Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Småpartier 22 september 2017

Dök det inte upp några Sandrone, Amon-Ra eller Anaperenna i Götet? Eller står det bara fel? Inte varit nere i butiken än för dagens släpp :)
 

Skrutt

Medlem
Ajdå, ajdå. Alla tre som jag beställde har nu lagersaldo 0. :rolleyes: Le Vigne, Château d'Arlay, Château Fombrauge. Men de två sistnämnda kan det väl komma fler av och vill man verkligen ha Sandrone så finns ju Aleste 2013 i BS.
 
Ajdå, ajdå. Alla tre som jag beställde har nu lagersaldo 0. :rolleyes: Le Vigne, Château d'Arlay, Château Fombrauge. Men de två sistnämnda kan det väl komma fler av och vill man verkligen ha Sandrone så finns ju Aleste 2013 i BS.

Mycket riktigt fylls nog lagersaldot på i nästa vecka. Har aldrig förstått varföra SB partionerar ut småpartisläppen över tid.
 

Trydebull

Medlem
Konstaterar att det hittills, i butik och via web, har sålts en (1) Salon 2006. Kan hända att prissättningen är galen i förhållande till betalningsviljan. Åtminstone är det så i mitt fall den här gången.
 

Wintermute

Medlem
Under 2016 såldes det 3 st Salon -04 på magnum och 126 st på halvmagnum. Priset på dem var ~3500 kr per halvmagnum.

Dessutom såldes det 40 halvmagnum med Salon -02. Dessa gick för ~3000 kr.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Dök det inte upp några Sandrone, Amon-Ra eller Anaperenna i Götet? Eller står det bara fel? Inte varit nere i butiken än för dagens släpp :)
Bägge Glaetzers viner stod på hyllan på Gårda när jag var där vid lunchtid. Sandrone minns jag inte att jag såg.
 

Rexel

Medlem
Nu är det köpstopp till 30/9;), åker ner till piemonte på lite semester o inköpsresa....hoppas få tag på lite Accomasso 2010, men ser mörkt ut:(
 

Trydebull

Medlem
Under 2016 såldes det 3 st Salon -04 på magnum och 126 st på halvmagnum. Priset på dem var ~3500 kr per halvmagnum.

Dessutom såldes det 40 halvmagnum med Salon -02. Dessa gick för ~3000 kr.

Ja, det visar ju på ett historiskt intresse om inte annat. Men faktum kvarstår att en enda såld flaska på dagens släpp borde vara någon form av indikator...
 

Daniel A

Administratör
2x Alto Moncayo
2x Alto Moncayo Veraton
Och som det förbannade fåret man ändå är så klickade jag hem 1x Alto Moncayo Aquilon på webblanseringen igår.

Missa d'Arlay, så tröstköpte en 2014 Desjourneys, Pouilly-Vinzelles. Vad har jag köpt? Är det bra? Dricka nu / dricka sen?
 

gece

Man vänjer sig.
Missa d'Arlay, så tröstköpte en 2014 Desjourneys, Pouilly-Vinzelles. Vad har jag köpt? Är det bra? Dricka nu / dricka sen?
Prova, se, och berätta så jag vet hur jag ska göra :ängel:

Förresten vad hände med Château d'Arlay? De är väl habila, men brukar väl inte orsaka rusning ens bland jurafantaster?
 

Poussard

Medlem
Den är från 2004. Den kostar mindre än ett läkarbesök. Den smakar mycke'.

Fast den smakar inte så jäkla mycket. Missförstå mig rätt, jag har druckit den, gillar den och kommer köpa. Men den är en subtil väldigt lätt oxidativ Jura, smakar definitivt inte mycket i jfr med en Savagnin sous voile.
 

gece

Man vänjer sig.
Fast den smakar inte så jäkla mycket. Missförstå mig rätt, jag har druckit den, gillar den och kommer köpa. Men den är en subtil väldigt lätt oxidativ Jura, smakar definitivt inte mycket i jfr med en Savagnin sous voile.
Ja men det är precis det jag menar. Jag gillar dem, kommer förmodligen köpa när det dyker upp mer, men de är ju inte någon hypad kultproducent som får juraälskarna (till vilka jag räknar mig själv) att springa benen av sig, och någon häftig publikfriare är de knappast heller.

Ja ja, jag är väl bara grinig för att jag inte fick någon...
 

Skrutt

Medlem
Fast den smakar inte så jäkla mycket. Missförstå mig rätt, jag har druckit den, gillar den och kommer köpa. Men den är en subtil väldigt lätt oxidativ Jura, smakar definitivt inte mycket i jfr med en Savagnin sous voile.
Jaha, ja, jag har nog bara druckit Arbois Selection och någon mer (tror det var Ch d'Arlay) tidigare och fick intrycket att juravinerna är smakrika saker som ska orka friska upp en höstligt murrig svampsoppa el. dyl. Om denna nu är lite lättare oxidativ så kanske en mildare soppa typ potatis-purjo kan passa.

Tack för infon.
Edit: har en Ch d'Arlay liggande - så var det - har nog inte druckit den
 
Toppen