Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Svenska ostar

vintjej

Medlem
SV: Svenska ostar

Ska dubbelkolla igen. Tror man kan klämma in 10 pers med litle god vilja. Måste kolla på glasfronten, hur många glas som finns.
Rent tidsmässigt skulle jag uppskatta ett paradis snarare än inferno. För det tar ju bara sjukt mycket tid när man kör på som tidigare. Hur som helst jag kollar hur det står till med bunkern.
 
SV: Svenska ostar

vintjej skrev:
Ska dubbelkolla igen. Tror man kan klämma in 10 pers med litle god vilja. Måste kolla på glasfronten, hur många glas som finns.
Rent tidsmässigt skulle jag uppskatta ett paradis snarare än inferno. För det tar ju bara sjukt mycket tid när man kör på som tidigare. Hur som helst jag kollar hur det står till med bunkern.
Glas? Skulle det inte vara ett ostinferno?
Jag kan nog tänka mig en skön kombo ifos.
Tänk bara en rumstemperead Livarot, en havarti och en korsikansk getost i samma rum som ett gäng passande viner... vilken doftorgie.
 

vintjej

Medlem
SV: Svenska ostar

El burro grande skrev:
Glas? Skulle det inte vara ett ostinferno?
Jag kan nog tänka mig en skön kombo ifos.
Tänk bara en rumstemperead Livarot, en havarti och en korsikansk getost i samma rum som ett gäng passande viner... vilken doftorgie.

Tugga ost utan något till?
Näe, det går väl ändå inte för sig? Eller gör det det?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

vintjej skrev:
Tugga ost utan något till?
Näe, det går väl ändå inte för sig? Eller gör det det?


NEJ!

Ikväll blir det en ny variant på ost & dryck - Morbier & Henriot 1990
 
Trådskapare
Sjödin

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Svenska ostar

Bubblaren skrev:
Sjödin föreslog lördag 9 maj, tror jag det var, vad sägs om en fredag istället??
För min del är det den dan eller ingen dag, typ... ;D
På ostinferno blir vi två (jag+sambo) och den 9 maj har vi barnvakt. Så, thats way.... Men jag kan såklart inte hindra er från alternativa datum, om det passar majoriteten bättre.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

Sjödin skrev:
För min del är det den dan eller ingen dag, typ... ;D
På ostinferno blir vi två (jag+sambo) och den 9 maj har vi barnvakt. Så, thats way.... Men jag kan såklart inte hindra er från alternativa datum, om det passar majoriteten bättre.

Ja ja, men säg det då rå ;)
Eftersom sambon ska med kanske vi ska infernofiera träffen ordentligt... Vi må höra m Vintjejen att datumet är ok med lokalen.
 

Keen

slan
SV: Svenska ostar

Bubblaren skrev:
Ja ja, men säg det då rå ;)
Eftersom sambon ska med kanske vi ska infernofiera träffen ordentligt... Vi må höra m Vintjejen att datumet är ok med lokalen.


Jag är i Götet då och testar Comtes så det blir inget för mig. Blir svårt att pendla mellan båda :D Men jag överlever nog ändå :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

Sammanfattning (stämmer den?):

9 maj - klockslag?

Lokal - kanske Vintjejens källare

Osterister:
Södin x 2 pers
Vintjejen
J.S
El Burro Grande
Bubblaren

Ost & Dryck
Alla tar med x antal ostar samt passande dryck till dem
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Svenska ostar

kayaker skrev:
Jag är på Falkenbergs motorbana och åker inlines...

Buuuuut whyyyyyy!


Det är ju i Falkenberg som hofsingarna föds! Ni kan ju gå en guidad tur på födslohemmet!
 
SV: Svenska ostar

Bubblaren skrev:
Sammanfattning (stämmer den?):

9 maj - klockslag?

Lokal - kanske Vintjejens källare

Osterister:
Södin x 2 pers
Vintjejen
J.S
El Burro Grande
Bubblaren

Ost & Dryck
Alla tar med x antal ostar samt passande dryck till dem
Jag har visserligen sagt att jag kan tänka mig ett tillfälle där man kör kombinerat ost och vininferno. Med betoning på Inferno.
Att jag hänger på den 9:e har jag däremot inte sagt.
Hade jag varit ledig den 9:e hade jag åkt på comtes vertikal. Nu är jag inte tillgänglig det datumet tyvärr, så det får bli en annan gång.

Till er som käkar ost den 9:e önskar jag en trevlig kväll.
 

J.S.

Medlem
SV: Svenska ostar

vintjej skrev:
Bunkern bokad.
Själv kollar jag med sambon just nu om jag/vi kan gå.

Kollade precis samma sak! Vi blir två till antalet, om det finns plats förstås... :D
 
Toppen