Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Svenska ostar

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

Hmm, ser ut som om vi saknar lokal :eek:

Lördag 9 maj - klockslag?

Lokal - saknas

Osterister:
Sjödin x 2 pers
Vintjejen (x2?)
J.S x 2
Bubblaren

Ost & Dryck
Alla tar med x antal ostar samt passande dryck till dem
 
Trådskapare
Sjödin

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Svenska ostar

...och som att vi EVENTUELLT saknar två deltagare, nämligen undertecknad + sällskap.
Vår närvaro hänger på barnvakt och tydligen är det inte helt säkerställt ännu... Jag återkommer!!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

Sjödin skrev:
...och som att vi EVENTUELLT saknar två deltagare, nämligen undertecknad + sällskap.
Vår närvaro hänger på barnvakt och tydligen är det inte helt säkerställt ännu... Jag återkommer!!

Det är väl inte pesten hoppas jag :eek:
Vi kan komma hem till er om ni vill, starta redan på em så vi hinner hem till den urbana miljön med sista bussen.
 
Trådskapare
Sjödin

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Svenska ostar

Bubblaren skrev:
Det är väl inte pesten hoppas jag :eek:
Vi kan komma hem till er om ni vill, starta redan på em så vi hinner hem till den urbana miljön med sista bussen.

Vi skulle visst kunna vara hemma hos oss. Men, vi har ju gäster den här helgen = min morsa = barnvakt och vi kan smita iväg.
Så nej, vi ska inte vara hemma hos oss, inte den här gången. ;D
Vi har definitivt besked om hur helgen ser ut och vår eventuella närvaro på måndag, så vi återkommer då.
Men, lokalfrågan då´rå.... vad gör vi???
 

J.S.

Medlem
SV: Svenska ostar

Sjödin skrev:
Vi skulle visst kunna vara hemma hos oss. Men, vi har ju gäster den här helgen = min morsa = barnvakt och vi kan smita iväg.
Så nej, vi ska inte vara hemma hos oss, inte den här gången. ;D
Vi har definitivt besked om hur helgen ser ut och vår eventuella närvaro på måndag, så vi återkommer då.
Men, lokalfrågan då´rå.... vad gör vi???

Vi kan vara hemma hos mig! Jag har plats för allihopa :) Bubblaren & Vintjejen vet vägen till mig... ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

Åter från Dalarna ( de hade Bib som Husets!! *morr*)

Ost på lördag - vad gäller? Ser att J.S erbjudit sin enkla boning, härligt!

Vore bra att veta hur många som hänger med? Är Sjödin och Vintjejen på fortfarande? Nytillkomna?
 

vintjej

Medlem
SV: Svenska ostar

Ja, vad händer här?
Min sambo ska ut på galej to,fre, lö ser det ut som.
Så det ser rätt mörkt ut för mig. Jag köpte åtminstone på mig några små ostar idag. Om inte annat får jag tröstäta ost i min ensamhet.:(
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

vintjej skrev:
Ja, vad händer här?
Min sambo ska ut på galej to,fre, lö ser det ut som.
Så det ser rätt mörkt ut för mig. Jag köpte åtminstone på mig några små ostar idag. Om inte annat får jag tröstäta ost i min ensamhet.:(

Oj, är det T´s hämnd för dina vininfernon och champagnedagar?? ;D
Säg till T att han gärna får gå ut på galej - om han tar med ungarna!!!

Vad säger J.S, ska vi inhibera och ostfrossa en annan helg?
 

vintjej

Medlem
SV: Svenska ostar

Bubblaren skrev:
Oj, är det T´s hämnd för dina vininfernon och champagnedagar?? ;D
Säg till T att han gärna får gå ut på galej - om han tar med ungarna!!!

Vad säger J.S, ska vi inhibera och ostfrossa en annan helg?

Haha, ja jag tror det.
Ungar i närheten av alkohol, näe då skulle alla få moralpanik.
F ö så kanske ni kommer att se mig i full systembolagsmundering snart...
 

vintjej

Medlem
SV: Svenska ostar

Ja, jag önskar att det vore så väl, maskerad eller Halloween-fest.
Men, nej. Jag har hitills inte fått något jobberbjudande av någon privat aktör, så jag kanske återförenas med mina f d kollegor.
Och som läget är så får ni hålla tummarna.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Svenska ostar

vintjej skrev:
Ja, jag önskar att det vore så väl, maskerad eller Halloween-fest.
Men, nej. Jag har hitills inte fått något jobberbjudande av någon privat aktör, så jag kanske återförenas med mina f d kollegor.
Och som läget är så får ni hålla tummarna.

Kul!! Då kan vi hädanefter slippa köa vid släppen, vi slår dig bara en signal med våra beställningar !
 

J.S.

Medlem
SV: Svenska ostar

Bubblaren skrev:
Oj, är det T´s hämnd för dina vininfernon och champagnedagar?? ;D
Säg till T att han gärna får gå ut på galej - om han tar med ungarna!!!

Vad säger J.S, ska vi inhibera och ostfrossa en annan helg?

Ta med ungarna vetja så har våran rottis några lekkamrater ;D Skämt åsido, vi kan väl ta lite ost & vin vid ett annat tillfälle så kanske T också kan vara med. Det verkar ju som det är helkört den här helgen, för jag antar att Sjödin inte heller kan...eller? Kan ju passa på att säga att jag är upptagen helgen därpå, för då ska jag ha en vinprovning med ett annat gäng ;) Lycka till med det nya jobbet! Vi håller tummarna för dig! P hälsar oxå!
 

kayaker

Cyklist
SV: Svenska ostar

Jag tycker att det låter som ett utmärkt förslag att hitta någon annan helg. I.o.f.s. så har jag en räcka helger inbokade redan men jag kan ju alltid hoppas att ni väntar till juni. :)
 
Toppen