Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Största rip off...

CH

Medlem
SV: Största rip off...

Om jag får välja mellan följande:
Krug GC 1950
Comtes de champagne 1395
Bollinger grande annee 995
Cristal 2795

Så skulle Cristal gå bort alla gånger och valet skulle nästan jämt bli Comtes eller GA. Är dina Krug däremot med den äldre etiketten så kommer jag ner imorgon!
 

Elvis

Medlem
SV: Största rip off...

Andreas L skrev:
Krug GC 1950
Comtes de champagne 1395
Bollinger grande annee 995
Således påslag varierar och dom som ska envisas med Cristal får betala lite mer...

Väldigt bra priser, tycker jag! Måste svänga förbi Växjö någon gång - jag skulle vilja prova maten också.

Om det var senaste årgången av Comtes (vilket jag antar), skulle valet för mig stå mellan Krug och Bollinger.
 

Caviste

Leverantör
SV: Största rip off...

Larsson är en av få sommelierer i Sverige som förstått att det inte går att separera upplevelsen från priset (förutsatt att du betalar själv). Bravo!
 
SV: Största rip off...

Helen skrev:
Vi var på Miss Voon igår och blev glatt överraskade över den goda maten. Dock skulle inte jag lägga mycket pengar på deras viner för maten har en tendens att vara starkt kryddad och de såser vi fick till maten var mycket starka. Berätta gärna vad ni tyckte om det.
Maten på Miss Vonn var faktiskt ganska bra, bra kryddat med en del bra kombinationer (renkalv och tonfisken var riktigt bra). Dock tycker jag att portionerna var i minsta laget. Tanken är ju att man ska köpa flera mindre rätter så priset drar iväg en hel del när man egentligen inte blir helt mätt.

Vinet som sagt var ingen direkt höjdare, drack först en Diebolt Prestige till helt ok pris men vinet på glas var inget kul så det blev öl :)

Går nog inte dit igen , bra mat men helhetsupplevelsen med för små rätter, inte så bra utbud av vin (ölsortimentent var helt ok) samt lite för hög musik för lokalen (att sitta skrikande är lite jobbigt i längden).

Aslutade med lite Bourgogne i baren på Djuret istället :)
 

Mmm

Medlem
SV: Största rip off...

http://www.lillamartina.se/Lilla_Martina_meny.pdf

Denna lånar jag från Konjärens blogg... Det är så rolig att man kan ta fram den om man har en dålig dag på jobbet. Jag antar att den är skriven i svenska kronor, och av en person med måttlig dyslexi.

Vilket pris är värst? 1100 spänn för en Mouton Cadet 2007 borde väl ligga bra till?
 

CH

Medlem
SV: Största rip off...

Mmm skrev:
http://www.lillamartina.se/Lilla_Martina_meny.pdf

Denna lånar jag från Konjärens blogg... Det är så rolig att man kan ta fram den om man har en dålig dag på jobbet. Jag antar att den är skriven i svenska kronor, och av en person med måttlig dyslexi.

Vilket pris är värst? 1100 spänn för en Mouton Cadet 2007 borde väl ligga bra till?

ehh....vad är det för en pajas som har satt de priserna?
Helt sjuka påslag.
 

Mmm

Medlem
SV: Största rip off...

CH skrev:
Mmm skrev:
http://www.lillamartina.se/Lilla_Martina_meny.pdf

Denna lånar jag från Konjärens blogg... Det är så rolig att man kan ta fram den om man har en dålig dag på jobbet. Jag antar att den är skriven i svenska kronor, och av en person med måttlig dyslexi.

Vilket pris är värst? 1100 spänn för en Mouton Cadet 2007 borde väl ligga bra till?

ehh....vad är det för en pajas som har satt de priserna?
Helt sjuka påslag.

3800 kr för en Phelén-Segur 2006 (sic!) är nog iofs svårslaget.
 

Jos

Medlem
SV: Största rip off...

Mmm skrev:
CH skrev:
Mmm skrev:
http://www.lillamartina.se/Lilla_Martina_meny.pdf

Denna lånar jag från Konjärens blogg... Det är så rolig att man kan ta fram den om man har en dålig dag på jobbet. Jag antar att den är skriven i svenska kronor, och av en person med måttlig dyslexi.

Vilket pris är värst? 1100 spänn för en Mouton Cadet 2007 borde väl ligga bra till?

ehh....vad är det för en pajas som har satt de priserna?
Helt sjuka påslag.

3800 kr för en Phelén-Segur 2006 (sic!) är nog iofs svårslaget.
Den jag reagerade mest över också. Heeelt sinnesrubbat. Enligt cellartracker har 2008an bättre betyg och faktiskt fler omdömen än 2006an så undrar vad lilla Martina kör för påslag på denna.. 4 300 SEK kanske? http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=phelan&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c&artikelId=409615&varuNr=95461&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dphelan%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c
 

Jos

Medlem
SV: Största rip off...

2600 spänn för Pol Roger -00 som kostar 448 på bolaget är ju också en riktig deal för Karlstadsborna! ;D
 

CH

Medlem
SV: Största rip off...

Snackar vi skumpa så är inte Gosset Celebris den billigaste direkt. 4000+ i påslag för en flaska som kostar strax under 1000 lappen.
 
Trådskapare
A

Andreas L

Medlem
SV: Största rip off...

Vissa har uppenbarligen ingen ide om vad de sysslar med... tar de 895:- för biffstek med lök också?
Med största sannolikhet en okunnig ägare som sagt "vi måste ta 8 gånger inköpspriset"... typ
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Största rip off...

Såg att Priset för Selosse rosè hos Adam och Albin var nu uppe i 3000:-
Tror att den höjts några hundringar för varje restaurang tillfälle dom har.
Vill dom inte bli av med den ??
 

Krug88

Medlem
SV: Största rip off...

Kanske priset på en Ch Margaux 05 på Sip Wine i Bali...
70 miljoner rupie ++, motsvarande SEK 55 000!!!
Rätt saftigt...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Största rip off...

Krug88 skrev:
Kanske priset på en Ch Margaux 05 på Sip Wine i Bali...
70 miljoner rupie ++, motsvarande SEK 55 000!!!
Rätt saftigt...
Hur var den?
 
Toppen