Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Småpartier 22 september 2017

Daniel A

Administratör
Klickade hem en av varje också fast 16% låter lite avskräckande? Ligga - hur länge @Daniel A ?

Bra fråga! På pappret är det mycket som är avskräckande med Alto Moncayo - hög alkohol, lång fatlagring, nya fat. Dessutom Spanien och garnacha, som inte har världens bästa rykte bland de finare vinerna. Men år efter år förvånas jag över hur lättdruckna och balanserade (allt uppdraget på max är en typ av balans) de är som unga. Möjligtvis att syran kan vara lite nedtonad i förhållande till resten.

Faktum är att jag alltid köper för få flaskor, så jag har inte hunnit dricka lagrade pavor. ;) Så jag köpte på mig lite extra idag. Korkar åtminstone upp en Veraton nu i veckan, så återkommer med info om aktuell årgång.
 

J.Lidman

Medlem
Ser att det totala släppet på Alto moncayo var 504st, tror att SB gjort två släpp? Och nu är det kvar 17st på webblagret, det andra släppet (?) Finns det något sätt att ta reda på om detta är de sista flaskorna man kan beställa eller inte. Ursäkta om inlägget inte är 100% korret, är liggandes i feber och yrar till då och då. Blir spännande att se vad man har beställt på feberyran när sen släpper.
 
V

Vincent H

Ser att det totala släppet på Alto moncayo var 504st, tror att SB gjort två släpp? Och nu är det kvar 17st på webblagret, det andra släppet (?) Finns det något sätt att ta reda på om detta är de sista flaskorna man kan beställa eller inte. Ursäkta om inlägget inte är 100% korret, är liggandes i feber och yrar till då och då. Blir spännande att se vad man har beställt på feberyran när sen släpper.
Ring till en butik eller till kundservice så kan dem se om hurvida den är slutlevererad av leverantör eller om det finns fler att beställa fortfarande. Kan ju va så att den är slut på varudepån men finns kvar att beställa för butiker ibland.. Isåfall får du beställa från butik på plats eller via telefon.
 
Toppen