Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Solobarolo.it

sunqan

Vinös
Även Danmark är drabbat. En alexsneum har ondgjort sig på insta med vanliga resultatet. "Du har fått ett mail..."
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Av ren nyfikenhet, är det flera här som har betalat till SoloBarolo men varken fått vin eller pengar tillbaka? Han Lasse som driver det hela verkar ju vara väldigt aktiv på sin Twitter etc. så det är ju konstigt att han inte tar tag i saker.
 

chambertin

Medlem
Av ren nyfikenhet, är det flera här som har betalat till SoloBarolo men varken fått vin eller pengar tillbaka? Han Lasse som driver det hela verkar ju vara väldigt aktiv på sin Twitter etc. så det är ju konstigt att han inte tar tag i saker.
Rek: Har du betalat med kreditkort så begär pengarna tillbaka via dom. Brukar sätta fart på SoloB om inget annat.
För övrigt får jag varna alla andra för både SoloB men även PayPal som inte var till mkt hjälp när SoloB inte levererade.
 

Silenos

Medlem
På min front händer ingenting. Ytterligare ett mejl är skickat, klart beskare, men det hjälpte föga. Twitter eller facebook använder jag inte, så frågan är hur jag ska öka trycket... via kortföretaget nämndes ju ovan. Händer inget snart så får det nog bli så. Är det någon som har några erfarenheter av det att dela med sig av?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Konstaterar att Finewines återigen trendar på Google och femte länken man får om man googlar SoloBarolo är till denna tråden.
Har en känsla av att alla skandinaver som besvärar sig med att googla innan beställning kanske tänker efter en extra gång innan de handlar från dem.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fick tillslut min låda med ersättningsviner för de sex Accomaso som jag väntat på sen i Juni.
Känns bra att ha fått avsluta sina förehavanden med SoloBarolo och att de åtminstone inte stal mina pengar.


20170105_192548.jpg
 

Fredrik L

Medlem
I torsdags var jag på Slow fine-mässan på Grand, och pratade en stund med ägaren till Aurelio Settimo (mycket trevliga La Morra-viner). När jag nämnde att jag hade sett att de tidigare sålde genom solobarolo så blev hon mycket upprörd, och berättade att hon bland annat inte hade fått ordentligt betalt därifrån. Vidare sa hon att Accomasso aldrig skulle sälja sina viner dit, och hon undrade om solobarolos ägare skulle våga visa sig i byn något mer. Förefaller som om solobarolo börjar få dåligt rykte bland vinproducenterna.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
I min enfald trodde jag att Lasse Saga packat ihop sin scam till vinbutik alternativt att de tagit bort mig från sin mailinglista eftersom jag inte fått några mail om "erbjudanden" senaste året.
Men, döm av min förvåning så dök det idag upp ett mail om 40% rabatt på "black friday".
40% Rabatt på varor som man betalar men inte får levererade är fortfarande en riktigt dålig deal så jag hoppas att ingen som läser forumet gör misstaget att svälja det betet!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
I min enfald trodde jag att Lasse Saga packat ihop sin scam till vinbutik alternativt att de tagit bort mig från sin mailinglista eftersom jag inte fått några mail om "erbjudanden" senaste året.
Men, döm av min förvåning så dök det idag upp ett mail om 40% rabatt på "black friday".
40% Rabatt på varor som man betalar men inte får levererade är fortfarande en riktigt dålig deal så jag hoppas att ingen som läser forumet gör misstaget att svälja det betet!

Haha vi startade samma frågeställning samtidigt i olika trådar.
 
Toppen