Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

Keen

slan
14 sekunder känns väldigt snabbt. Jag segade lite då jag hade ett fönster öppet med "andra" steget i hopp om att de skulle frisläppas där. Men icke, så fick köra Beställa-steget och kom väl igång nån sekund eller tre efter 10:00.
 

rs14

Medlem
Den kan man glömma. Segade som fan här. En minut över gick min igenom och då har det nog slunkit igenom några hundra före mig. Till och med Les Chetillons var finito redan då.
 

KimHartman

Medlem
Vi får se hur det där gick... Sidan gick lite trögt, beställningen bekräftad 10:00:55 typ. Känns inte som att jag kommer få allt.
10:00:14 trillade min in. Klar överbelastning under en tid, dom har en del att jobba på.

Spelar detta verkligen någon roll? Är det inte som vanligt med beställningar från BS, det är när butiken så småningom lägger beställningen som avgör?
 

MagnusH70

Medlem
Vi kanske ska satsa på en inköpsserver placerad i samma rum som Systembolagets? Typ som aktiehandeln gör?
Om jag förstått det rätt finns väl lite IT-kunniga här på forumet?
 

KimHartman

Medlem
hmm, fan. Tänkte inte så långt. Hoppas att PK Huset hänger på låset :nagelbitare:
Kan hända att Lidby inte bara ser när butiken beställde, utan även när den ursprungliga beställningen gjordes. Kanske väntar de in alla beställningar och tilldelar sedan butikerna efter egen sortering?
 

Keen

slan
Kan hända att Lidby inte bara ser när butiken beställde, utan även när den ursprungliga beställningen gjordes. Kanske väntar de in alla beställningar och tilldelar sedan butikerna efter egen sortering?

Man tycker att de borde göra så, men om folk redan fått bekräftelsemail...
 

Daniel A

Administratör
Det här är väl det värsta lotteriet någonsin? Ovissheten är ju total.

Order nr. 2351278, så ligger ju bra till där. Körde på Blanchot och magnumen.

(gillar den extrema nördigheten i det här...)
 

Steef

Medlem
Jag ringde och kollade med kundtjänst igår och de sa att beställningar där det finns ett webbsaldo (som de små partierna) går igenom direkt, utan inblandning av butiken man beställer till ("men det är inte helt säkert att det stämmer till 100%"). Medan beställningssortimentet (som Raveneau i det här fallet) går via butiken man beställer till.
Så antingen spelar vi butikslotto - eller så får Lidby beställningsnumren och kan sortera själva...

Att man fått en bekräftelse på beställningen från BS (Raveaneau) betyder inte att man får den levererad. Det är bara en bekräftelse på att Systemet mottagit beställningen. (<rättat)
 
Last edited:
Toppen