Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora middagstråden

Keen

slan
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Inte ett skit, även om jag såg en Screaming Eagle för det förnäma priset av £3000 flaskan... Då var SQN Atlantis för £180 mer habilt prissatt. Men det fanns inte någon tid att springa omkring i butiker. Kom fram sent i måndags, spenderade hela gårdagen i fucking Theale (ute mot Reading), sen var det middag och planet hem gick 07,15 imorse.


Du kände inte för att frita den stackars SQN:en :( £180 känns bättre än de 499euro som nån tyskjävel vill ha för den på ebay.
Sjuka priser på screagle, är den så bra?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Aldrig provat Screagle faktiskt. Det är väl någonting som man måste göra, när jag tänker efter, vid tillfälle!
 

SUPRA

Bäst
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Igår kväll var vi i chinatown och käkade lite mat, det var riktigt vasst med Crispy duck, softshell crabs och fried rice med ägg och fläsk... Gottis! Kommer inte ihåg vad restaurangen hette naturligtvis, men det var väldigt kompetent!

Min favvorätt. Kan man hitta den i Stockholm utan att specialbeställa?

Kommer du på vad restaurangen hette i London är jag tacksam, tycker det mesta är rätt slemmigt där annars (CT).
 

Keen

slan
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Aldrig provat Screagle faktiskt. Det är väl någonting som man måste göra, när jag tänker efter, vid tillfälle!

Nån gång ska man väl göra det. Men om de ska ha närmare 45000kr för en flaska så vette fan. Man får mycket annat trevligt för de pengarna.
 

CH

Medlem
SV: Stora middagstråden

Keen skrev:
Nån gång ska man väl göra det. Men om de ska ha närmare 45000kr för en flaska så vette fan. Man får mycket annat trevligt för de pengarna.

Precis, 2 CdA hade känts som ett bättre köp då.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

SUPRA skrev:
Min favvorätt. Kan man hitta den i Stockholm utan att specialbeställa?

Kommer du på vad restaurangen hette i London är jag tacksam, tycker det mesta är rätt slemmigt där annars (CT).

Ska kolla lite om jag kan utröna det åt dig!

EDIT: Ligger på Gerrard Street, det är ganska svårt att missa stället, skylten är svart med grön text. Ser "modernt" ut och det var jäkligt fräscht inredningsmässigt och matmässigt. Inte lika sunkigt som mycket av de andra ställena som finns runt omkring.

EDIT2 ": HA! Lyckades! http://www.haozhan.co.uk/

EDIT3: Sen vågade vi inte plocka in rätten "marmite shrimps", den var lite för mycket fusion för vår smak ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:

Tack! Har de min favorit? Crispy dog?

korea-dog-meat.jpg


;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Tror tyvärr inte det. Ännu en gång kommer människans inkompetenta förordningar i vägen för sann, hedonistisk lycka och njutning! Gud förbanne djurvänner! Om gud inte ville att vi skulle äta djur hade han inte gjort dem så goda!
 

anders

Medlem
SV: Stora middagstråden

Efter vad jag har hört är det faktiskt djurplågeri involverat när man äter hund. Tydligen slår man hundarna innan slakt för att något stresshormon eller liknande frigörs och gör köttet bättre. Har inte rotat i saken så jag vet inte säkert om det stämmer.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

anders skrev:
Efter vad jag har hört är det faktiskt djurplågeri involverat när man äter hund. Tydligen slår man hundarna innan slakt för att något stresshormon eller liknande frigörs och gör köttet bättre. Har inte rotat i saken så jag vet inte säkert om det stämmer.

Till skillnad då från något annat kött som vi äter då eller? Den som fortfarande mever under illusionen att slakt och liknande är någong humant borde ta sig en rejäl tänkare.

Det är en skitig värld därute, någonting som inte hindrar oss från att konsumera på i samma gamla takt bara vi kan gömma oss bakom ignoransens skyddande mantel. ;)
 

anders

Medlem
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Till skillnad då från något annat kött som vi äter då eller? Den som fortfarande mever under illusionen att slakt och liknande är någong humant borde ta sig en rejäl tänkare.

Det är en skitig värld därute, någonting som inte hindrar oss från att konsumera på i samma gamla takt bara vi kan gömma oss bakom ignoransens skyddande mantel. ;)

Tja, slakt är en blodig historia men vi spöar inte djuren med käppar innan.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Det pågår mycket fuffens även där, det kan jag garantera.

Men det är väl inte rätt tråd att diskutera detta i heller.

Vi kanske ska dra igång en tråd om djurhantering! ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Stora middagstråden

Slakt är kanske inte så trevliga saker men det behöver man inte tänka på när man står och pekar på en entrecote i köttdisken. Men den där grillade hunden... :-X

Kommer ihåg en väldigt rolig Homer Simpsons-replik apropå det. Homer får syn på fiskar i en fiskdisk och säger: "Look, unprocessed fish sticks!" :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Stora middagstråden

I det F-Word med Gordon Ramsay födde de ju upp grisar på tomten, en del fick öl :D , och sen hela vägen till slakten.
Rätt jobbiga scener, sånt man gärna inte tänker på, men ändå viktigt att fundera över ibland.
 

Lando

Medlem
SV: Stora middagstråden

Gjorde långkokt lammstek med stomp idag och det var återigen en succe! Till efterrätt blev det Ben and Jerrys cookie dough-glass, lite väl söt kanske, men ändå gott på ett snuskigt sätt.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora middagstråden

Lando skrev:
Gjorde långkokt lammstek med stomp idag och det var återigen en succe! Till efterrätt blev det Ben and Jerrys cookie dough-glass, lite väl söt kanske, men ändå gott på ett snuskigt sätt.
Fy faaaaan vad gott det där lät....
 
Toppen