Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 6 september 2019

jrick

Medlem
Gravonia alltså. Mainstreamvin för plebejer. Förstår inte varför ett så slätstruket vin drar så mycket folk.

Mvh, inte alls bitter
Det har väl aldrig funnits så många som skriver om vilka viner man ska köpa från varje släpp som det gör nu, med följden att det blir denna enorma rusning efter vissa flaskor. Alla Lopez de Heredias viner fanns ju för inte alls länge sedan i BS i flera år utan att det rusades efter dem. Lustigt det där!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
1250 kr är gränsen för fri frakt. Men talaren ovan har en god poäng, 2013 Caparsino kostade 199 kr förut hos Fanwine men det priset finns inte längre och det gör inte årgången heller. Inget större fel på priset på bolaget faktiskt, inte den här gången.
För mig är det även en stor poäng i att supporta en småskalig importör där nördarna väljer vinerna istället för att pengarna går till den store satan.
 

LarsW

Medlem
För mig är det även en stor poäng i att supporta en småskalig importör där nördarna väljer vinerna istället för att pengarna går till den store satan.
Nu tycker väl inte jag att SB är riktigt Satan med stort S... mer Azrael eller Belzebub... :rolleyes:

Men i det här fallet stöttar jag mer än gärna Fanwine som har en jättekul affärsidé som jag hoppas finns kvar länge!
Så smakar provflaskan gott så blir vidare beställningar från Fanwine.
 
?
Fanwine kontra Systembolaget var min åsyftning om det inte framgick.
Vill tro att Fanwine borde kunna räknas som småskalig importör kontra systembolaget men rätta mig om jag har fel.

Det framgick. Jag åsyftade din formulering "För mig är det även en stor poäng i att supporta en småskalig importör där nördarna väljer vinerna". Jag är inte den första och säkerligen inte den siste som har svårt att förmedla ironi på internet.
 

Skrutt

Medlem
Det framgick. Jag åsyftade din formulering "För mig är det även en stor poäng i att supporta en småskalig importör där nördarna väljer vinerna". Jag är inte den första och säkerligen inte den siste som har svårt att förmedla ironi på internet.
Jag tolkade inlägget som att Agrell Hartley är en mycket småskalig importör då Caparsina verkar vara det enda vinet som de importerar+levererar till Systembolaget.
 
Toppen