Juli månads beställningar vecka 3 och 4 (Uppdaterd 2012-01-16)
Restnoterade viner förekommer
I denna leverans finns restnorerade viner från Februari, Mars, April, Maj, Juni.
Se ordernummer i Excel format (kan öppnas eller sparas, Excel sökfunktion kan användas. Ordernummer med /1, 2 eller 3 är restorder från originalorder)
Sydafrika: Leverans från Hermanus Sydafrika 24 augusti
Holland: Ankommit till Rotterdan, väntar på transport till Mainz
Tyskland: Har ankommit Mainz, tullhantering pågår
Tyskland: Tullhantering klar, väntar på transport till Bring Express terminal i Jönköping
Sverige: Ankoml Bring Express terminal i Jönköping 7 november
Sverige: Onsdagen den 10 november gick IOGT in med en polisanmälan av 10 företag som bedriver näthandel med alkohol. Den 12 november kom det till vår kännedom att så hade skett och att Eurogate Marketing LTD med Sydafrikanska Vinklubben INTE är ett av de företag som föreligger i denna anmälan då vi uppfyller de krav som ställs på företag inom denna nisch.IOGT tar bland annat upp frågan kring hur internetföretagen kan säkerställa att mottagaren av leverans bestående av alkohol uppfyller ålderskravet enligt alkohollagen. Detta är något vi kräver av vår transportör idag och också regleras i avtal. Vi har nu kvar en kontraktsfråga att lösa i vår logistikkedja och denna kommer att vara löst under innevarande vecka, vecka 47, sen föreligger inga hinder för transporter i Sverige i enlighet med regler för distansförsäljning.
Sorteringen av vår sändning som ankom Bring Express den 7 november påbörjades idag, fredagen den 25 november. Då vi anser att sista delen av kontraktsfrågan kommer att lösas under början av nästa vecka (48) och distributionen till kund kan då påbörjas.
Sverige: Bring påbörjar distribution vecka 52 med start i Stockholm och övriga landet under vecka 1. Även egen upphämtning kan göras på lokala Bring terminaler från vecka 1.
Sverige: Under vecka 3 kommer Bring att avsiera samtliga ej levererade beställningar. Slutrapporterad
På grund av det stora antal delleveranser som skedde under andra halvåret 2011 överskred vi den kreditlimit vi har på Bring Express i princip varje månad, detta beroende på just beslutet att skicka delleveranser på beställningar istället för att invänta sena viner från vingårdarna. Vi har ökat vår fraktvolym, på grund av alla restnoteringar vi tvingast leva med, med ca 30% i Sverige. Detta innebär att vi sedan januari månad förhandlar Bring om att lösa betalningsströmmarna och den kreditnivå som vi har garantier till Bring Express för. Vi kommer under februari-mars ha löst dessa frågor till båda parters belåtenhet.
Rent praktiskt innebär detta att Bring Express på grund av den uppkomna situationen levererar i ett tempo som motsvarar den betalningsvolym vi får tillstånd av Sydafrikanska myndigheter att föra ut utöver den på årsbasis redan beviljade summan. Viktigt i sammanhanget att beakta är att Bring Express kontinuerlig levererar.