Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora gristråden!

R.P

Medlem
SV: Stora gristråden!

Bubblaren skrev:
En vanlig spansk grisfest alltså!

(äh, jag är bara avundsfrisk på din fantastiska middag!!!)

Fattades bara en Antonio som välkomnar damerna med kindpuss i dörren då. ;)
 

CH

Medlem
SV: Stora gristråden!

96%20Mmm%20Bacon_thumb.jpg


Något för dig Jimmy?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora gristråden!

ICA Maxi hade hel benfri karré för 29,90 kilot, så jag köpte på mig 4 bitar à 2,5 kilo.
Den första kördes i 150 ugn i söndags, till en "vanlig" söndagsstek.

Den andra tog jag precis ut från ugnen. Jag skickade in den i morse, i en gryta med lock tillsammans med lite hempulad rub och en skål rökessens. Sen har den stått och "guckat" till sig i 100 grader i 12 timmar nånting... Liiite osalt, men jääääävligt smaskigt! ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Den här svenska ursprungshysterin är idiotisk och jag har inga moraliska problem med att äta billig, dansk gris.

Svenskt kött suger, är överprisat och hypeat. ;D
 
SV: Stora gristråden!

Jimmy Forsman skrev:
Den här svenska ursprungshysterin är idiotisk och jag har inga moraliska problem med att äta billig, dansk gris.

Svenskt kött suger, är överprisat och hypeat. ;D
Jag har varit på dansk grisslakt- Man är inte allt för hungrig efter det
 

Bubblaren

Medlem
SV: Stora gristråden!

Jimmy Forsman skrev:
Den här svenska ursprungshysterin är idiotisk och jag har inga moraliska problem med att äta billig, dansk gris.

Svenskt kött suger, är överprisat och hypeat. ;D

Visst, behöver du betablockerare så slipper du ju hämta ut recept och äta pillrena - ät dansk gris istället så får du i dig det du behöver.

Det är en jäkla skillnad i smaken på dansk gris och t ex Domta och Nibble grisar
 

Krug88

Medlem
SV: Stora gristråden!

shorepower skrev:
Jag har varit på dansk grisslakt- Man är inte allt för hungrig efter det
Som tur är så har du ju inga problem med törsten Tom Tom. ;D

Hörde att det var ditt nya smeknamn efter Champagneresan...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Bubblaren skrev:
Visst, behöver du betablockerare så slipper du ju hämta ut recept och äta pillrena - ät dansk gris istället så får du i dig det du behöver.

Det är en jäkla skillnad i smaken på dansk gris och t ex Domta och Nibble grisar

Visst är det så. Det är alltid skillnad i kvalitet från små producenter till storproduktion. Det håller jag med om. Det som jag invänder mig mot är den debila hypen om att svensk kött är bättre bara för att det är bättre. Det är inte sant.

Och antibiotika och allehanda tillsatser används hos nibble likväl som hos danskarna.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Stora gristråden!

Jimmy Forsman skrev:
Visst är det så. Det är alltid skillnad i kvalitet från små producenter till storproduktion. Det håller jag med om. Det som jag invänder mig mot är den debila hypen om att svensk kött är bättre bara för att det är bättre. Det är inte sant.

Och antibiotika och allehanda tillsatser används hos nibble likväl som hos danskarna.

Antibiotika är godkänt i Sverige, frågan är om betablockerare är det, tror inte det. Hursom, jag går på smaken och väljer därför hellre små producenter då jag tycker deras fläskkött är godare - hypat eller inte, smaken avgör för mig.

(kanske som att jmf nitrat i BiB mot andra "finare" viner, alla har det men det skiljer sig åt av andra anledningar)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Stora gristråden!

Jimmy Forsman skrev:
Visst är det så. Det är alltid skillnad i kvalitet från små producenter till storproduktion.

Smakar det så kostar det
(Ja jag vet att Hans A-g inte tycker om detta talesätt)

Jimmy Forsman skrev:
Det som jag invänder mig mot är den debila hypen om att svensk kött är bättre
bara för att det är bättre. Det är inte sant.

Du menar väl att du invänder mot svensk kött är bättre
bara för att det är svenskt?

Självklart inte.
Franskt vin är inte bättre bara för att det är franskt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Per Stade skrev:
Smakar det så kostar det
(Ja jag vet att Hans A-g inte tycker om detta talesätt)

Du menar väl att du invänder mot svensk kött är bättre
bara för att det är svenskt?


Självklart inte.
Franskt vin är inte bättre bara för att det är franskt.

Såg att jag fick till en underlig ordmojäng där, men jag pallade inte att ändra. Bjuder gärna på det. Men faktum kvarstår att vi har överdriven tro på att svenska produkter är överlägsna importerade i det här landet.
 
Toppen