Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier juni 2012

Systembolagets små partier juni 2012.

Pingus 09, Cristal Rosé 04, riesling från bland annat Hermann Dönnhoff och Schäfer-Fröhlich, Barolo från Aldo Conterno, Montrachet 10 från Etienne Sauzet och Château de Beaucastel Roussanne 10. Ett litet urval av det som släpps. Verkar finnas något för varje smak

En del kommer tyvärr och kanske som förväntat i väldigt små volymer.

Små partier juni 2012

Ta datumen med en nypa salt då det fortsatt är ett manuellt arbete som endast finewines.se verkar riktigt intresserad av. Men å andra sidan finns väl 50% av kunderna för dessa viner på forumet :)
 

kayaker

Cyklist
Ska de verkligen lansera allt som en/flera webblansering(ar)? Så'nt det finns flera hundra flaskor (>200) av brukar de ju inte släppa som webblanseringar.
 
Trådskapare
A
kayaker skrev:
Ska de verkligen lansera allt som en/flera webblansering(ar)? Så'nt det finns flera hundra flaskor (>200) av brukar de ju inte släppa som webblanseringar.

Jag ändrar titeln till små partier som är mer korrekt. Det är inte klart om de kommer som webblanseringar eller inte. Dock är det ju oftast så att även vid ett "vanligt" släpp så kommer ett antal på webben. Pingus lär ju vara webblansering iallafall.

La upp listan så alla kan planera om det är något de vill ha då jag tycker det är bättre med någon info än ingen info
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Små partier juni 2012

Ditt arbete med små partier/webblanseringar
är uppskattat
Keep it up :)
 
Trådskapare
A
SV: Små partier juni 2012

kayaker skrev:
Ska de verkligen lansera allt som en/flera webblansering(ar)? Så'nt det finns flera hundra flaskor (>200) av brukar de ju inte släppa som webblanseringar.


Fick följande svar från Systembolaget (tack för snabbt svar)

"De artiklar som lanseras den 1/6 är inte webblanseringar".

Så du hade rätt kayaker.


Kostjan skrev:
Ditt arbete med små partier/webblanseringar
är uppskattat
Keep it up :)

Tack
 
Trådskapare
A
SV: Små partier juni 2012

kayaker skrev:
...och så kommer DRC 24/5 för den som har pengar över... :p
Hörde att SB till slut fick ett fåtal flaskor. Räcker väl inte med pengar, snabb reaktionsförmåga, närhet till SBs server, brutalt snabb uppkoppling, optimerad datormus samt tur är väl några saker som behövs.
 

kayaker

Cyklist
SV: Små partier juni 2012

Anders Landström skrev:
Hörde att SB till slut fick ett fåtal flaskor. Räcker väl inte med pengar, snabb reaktionsförmåga, närhet till SBs server, brutalt snabb uppkoppling, optimerad datormus samt tur är väl några saker som behövs.
Sol och medvind lär också behövas. ;)
 
Trådskapare
A
SV: Små partier juni 2012

Dovberg skrev:
Jag fick tag i en flaska Echezeaux från DRC. Hade verkligen tur! Det var det sjukaste jag sett. Alla flaskor tog slut på en halv sekund. Skärmen blev röd på nolltid. Som när vinerna från Armand Rosseau lanserades. Någon som fick tag i något?

Dovberg

Din ursprungliga post flyttades till den här tråden.. Mer diskussion längre upp också om DRC släppet idag
 

perpro

Medlem
SV: Små partier juni 2012

Här kan man se allt som lanseras i morgon:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/# ... lues=False

Bland annat en del Champagne (Cristal Rosé 2004 (som BIB?), Diebolt-Vallois Champagne Blanc de Blancs Fleur de Passion 2004).

Dessa finns inte med på listan som du postade här...fast nu när jag "googlar" lite i Cellartracker har ju redan flera köpt dessa från systemet tidigare. Har de börjat lagra lite alltså? Därför är de inte med i lanseringslistan?

Jaja, själv fastnade jag för några Barolos (tex Aldo Conterno, Romirasco Barolo 2006), Beaucastell:en, och tyskarna (Emrich-Schönleber, Dönhoff), fast... jag försöker minska på inköpen nu...
 

KimHartman

Medlem
SV: Små partier juni 2012

Hade - som vanligt - problem med deras slöa sida redan igår och skickade ett irriterat e-brev innan jag gick och la mig. Med tanke på hur det sett nu under förmiddagen behöver jag knappast ha dåligt samvete för det. Hela systembolaget känns just nu lite som ett "oväntat fel". *muttrar*
 

kayaker

Cyklist
SV: Små partier juni 2012

Anders Landström skrev:
Den röda blaffan "Ett oväntat fel har inträffat" :)
Jag misstänker att de startat om sin databas eller liknande. För nu går det att beställa.
 
Trådskapare
A
SV: Små partier juni 2012

kayaker skrev:
Jag misstänker att de startat om sin databas eller liknande. För nu går det att beställa.
Fick faktiskt igenom min beställning innan de startade om, man fick bara prova ett antal gånger. Ett axplock av Aldo Conterno. Får ligga ett tag och bli en kul överraskning om ett antal år.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Små partier juni 2012

Anders Landström skrev:
Den röda blaffan "Ett oväntat fel har inträffat" :)

Är verkligen fel på Systembolagets sajt oväntade? Jag tycker de är så vanliga att de borde byta ut texten...
 

perpro

Medlem
SV: Små partier juni 2012

Jag missade Beaucastell:en eftersom jag inte kom ifrån på jobbet förrän efter lunch. Igår gick jag till systemet och bad de föra över två flaskor från Malmö eller Stockholm (återigen, Göteborg får för lite tilldelning, det var 34 flaskor kvar i Stockholm när de var slut i Göteborg, kanske 12 flaskor i Malmö). Hon beställde nya från leverantören. Kommer 8 juni sa hon, trots min invändning att det var små partier och de måste beställa från Stockholm. Fan tro't. De slarvade ju bort ett par flaskor från webbeställningen härom månaden, nu kommer de väl slava bort detta med. Om man skall ha något som helst förtroende för monopolet måste detta fungera till 100%! To be continued...
 
Toppen