Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 6 april 2018

Skrutt

Medlem
Du bör dock spara dina pengar till släppet 20 april - då kommer det grejor :cool:
För sjutton gubbar. 6 april är shit jämfört med 20 aprils da shit? Den som kom på det här med två lanseringsdatum i månaden (plus webblanseringar) hade kanske inte bara folkhälsan för ögonen.

Jag tänker i alla fall inte hålla igen när det gäller Liefmans. Men du får faktiskt hela 6 st 33cl Goudenband till priset av en 75cl barrel aged så det är bara att instämma i vojne, vojne....
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
För sjutton gubbar. 6 april är shit jämfört med 20 aprils da shit? Den som kom på det här med två lanseringsdatum i månaden (plus webblanseringar) hade kanske inte bara folkhälsan för ögonen.

Jag tänker i alla fall inte hålla igen när det gäller Liefmans. Men du får faktiskt hela 6 st 33cl Goudenband till priset av en 75cl barrel aged så det är bara att instämma i vojne, vojne....
Min kommentar var riktad specifikt till @Daniel A och avsåg ett vin i släppet 20/4. Ni andra kan shoppa loss.
 

Daniel A

Administratör
100 år gammalt portvin? ;)

Mina preferenser gällande dammiga viner verkar vara vida känd i den här lilla världen. :rolleyes:

Ingen dum gissning, 40 år gammalt portvin, skitgott (och då är jag ingen större portvinsfantast) och till kompispris.

Kul! Ser fram emot den. Kan dessutom behöva sänka medelåldern på starkvinerna i källaren. :ängel:
 

MagnusH70

Medlem
Sedär. Intresset för SQN måste sjunkit drastiskt för att Gunnar ska släppa ut det på vanliga släppet. Direkt från allokering till småsläpp, utan att passera webbsläpp.
Jag tror att han fått en bra allokering. Förra släpptes först till prenumeranter, det som blev över släpptes som websläpp.
 

LarsW

Medlem
För dem av oss som gillar cider så bruka Angry Orchard leverera. Här druckit både the muse och iceman från deras portfölj.
Inte lika torra som Normandisk men mumsiga och uppfriskande efter en längre måltid.
Strawman ska visst vara deras "tyngsta" cider om jag fattat det rätt.
 
M

Mouton

Jag tror att han fått en bra allokering. Förra släpptes först till prenumeranter, det som blev över släpptes som websläpp.
Är det inte helt enkelt så att intresset för viner i detta segment (extra allt) börjar stagnera? Och att vin intresserade börjar snegla tillbaka till mer klassiska viner ( fine wining)
 
Last edited by a moderator:

Magikern

Medlem
Undrar hur många Sine Qua Non flaskor det kommer att dyka upp i butikerna? Gissar på slagsmål klockan 10 i Gårdabutiken men det kanske inte är så extremt efteraktade viner trots allt. :p
 

Keen

slan
Är det inte helt enkelt så att intresset för viner i detta segment (extra allt) börjar stagnera? Och att vin intresserade börjar snegla tillbaka till mer klassiska viner ( fine wining)

Jag tror mer på detta. Var rätt hårt allokerat för några år sedan, senaste två åren har jag blivit tilldelad väldigt mycket mer än tidigare.
 

Trydebull

Medlem
Ch Simard St Emilion 00 750 ml

20180323_191935.jpg

Hade öppnat den innan ditt inlägg. Det här är enkelt, men absolut inte fullständigt okomplext. Jag skulle säga att det är en av väldigt få flaskor Bdx för 200 kr som jag tycker att det är värt att orda om över huvud taget.

Men jag vill minnas att den släpptes för 1,5 eller två år sedan på småpartilansering. Samma årgång. Lite märkligt med repris, men den som letar efter bra budget-bdx skola finna.
 
Toppen