Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sydafrikanska vinklubben...

CH

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Välkommen Richard!

Tack för delningen, mycket roande läsning.
 

Richard

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Ska bli trevligt att få lite bra tips på viner!

Min fråga löd som svar på hans spam-erbjudande om att "få" köpa vin :


Sista gången vi beställde av er fick vi bara hälften av leveransen. Vi bad om att få resten av pengarna tillbaka då ni inte levererat det ni skulle. Det har vi inte fått. Varför i helvetet tror du att vi kommer handla av er igen? Ni är ju bluffare.

Har du något du vill svara så föreslår jag att du ringer mig så ska du få en utskällning som heter duga.

Mvh
 

Richard

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Och mitt nästa svar till honom löd:


Du ska nog fundera på om det är en god idé att köpa en mailinglista från ett företag som har missskött sina kunder på det viset Sydafrikanska Vinklubben har gjort. Det kommer reflektera dåligt på ditt eget företag.

Önskar dig lycka till med detta, det kommer du behöva, med tanke på det dåliga beslut du hittills tagit.

Mvh
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Jag tror inte att den där hunden är lika söt längre.

-Vet inte vad som är roligast, hans "skjuta sig i foten"-svar på mailet eller hans bild på Twitter.

-Hur överlever sådana här stollar?
 

Calle T

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Hej!

Gillade verkligen SAV:s upplägg och viner. Kan dock bara hålla med om att de verkligen blåste oss alla.
Jag fick dock ut varenda krona av de 5.000kr jag hade i utestående betalda olevererade viner.

Eftersom jag alltid betalar med kort och mitt kortbolag var så oreserverat ansvarstagande förra gången
vågade jag mig på Thorsten Eggerts nya leksak, Hamlin House.

Jag har fått precis lika bra viner som från SAV, dock med betydligt kortare leveranstider. Order från januari/februari
kom nu i april t.ex. Det var t.o.m. så att gällande den ena leveransen som var något senare ringde Thorsten himself
upp mig och bad om ursäkt för den sena ankomsten...

Nu vill jag inte gå i borgen för detta upplägg, men vill ändå dela med mig av de (hittills) positiva erfarenheterna av Hamlin.
Kollade med Bring när jag hämtade och de hade visserligen lite systemproblem med dem, men inte alls på den nivån som med SAV.

Om ni ska prova, betala alltid med kreditkort. Jobbar på bank ;)
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Någon mer som har fått e-post från Thorsten idag?

WHERE DID YOU GET MY E-MAIL? ...When the South African Wine Club sank, I bought their old list from them because I know I can give you better, more reliable service!

Visst låter det seriöst... Undrar om Ulf Wagner vet att han lånat ut sitt namn?
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
Lite minnen, som åkte till tippen.....
 

Attachments

  • IMG_0799.jpg
    IMG_0799.jpg
    46,2 KB · Visningar: 197
Toppen