Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 6 september 2019

Henrik

Medlem
Caparsa är bra grejer men tycker absolut ni ska köpa från Fanwine istället. Betydligt billigare om man hakar på nästa pall det tar hem och kan man inte vänta finns det i deras lagershop, om än något dyrare...
Har varit med de sista batcharna och Caparsa har helt klar blivit ett husvin...

Inte helt sant.
Kolla vad som finns just nu hos Fanwine:
I Lagershoppen finns 2015 CC Riserva för 246:- (marginellt lägre pris)
Att beställa finns följande:
2014 CC Riserva för 215:- (en mycket svagare årgång)
2009 CC Riserva för 249:- (marginellt lägre pris)
2016 CC Riserva för 258:- (Dyrare)
2010 CC Riserva för 259:- (Dyrare)

Och tillägg till dessa priser är då frakt om man inte köper mer än 12 flaskor. Sedan vet jag inte ens om det finns flaskor av dessa årgångar att tillgå längre, eller om allt är uppbokat. 1200 flaskor på bolaget för 254:- är en ganska bra deal för 2013 som är toppårgång!
 

Seiko

Medlem
Inte helt sant.
Kolla vad som finns just nu hos Fanwine:
I Lagershoppen finns 2015 CC Riserva för 246:- (marginellt lägre pris)
Att beställa finns följande:
2014 CC Riserva för 215:- (en mycket svagare årgång)
2009 CC Riserva för 249:- (marginellt lägre pris)
2016 CC Riserva för 258:- (Dyrare)
2010 CC Riserva för 259:- (Dyrare)

Och tillägg till dessa priser är då frakt om man inte köper mer än 12 flaskor. Sedan vet jag inte ens om det finns flaskor av dessa årgångar att tillgå längre, eller om allt är uppbokat. 1200 flaskor på bolaget för 254:- är en ganska bra deal för 2013 som är toppårgång!
Nja, stämmer inte helt, även fast det står i FAQ att frakt tillkommer för ordrar mellan 6-11 flaskor så verkar det snarare som att alla ordrar över 1k har fri frakt. Min caparsa order på 6 flaskor för 1300 har fri frakt. På fanwine kan man även få tag på fler viner ur caparsas sortiment. Bl.a nytillkomna Caparsa CC 2016
 

jrick

Medlem
Nja, stämmer inte helt, även fast det står i FAQ att frakt tillkommer för ordrar mellan 6-11 flaskor så verkar det snarare som att alla ordrar över 1k har fri frakt. Min caparsa order på 6 flaskor för 1300 har fri frakt. På fanwine kan man även få tag på fler viner ur caparsas sortiment. Bl.a nytillkomna Caparsa CC 2016
1250 kr är gränsen för fri frakt. Men talaren ovan har en god poäng, 2013 Caparsino kostade 199 kr förut hos Fanwine men det priset finns inte längre och det gör inte årgången heller. Inget större fel på priset på bolaget faktiskt, inte den här gången.
 
Dom gick rätt fort antar jag? Jag glömde själv av dessa och kvart över var dom såklart slut...
165 kvar i tre butiker så dessa lär väl gå åt.
Ja, på ett par sekunder... Fanns 142 st i webblagret innan försäljningen startade och uppgiften var väl att det skulle anlända 360 st, så kanske finns det några få som kommer i webblagret igen? De 165 som finns i butik kommer nog inte finnas kvar om en vecka när man får börja beställa från annan butik, bara vad jag tror.
 

Jonas Sand

Medlem
Ja, på ett par sekunder... Fanns 142 st i webblagret innan försäljningen startade och uppgiften var väl att det skulle anlända 360 st, så kanske finns det några få som kommer i webblagret igen? De 165 som finns i butik kommer nog inte finnas kvar om en vecka när man får börja beställa från annan butik, bara vad jag tror.
Låter rimligt. Jag har en 2007 kvar, jag får gråta en skvätt i samband med att den inmundigas.
 

bacchus

Medlem
Blev en liten Caparsino. Cadestron var märkligt nog flyttad till oktober. Väldigt nyckfullt det här systemet. Någon som vet mer?
 

Trydebull

Medlem
Ett småpartisläpp där jag har ytterst få "vill ha" och inget "måste". Tack och lov att jag inte är hemm

Svårt att motstå en chianti som smakar som den ska... :D

Får se om jag kan nöja mig med bara den.
Disciplin!

Jag skulle inte köpa någonting från det här släppet. Köpte en hel del igår och tyckte inte att det fanns någonting här som var värt att öppna när man har vintid...

Sen fanns det ju en ok vit port. Och det kan man ju alltid ha några extra i källaren.
Och en Nya Zeeländsk PN som verkade kul kan man ju köpa några flaskor av.
Och sen bra bjud-Chianti! Det tar vi några av!
Och, when-in-Italy - hey! Någorlunda färdiglagad Barolo?! Inte testat! Lets bring it on...
Och någon flaska bättre 17-Riesling behöver man ju också för att kunna konstatera att 15 var bättre...

Det är nu man förstår hur frun ”plötsligt” lyckats göra gång på en mindre förmögenhet med spontanshopping...

Måtte ni ha bättre disciplin än undertecknad...!
 

Jele

Medlem
Så himla trist. Missade websläppet kl 10 och trots en satsning att ta mig in till PK huset så blev jag utan några Vina Gravonia. Munskänkarna knyckte den sista lådan mitt framför ögonen på mig! :) Blev två av den röda Riojan i alla fall.
 

LarsW

Medlem
Tänkte jag skulle ducka detta släpp men så...

Svårt att motstå en chianti som smakar som den ska... :D

Får se om jag kan nöja mig med bara den.
Disciplin!

Edit: Tack för smaksnoter! :)
Jag klarade det! :cigarr:

Bara en flaska att prova. Om den faller i smaken blir det Fanwine sen.

Nästan lite löjligt nöjd med mig själv.... är nog en varningssignal eller nåt...:p
 

Pnilsson76

Medlem
Jag skulle inte köpa någonting från det här släppet. Köpte en hel del igår och tyckte inte att det fanns någonting här som var värt att öppna när man har vintid...

Sen fanns det ju en ok vit port. Och det kan man ju alltid ha några extra i källaren.
Och en Nya Zeeländsk PN som verkade kul kan man ju köpa några flaskor av.
Och sen bra bjud-Chianti! Det tar vi några av!
Och, when-in-Italy - hey! Någorlunda färdiglagad Barolo?! Inte testat! Lets bring it on...
Och någon flaska bättre 17-Riesling behöver man ju också för att kunna konstatera att 15 var bättre...

Det är nu man förstår hur frun ”plötsligt” lyckats göra gång på en mindre förmögenhet med spontanshopping...

Måtte ni ha bättre disciplin än undertecknad...!
Oj vad man känner igen sig här .... :) Skulle inte ha något detta släpp..
Blev en salig blandning av Caparsino, Leitz , Oddero Barolo, André Jacquart:eek:
 

Sebran

Medlem
En flaska Viña Gravonia Crianza 09 lyckades jag haffa på PK-huset, men efterfrågan var enorm och flaskorna roffades snabbt upp.
Dessutom 2 flaskor JL Jamet Cote-Rotie 2016 som säkert blir bra om 8 år :D
 

ranmos

Medlem
Skulle egentligen spara mig till nästa släpp men det kliade lite i fingrarna, blev följande:
- 1 x Cigliuti Barbera
- 1 x Caparsino
- 1 x Luigi Oddero 2005
Bommade tyvärr Gravonia 2009 men jag är hyfsat nöjd ändå.
 
Toppen