Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sommelierprovning Österrike 4 maj.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Lite kort om tid kanske, men slänger upp det här i alla fall.
Jag skulle ha gått på denna själv men har blivit dödligt förkyld och sitter hemma och rosslar. Min polare Micke, som är ansvarig på Aveqia där provningen hålls, hälsar att det finns fyra platser om någon/några är intresserade.

Temat är Österrike och provningen hålls av personer från den Österrikiska Sommelierföreningen. Platsen är Aveqia i Stockholm och det är mellan 16:00 och 18:00.

Skicka ett PM om någon är intresserad så passar jag er vidare.

//Jimmy
 

Mattias Schyberg

Administratör
Nu kan jag inte gå på detta av geografiska bekvämlighetsskäl, men är man tvungen att vara sommelier med tanke på trådens titel (vilket säkert någon kommer att undra)? Verkar vara trevligt annars!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Nej, så var det nu inte. Jag har bett Micke skriva lite mer om han hinner. Blev lite snabbt där. Det är mest att det är de österrikiska sommeliererna som håller provningen.
 

Mikael Björkqvist

Leverantör
Hej
här kommer lite info ang provningen.
Annemarie Foidl som var juryordförande i Sommelier-SM och till vardags är President i det österrikiska sommelierförbundet kommer hålla provningen. Annemarie är också internationellt ansvarig för ASI-utbildningarna, som anordnas av Association de la Sommelleri Internationale.
Temat för dagen är österrikiska viner med tilltugg.

Tilltuggen, tillagade av AVEQIA´s kockar kommer vara;

-Inkokt vitsparris med picklad forellrom

-Sotad tartar med ramslök och rostad lök

-Ank-rillette och pumpa

-Blåmussla med blomkål och koriander

-Röding bakad i brynt smör med sockerärtsdressing


Vi har alltså fyra platser kvar, man behöver inte vara sommelier, men ha intresse i vin och mat.
Nu har vi bara några timmar kvar, men jag säger ändå; först till kvarn.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Hej
här kommer lite info ang provningen.
Annemarie Foidl som var juryordförande i Sommelier-SM och till vardags är President i det österrikiska sommelierförbundet kommer hålla provningen. Annemarie är också internationellt ansvarig för ASI-utbildningarna, som anordnas av Association de la Sommelleri Internationale.
Temat för dagen är österrikiska viner med tilltugg.

Tilltuggen, tillagade av AVEQIA´s kockar kommer vara;

-Inkokt vitsparris med picklad forellrom

-Sotad tartar med ramslök och rostad lök

-Ank-rillette och pumpa

-Blåmussla med blomkål och koriander

-Röding bakad i brynt smör med sockerärtsdressing


Vi har alltså fyra platser kvar, man behöver inte vara sommelier, men ha intresse i vin och mat.
Nu har vi bara några timmar kvar, men jag säger ändå; först till kvarn.
Som sagt, hade det inte varit för att jag är förkyld som en hund hade jag varit där.

Har ni chansen så gå. :)
 
Toppen