Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 7 september 2018

Pontus

Medlem
Cristal försvann fort ;)
10.02 på min klocka försökte jag lägga order men då var det slut..

Jag hade egentligen inte tänkt att köpa, men så klickade jag i alla fall hem en låda i nån sorts fabricerad köppanik. Jaja, det är sånt som händer.

Av 1200 flaskor var det 480 i webbsaldot och ungefär lika många ute i butikerna tror jag. Så några flaskor till kommer väl synliggöras på webbsaldot i nästa vecka.
 

Håkan

Medlem
Rampolla´s alla finns fortfarande kvar, trodde aleco och sammarco skulle försvinna fort
Rampollas viner är helt enastående fast jag tycker nog egentligen att Alceo är lite för mycket av det goda, svart vin snarare än rött. Sammarco är fortfarande lågt prissatt i förhållande till andra.
 

Rexel

Medlem
Rampollas viner är helt enastående fast jag tycker nog egentligen att Alceo är lite för mycket av det goda, svart vin snarare än rött. Sammarco är fortfarande lågt prissatt i förhållande till andra.
Håller med, beställde inga aleco, men sammarco klickades hem
 

Magikern

Medlem
Rampollas viner är helt enastående fast jag tycker nog egentligen att Alceo är lite för mycket av det goda, svart vin snarare än rött. Sammarco är fortfarande lågt prissatt i förhållande till andra.

Jag var tveksam till att klicka hem ett Rampolla vin pga. att de verkar lite väl lagringskrävande (Alceo främst då). Att de tydligen numera lagrar allt sitt vin i amforor lät för mig lite väl hipster dessutom. Har svårt att tänka mig att vinerna inte blir betydligt sämre än om de är lagrade på ekfat av hög kvalite.
 
Trådskapare
R

rs14

Medlem
Satt med två enheter uppkopplad på fiberlina men det hjälpte föga, två sekunder senare var 480 fl Cristal finito. Tröstköpte några flaskor Delamotte och Levet Améthyste '15 stället. I skrivande stund så verkar man inte sålt en enda flaska Cristal på Väla och Hansa, 24 flaskor i varusaldot fortfarande. Märkligt.
 
B

bjornluc

Satt med två enheter uppkopplad på fiberlina men det hjälpte föga, två sekunder senare var 480 fl Cristal finito. Tröstköpte några flaskor Delamotte och Levet Améthyste '15 stället. I skrivande stund så verkar man inte sålt en enda flaska Cristal på Väla och Hansa, 24 flaskor i varusaldot fortfarande. Märkligt.
Gissar att många väntar med sin kölapp på att få hämta ut sin(a) flaska(or) för att sen gå till kassan, vilket tar lite längre tid
 

Swedy

Medlem
Jag hade egentligen inte tänkt att köpa, men så klickade jag i alla fall hem en låda i nån sorts fabricerad köppanik. Jaja, det är sånt som händer.

Av 1200 flaskor var det 480 i webbsaldot och ungefär lika många ute i butikerna tror jag. Så några flaskor till kommer väl synliggöras på webbsaldot i nästa vecka.
Var bra sugen på en låda jag med, men då jag väntar på annat gott så fick det bli ett 4-pack ”bara” :D
 
Trådskapare
R

rs14

Medlem
Gissar att många väntar med sin kölapp på att få hämta ut sin(a) flaska(or) för att sen gå till kassan, vilket tar lite längre tid

Så kanske det kan vara förstås. Jag har inte så bra koll på hur det fungerar ute i butikerna när det sker eftertraktade släpp.
 

Jos

Medlem
Passade på att gå förbi PK och plockade maxkvoten på 3 Cristal. La även en beställning på vägen dit på mobilen och ser nu att det står att jag la den kl 10.00.21. Har fått bekräftelsemail men vi får se om de dyker upp. I nån form av hybris tog jag i lite väl så om de dyker upp blir det kostsamt... :p
 

Håkan

Medlem
Jag var tveksam till att klicka hem ett Rampolla vin pga. att de verkar lite väl lagringskrävande (Alceo främst då). Att de tydligen numera lagrar allt sitt vin i amforor lät för mig lite väl hipster dessutom. Har svårt att tänka mig att vinerna inte blir betydligt sämre än om de är lagrade på ekfat av hög kvalite.
För mig är slutprodukten det intressanta. Tycker att Sammarco blev bättre när de började med amfororna men det finns ingen kausalitet att det beror på införandet av detta. Rampolla har gått all in vidskepelse men trots det gör de strålande viner. Jag får helt enkelt motbevisa dig nån gång.
 

sunqan

Vinös
På söderhallarnavar såldes de typ 6-7 sista till kunden före mig, på nybrogatan hade de "nyss" sålt de 5 sista till en kund och pkhuset hade slut (jag tog dem i den ordningen)

Men som nån här sa - det såg ut som att de tänker släppa 120 till i weblagret och lika många i butik nästa vecka.
 
Toppen