Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 5 april 2019

vinosofi

Medlem
Ja:
Ett stort antal TSE-artiklar med närliggande lanseringsdatum har blivit flyttade på grund av försenade leveranser eller ej inkommen artikelinfo. Här kommer ett försök att sammanfatta detta:
Från 22 mars till 26 april
92260-01 Château Haut Bages Liberal 2012
96143-01 Kutch Chardonnay 2016
92253-01 Sutherland Chardonnay

Från 5 april till 3 maj
90211-01 Sassella Rupestre
90459-01 Marchese di Villamarina

Från 5 april till 26 april
92247-01 Munjebel Rosso 2017
92249-01 Susucaru Rosso 2017

Från 26 april till 17 maj
96150-01 Les Caillottes Sancerre
96065-01 By Farr Chardonnay
92390-01 Willunga 100 Clarendon Hills
90657-01 Adelsheim Breaking Grounds Pinot Noir
91175-01 Adelsheim Staking Claim Chardonnay
92285-02 Chateau Chassé Spleen

Tack! Bra för kassaflödet att sprida ut inköpen lite.
 

jrick

Medlem
Susucaru står som rosé på CT. Ser ju ganska röd ut på din bild - vad är din uppfattning i frågan?

Edit: Ser på hemsidan nu att det räknas som en rosé. Så never mind. :)
Från årgång 2017 finns det både en Susucaru Rosso och en Rosato. Det är Contadino Rosso som bytt namn till Susucaru, medan Susucaru Rosato alltid hetat just så. Jag tror att det är Rosso som säljs nu i kommande släpp på Bolis. Rosaton kunde man relativt nyligen köpa via BS i trepack, tror jag att det var.
 

IsKr

Medlem
Känns som att man kan hoppa över Paul Bara om man läser recensionen från tillställningen som franska vinlistan hade häromdagen. Har ju inte druckit någon själv eller mycket skumpa över lag, så undrar om man inte ska lägga pengarna på någon annan skumpa i samma prissegment.
 
Fick tag i allt jag ville ha.
 

Attachments

  • Screenshot_20190405-100443.jpg
    Screenshot_20190405-100443.jpg
    23,3 KB · Visningar: 387
  • Screenshot_20190405-100401.jpg
    Screenshot_20190405-100401.jpg
    23,3 KB · Visningar: 402

bacchus

Medlem
Känns som att man kan hoppa över Paul Bara om man läser recensionen från tillställningen som franska vinlistan hade häromdagen. Har ju inte druckit någon själv eller mycket skumpa över lag, så undrar om man inte ska lägga pengarna på någon annan skumpa i samma prissegment.

Där ser man. Har du någon länk till recensionen, tro?
 

Adamanko

Medlem
Blev två Montirius Le Clos för -15 var ju fruktansvärt gott och -16 ska ju vara en bra årgång i södra. Dessutom en La Source för det är inte var dag @Patrik Sellin ger ett vin 95 möjliga poäng och beskriver det som makalöst. Vad jag kommer ihåg har han bara gett ett vin högre möjlighet och det var Guigals Vigne de L'hospice-14 (96) och det köpte jag också. Och så länge hans rekommendationer i den prisklassen levererar så kommer jag fortsätta köpa.
 
Last edited:

vinosofi

Medlem
Blev två Montirius Le Clos för -15 var ju fruktansvärt gott och -16 ska ju vara en bra årgång i södra. Dessutom en La Source för det är inte var dag @Patrik Sellin ger ett vin 95 möjliga poäng och beskriver det som makalöst. Vad jag kommer ihåg har han bara gett ett vin högre möjlighet och det var Guigals Vigne de L'hospice (96) och det köpte jag också. Och så länge hans rekommendationer i den prisklassen levererar så kommer jag fortsätta köpa.
Jag hann också knipa den Les Clos. Den gick rätt fort får man säga.
 

LarsW

Medlem
Happ...
Blev igen lite upptagen på jobbet där runt 10.
När jag logga på några minuter senare var både Trimbach o Tondonia väck. :oops:

Aja, får se det positiva, lite mer tid att återhämta sig efter det danska Bolly-släppet.
 

Trydebull

Medlem
Nån som vet om det kommer in mer Tondonia?
ska banne mig begära kompensation av chefen eftersom jag satt på flyget kl 10 imorse ;)

Skjut nu inte budbäraren här, tillsammans med din chef, men det är nog tveksamt. Tror det kom 360 flaskor, 144 i weblagret från start, och jag gissar att resterande dryga 200 krängts på plats under de här två timmarna - det brukar inte sparras slattar om 40-50 flaskor så de har nog varit ute i butikerna.
 

Skrutt

Medlem
Skjut nu inte budbäraren här, tillsammans med din chef, men det är nog tveksamt. Tror det kom 360 flaskor, 144 i weblagret från start, och jag gissar att resterande dryga 200 krängts på plats under de här två timmarna - det brukar inte sparras slattar om 40-50 flaskor så de har nog varit ute i butikerna.
Den här drycken släpptes endast i de tre vinkällarbutikerna och några 200 flaskor var det inte fråga om - inte ens 100 - så jag är övertygad om att det släpps fler.
 

Trydebull

Medlem
Den här drycken släpptes endast i de tre vinkällarbutikerna och några 200 flaskor var det inte fråga om - inte ens 100 - så jag är övertygad om att det släpps fler.
Ledsen att fortsätta vara motvals, men en bra stund efter tio fanns det 75 kvar på PK i Stockholm och 45 kvar på Gårda i Göteborg. Det fanns 24 från början på Hansa i Malmö. Hur många det fanns från början i Stockholm och Göteborg vet jag inte - men det finns nog risk för att de ca 50-60 som vi saknar i sammanräkningen ovan (tillsammans med de 144 som fanns på webben) också var utplacerade i Stockholm och Göteborg.

Men, för de som inte fick några håller jag tummarna att jag har fel!
 
Toppen