Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 5 juni 2015

sunqan

Vinös
Viner "får" väl inga recensioner på wine-searcher? Där presenteras väl bara professionella tyckare och ct samt en googlesökning Efter tasting notes?
 

Skrutt

Medlem
Viner "får" väl inga recensioner på wine-searcher? Där presenteras väl bara professionella tyckare och ct samt en googlesökning Efter tasting notes?
Visst är det så. Jag skriver på mobben och vill förenkla.
 

sunqan

Vinös
(Iphone? På mina två androider går det inte att citera)
Tyvärr förenklar producenten också (åtminstone på mobilsidan).
det vi kan se är att vinet produceras bara på bra år. Ct saknar 2005 och 2009 av vinet. C-t hittar en säljare av 2009 ( i tjeckien tror jag det var) Och ett antal av 2010. Enligt vininfo.org är det 2008 som är det systemet säljer nu. De har inte haft 2005, men väl tidigare och senare årgångar.
det finns alltså en indiciekedja som tyder på att varken 2005 eller 2009 var bra år... men skulle tro att man bara kan få veta genom att maila producenten :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Vad har vi sagt om att hålla på och hetsa upp sig om viner i släppen, nu kommer det ju bli slagsmål om de flaskorna ju :mad:

Personligen tror jag att Pianrosso är jättedåligt och att alla bör undvika den, köper man trots detta några flaskor av misstag bör de sändas direkt hem till mig för destruktion.
 

Mattias Schyberg

Administratör
-Vad har vi sagt om att hålla på och hetsa upp sig om viner i släppen, nu kommer det ju bli slagsmål om de flaskorna ju :mad:
Jag kör med taktiken att rota runt bland de viner som hamnat i dypölen där få tittar. Behöver aldrig trängas således och fynden dyker upp med lika hög frekvens ändå. :cigarr:
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Lite kul med samtidigt släpp av Louis Jadot Beaune Clos des Ursules 2008 (399 kr) och Louis Latour Beaune Premier Cru Vignes
Franches 2008 (299 kr). Clos de Ursules är nämligen en clos som utgör en liten del av 1er cru-vingårdsläget Vignes Franches. Således samma "back vintage" från samma premier cru från två olika producenter. Eftersom de har olika importörer är det endera ett märkligt sammanträffande, eller så har någon på SB tänkt till.
I båda fallen bör det vara domaine-viner, d.v.s. från egna vingårdar, trots att båda i grunden är négociantfirmor. Clos des Ursules är f.ö. Jadots toppvin från Beaune.
 

Skrutt

Medlem
-Vad har vi sagt om att hålla på och hetsa upp sig om viner i släppen, nu kommer det ju bli slagsmål om de flaskorna ju :mad:

Personligen tror jag att Pianrosso är jättedåligt och att alla bör undvika den, köper man trots detta några flaskor av misstag bör de sändas direkt hem till mig för destruktion.
Kan inte förneka att jag också tänker i de banorna ibland men den här gången finns det ju 840+360 flaskor att slåss om! ;)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jaha gott folk, blev det något kul idag?

Brunellosarna var slut tio över tio så där gick man bet men det fick bli några Barolo Massolini och några Telegraphe...
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Tänkte bege mig in till Passagen i efm. efter jobbet och se om det går att få tag i några Brunellos och även någon Drappier Gran Sendrée!
 
Toppen