Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 2 mars 2018

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Systembolaget har en ”Chatta med oss” funktion där jag frågade ifall det skulle fyllas på :).
Den där jäkla "Chatta med oss" bannern ligger rakt över "logga in" knappen på min Iphone så jag kan ej logga in och således ej beställa vid "viktiga tidpunkter". J-a påfund! Tänkte säga på chatten "ta bort den j-a bannern så jag kan logga in" :mad::mad::mad:
 

Gradin

Medlem
Den där jäkla "Chatta med oss" bannern ligger rakt över "logga in" knappen på min Iphone så jag kan ej logga in och således ej beställa vid "viktiga tidpunkter". J-a påfund! Tänkte säga på chatten "ta bort den j-a bannern så jag kan logga in" :mad::mad::mad:

Haha jag hade problem att den hamnade längst ner på skärmen där jag skulle skriva så fick vrida skärmen, men då såg jag inte bokstäverna när jag skrev :confused:.
Men gick bra till slut i alla fall :D
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
En liten observation. Sen forumet fick två provare på Systemet har hela attityden till SB förändrats. Inga Stora Satan och Sovjetstaten, istället nyfikenhet och lovord, "intressanta släpp" osv.
Inget fel i det förstås, bara en observation...
Kan nog tycka att din spaning haltar lite...
Skall man vara lite rättvis så har väl trådarna som ligger under "lanseringar från Systembolaget" för det mesta handlat just om lanseringar från Systembolaget.

Diskussioner gällande monopolets vara och inte vara har däremot diskuterats utförligt i andra trådar, ja så utförligt att att de flesta nog redan redogjort för sina åsikter både på längden och tvären och kanske inte känner att de behöver predika för kören varje dag?

Att dessa åsikter har förändrats i sak för att forumet fått provningsskribenter är jag tveksam till.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Att dessa åsikter har förändrats i sak för att forumet fått provningsskribenter är jag tveksam till.
Lite har det nog förändrats, men enbart positivt i min värld. Framför allt har Systembolaget förändrats på så vis att de trots mycket hård kritik från forumet under många år, faktiskt kan se oss som en viktig pusselbit i vin-Sverige och valt att öppna upp Pärleporten.

De kontaker jag haft med Systembolaget för forumets räkning har genomgående varit positiva och tillmötesgående. Det är säkert inte ens konstigt heller. Många som jobbar där är trots allt vinnördar, precis som vi. De största problemen handlar mer om politik och på en högre nivå inom bolaget. På gräsrotsnivå lyser arrogansen i stort med sin frånvaro.

Kritiken mot Systembolaget kommer dock alltid vara relevant så länge vi har kvar monopolet och de saknar sund konkurrens!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Och så kommer det alltid finnas dom som tycker att det är rätt bra nu med. ;)

PS: Detta var inte en start på en diskussion. Bara ett inlägg för att visa att det finns andra åsikter. ;)
Hade jag älskat bib och ripasso samt ansett att årgångar endast har akademisk betydelse, öl bör avnjutas fesljummen och att utbudet var i världsklass, hade jag också tillhört den skaran! :p
 

Mats

Gone todash....
Det går att lägga en bevakning på vinet så att man får ett mail när de kommer in. Sedan gäller det bara att vara snabbare än alla andra som vill ha.
Fast jag har vid ett par tillfällen av en slump sett på hemsidan att viner kommit som jag har bevakat och kunnat beställa dem och sedan kommer mailet från SB någon dag senare om att varan finns i lager igen, så inget säkert sett om det är något som försvinner snabbt.
 

vinosofi

Medlem
Fast jag har vid ett par tillfällen av en slump sett på hemsidan att viner kommit som jag har bevakat och kunnat beställa dem och sedan kommer mailet från SB någon dag senare om att varan finns i lager igen, så inget säkert sett om det är något som försvinner snabbt.
Instämmer. Det där mailet kommer jag aldrig mer att lita på.
 

sunqan

Vinös
Instämmer. Det där mailet kommer jag aldrig mer att lita på.
Men det ligger ju helt i linje med systembolagets filosofi i övrigt - hemleberanser garanteras väl ta minst tre eller fyra dagar t.ex
"Bra service, men inte så bra att kunden dricker mer"
 

Silex

Medlem
Fast jag har vid ett par tillfällen av en slump sett på hemsidan att viner kommit som jag har bevakat och kunnat beställa dem och sedan kommer mailet från SB någon dag senare om att varan finns i lager igen, så inget säkert sett om det är något som försvinner snabbt.
Ah, bra att veta. Jag har sällan använt det så har inte fattat att det inte fungerar bra. Trodde det bara var jag som var för långsam när jag inte fåt det jag ville ha trots att det kommit åter i lager.
 

john b

Medlem
Ah, bra att veta. Jag har sällan använt det så har inte fattat att det inte fungerar bra. Trodde det bara var jag som var för långsam när jag inte fåt det jag ville ha trots att det kommit åter i lager.

Samma här, tyckte det var konstigt att flaskorna var slut trots att jag försökt beställa inom en kvart efter mejlet, varje gång...
 

vinosofi

Medlem
Men det ligger ju helt i linje med systembolagets filosofi i övrigt - hemleberanser garanteras väl ta minst tre eller fyra dagar t.ex
"Bra service, men inte så bra att kunden dricker mer"
Jag anar någon slags konspiration här. SB VILL att de som allra helst vill ha vinet ska missa när det fylls på.
 

LarsW

Medlem
Fast jag har vid ett par tillfällen av en slump sett på hemsidan att viner kommit som jag har bevakat och kunnat beställa dem och sedan kommer mailet från SB någon dag senare om att varan finns i lager igen, så inget säkert sett om det är något som försvinner snabbt.

De var hyffsat snabba idag.
8 minuter efter jag lagt beställing så kom mail att den var tillgänglig igen. Och jag var ganska snabb på att beställa så gissar på mindre än 15minuters försening totalt.
 
Toppen