Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Småpartier 17 november 2017

Även jag missade diebolt- vallois :( tröstade mig med bollinger, selosse och Aalto. Med tanke på hur mycket jag uppskattar diebolt prestige känns det dock mycket tråkigt att missa 2008..
 

Davantz

Medlem
PK hade verkligen missbedömt efterfrågan på Die-Bolt BdB 08 , varför ingen kvotering, fick så många jag ville ha idag, fast surt när folk framför en klipper en låda, då tar det slut fort!
 

MartinE

Medlem
PK hade verkligen missbedömt efterfrågan på Die-Bolt BdB 08 , varför ingen kvotering, fick så många jag ville ha idag, fast surt när folk framför en klipper en låda, då tar det slut fort!
Enligt hemsidan finns det fortf flaskor kvar! Även i Gbg. Men i Malmö tog de 12 flaskorna slut snabbt.

Hur som helst hoppas jag det dyker upp fler i nästa vecka! :)
 
V

Vincent H

PK hade verkligen missbedömt efterfrågan på Die-Bolt BdB 08 , varför ingen kvotering, fick så många jag ville ha idag, fast surt när folk framför en klipper en låda, då tar det slut fort!
Såg det också en som tog en hel låda där.. men det skulle finnas massor kvar på baklagret, just nu har de fortfarande kvar 6 flaskor iallafall så :)
 
M

Mouton

Klippt en flaska av Guigals St Joseph nu. Dyraste flaskan jag någonsin köpt. Hittills... ;)

Tog 4 flaskor Montessu med. Har en bra känsla för dom.
Det gjorde du rätt i, gällande Montessu,själv köpte jag 24 stycken. Enligt en viss obunden Italiensk vin kritiker sopade den banan gämnfört mot Sassicaia 2014. Och det för en tiondel av priset. Kan tillägga att jag har provat den i tidigare årgångar. Husvin, eller vardags vin kan man aldrig ha för mycket av. Den del av min källare som räknas ( mestadels bdx och Barolo och Champagne, ca 100 f) ligger på runda slängar 11-1200 flaskor. Men mitt vardagsvins förråd ligger på 200-300 flaskor. Och Montessu tillhör med råge detta segment.
 
Last edited by a moderator:

Adamanko

Medlem
Det gjorde du rätt i, gällande Montessu,själv köpte jag 24 stycken. Enligt en viss obunden Italiensk vin kritiker sopade den banan gämnfört mot Sassicaia 2014. Och det för en tiondel av priset. Kan tillägga att jag har provat den i tidigare årgångar. Husvin, eller vardags vin kan man aldrig ha för mycket av. Den del av min källare som räknas ( mestadels bdx och Barolo och Champagne, ca 100 f) ligger på runda slängar 11-1200 flaskor. Men mitt vardagsvins förråd ligger på 200-300 flaskor. Och Montessu tillhör med råge detta segment.
Alltid skönt att bli bekräftad. :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Får tacka EU-toppmötet för att man kunde dra in till Gårda idag lördag och i lugn och ro köpa Diebolt Valllois 08, Selosse Initial, Brundlemayer PN och Montessu. Måste ha varit en ovanligt lugn lanseringsfredag i Göteborg igår.

Ja det kan jag tänka mig. Hur var det egentligen i göteborg i går? Hörde att skolorna blev stängda, och det händer väl nästan aldrig i Sverige?
 
Och nu fylldes webbsaldot på för Diebol-Vallois 2008 för de som missade den.
upload_2017-11-22_13-4-18.png


Sen tidigare har även vissa butikers lagersaldo ökat:
upload_2017-11-22_13-5-46.png
 
Toppen