Små partier 5 april 2019

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av thunberg, 20 mars 2019.

1. vinosofi

vinosofi Medlem

Tack! Bra för kassaflödet att sprida ut inköpen lite.

JonasBo och Wintermute gillar detta.
  2. Adamanko

Adamanko Medlem

Susucaru står som rosé på CT. Ser ju ganska röd ut på din bild - vad är din uppfattning i frågan?

Edit: Ser på hemsidan nu att det räknas som en rosé. Så never mind. :)

Last edited: 31 mars 2019
  3. jrick

jrick Medlem

Från årgång 2017 finns det både en Susucaru Rosso och en Rosato. Det är Contadino Rosso som bytt namn till Susucaru, medan Susucaru Rosato alltid hetat just så. Jag tror att det är Rosso som säljs nu i kommande släpp på Bolis. Rosaton kunde man relativt nyligen köpa via BS i trepack, tror jag att det var.

Poussard, vinosofi och Adamanko gillar detta.
  4. Patrik Sellin

Patrik Sellin fd Innertällmo Bryggeri Provningsskribent

Occidental Freestone Pinot Noir 2016 flyttas från 2019-04-05 till 2019-04-26

5. danryd

danryd :)

Tur för mig, då kan jag köpa två av den andra jänkarpinnen och ändå ta en sån senare :)

vinosofi gillar detta.
  6. IsKr

IsKr Medlem

Känns som att man kan hoppa över Paul Bara om man läser recensionen från tillställningen som franska vinlistan hade häromdagen. Har ju inte druckit någon själv eller mycket skumpa över lag, så undrar om man inte ska lägga pengarna på någon annan skumpa i samma prissegment.

Skrutt gillar detta.
  7. Raste

Raste Medlem

Tondonia försvann ju fruktansvärt fort, dryyygt

8. Hurdygurdyman

Hurdygurdyman Medlem

Fick tag i allt jag ville ha.

Bifogade filer:

Tomas Lindblom och Raste gillar detta.
  9. bacchus

bacchus Medlem

Där ser man. Har du någon länk till recensionen, tro?

10. Johan Blom

Johan Blom Hobbysamlare och allsörplare

Fick tag i 3 stycken :)

Raste och Mr Curiosity gillar detta.
  11. Adamanko

Adamanko Medlem

Blev två Montirius Le Clos för -15 var ju fruktansvärt gott och -16 ska ju vara en bra årgång i södra. Dessutom en La Source för det är inte var dag @Patrik Sellin ger ett vin 95 möjliga poäng och beskriver det som makalöst. Vad jag kommer ihåg har han bara gett ett vin högre möjlighet och det var Guigals Vigne de L'hospice-14 (96) och det köpte jag också. Och så länge hans rekommendationer i den prisklassen levererar så kommer jag fortsätta köpa.

Last edited: 5 april 2019
    Tomas Lindblom, Skrutt, Carinasomm och 1 annan gillar detta.
  12. vinosofi

vinosofi Medlem

Jag hann också knipa den Les Clos. Den gick rätt fort får man säga.

Adamanko gillar detta.
  13. Robbes

Robbes Medlem

Var lite sen, kom till PK vid 1045, men det mesta fanns kvar, klippte de sista flaskorna Tondonia
    2x Tondonia
    1x Thablik
    1x Sandhi
    2x Clerico
    1x Raul Perez
    1x Schubert Marions

Tomas Lindblom och Johan Blom gillar detta.
  14. asdf

asdf Medlem

3x SP68
    2x Becker PN
    2x Gravette Lacombe

Fick jobba hårt med samvetet för att inte plocka mer...

Tomas Lindblom, Johan Blom och Adamanko gillar detta.
  15. IsKr

IsKr Medlem

Ligger i tråden Idag dricker vi skumpa

Av dagens lansering fick jag tag i

2x Turonia
    1x Tahbilk
    1x Gravette

Tomas Lindblom och bacchus gillar detta.
  16. LarsW

LarsW Medlem

Happ...
    Blev igen lite upptagen på jobbet där runt 10.
    När jag logga på några minuter senare var både Trimbach o Tondonia väck. :oops:

Aja, får se det positiva, lite mer tid att återhämta sig efter det danska Bolly-släppet.

Tomas Lindblom gillar detta.
  17. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Nån som vet om det kommer in mer Tondonia?
    ska banne mig begära kompensation av chefen eftersom jag satt på flyget kl 10 imorse ;)

Johan Blom gillar detta.
  18. Trydebull

Trydebull Medlem

Skjut nu inte budbäraren här, tillsammans med din chef, men det är nog tveksamt. Tror det kom 360 flaskor, 144 i weblagret från start, och jag gissar att resterande dryga 200 krängts på plats under de här två timmarna - det brukar inte sparras slattar om 40-50 flaskor så de har nog varit ute i butikerna.

19. Skrutt

Skrutt Medlem

Den här drycken släpptes endast i de tre vinkällarbutikerna och några 200 flaskor var det inte fråga om - inte ens 100 - så jag är övertygad om att det släpps fler.

20. Trydebull

Trydebull Medlem

Ledsen att fortsätta vara motvals, men en bra stund efter tio fanns det 75 kvar på PK i Stockholm och 45 kvar på Gårda i Göteborg. Det fanns 24 från början på Hansa i Malmö. Hur många det fanns från början i Stockholm och Göteborg vet jag inte - men det finns nog risk för att de ca 50-60 som vi saknar i sammanräkningen ovan (tillsammans med de 144 som fanns på webben) också var utplacerade i Stockholm och Göteborg.

Men, för de som inte fick några håller jag tummarna att jag har fel!

Dela sidan