Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stil på champagner

Ska man gå vidare med detta?


  • Total voters
    36
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
Såja, lite radarcharts börjar poppa upp.
IMG_8672.jpg
 
Last edited:
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
Så här kan en profil se ut om man tar medelvärdet för varje variabel, detta för mina senaste 23 champagner.
Jag ser att jag druckit många vintage då variablerna om reservvin är låga. Få med malolaktisk omvandling, chardonnay dominanta, lite socker och eftersom det är vintage så har de legat länge på jästen.
En sån här skulle jag vilja göra varje år med uppdruckna champagner för att se om och hur jag förändrar mina vanor. Man kan ju lägga till pris och annat smått och gott som man tycker är viktigt.

unnamed.jpg
 

Essle

Medlem
Så här kan en profil se ut om man tar medelvärdet för varje variabel, detta för mina senaste 23 champagner.
Jag ser att jag druckit många vintage då variablerna om reservvin är låga. Få med malolaktisk omvandling, chardonnay dominanta, lite socker och eftersom det är vintage så har de legat länge på jästen.
En sån här skulle jag vilja göra varje år med uppdruckna champagner för att se om och hur jag förändrar mina vanor. Man kan ju lägga till pris och annat smått och gott som man tycker är viktigt.

Visa bifogad bild 18630
Och den som med hjälp av grafen lyckas lista dom 23 champagnerna vinner ett pris?
 
Toppen