Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sydafrikanska vinklubben...

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

De har gjort ändringar i leveransvillkoren på hemsidan. Så här står det numer:

"Våra priser inkluderar leverans till Bring Express Terminal i Jönköping, eventuella kostander för Bring Express lokala distribution kan tillkomma. Samtliga leveranser sker från vårt lager i Hermanus Sydafrika och har en genomsnittlig leveranstid till Bring Express terminal i Jönköping på ca 8-9 veckor."

Är det någon som har sparat de gamla villkoren?
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Som klubbmedlem kan du bekvämt sitta hemma framför din dator och beställa ditt favoritvin, eller varför inte finna nya spännande viner och därefter få din order levererad hem till din dörr med Bring Express.
;D

Och nästa gång är det väl utlämning i Hermanus..... ;)
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

sirlongfellow skrev:
;D

Och nästa gång är det väl utlämning i Hermanus..... ;)
Vi får väl ordna en gruppresa Jönköping-Bremen-Hermanus och samla ihop vad som går... ::)
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

[
Hej


Som du fått information om tidigare har Sydafrikanska Vinklubben sedan en längre tid tillbaka skulder till Bring Express Sverige AB (Bring) och har övertrasserat vår kreditlimit. Bring har enligt avtal och enligt gällande lag rätt att innehålla det vin man har i sin besittning till säkerhet för betalningen för det arbete Bring lagt ner.

För att Sydafrikanska Vinklubbens kunder ska kunna få tillgång till sina varor snabbare erbjuder Bring, de kunder vars vin nu finns i Brings terminal i Sverige, möjligheten att hämta ut detta från Brings närmaste utlämningsställe. Detta mot att varje kund avhämtar själv och betalar till Bring den kostnad som Bring kommer att fakturera Sydafrikanska Vinklubben för arbetet med den aktuella vinleveransen innefattande bl.a. lossning, sortering, lagring, transport till utlämningsstället och utlämning. Detta belopp uppgår till 220 kr per låda (och 100 kr per ev. tillkommande låda) och måste betalas kontant till Bring då vinet hämtas.

Vi ber dig att fylla i bifogat formulär så kommer vi snarast att sända en information om aktuellt utlämningsställe för din beställning.

Eventuella frågor i detta ärende ställs till Sydafrikanska Vinklubben vinleverans@wesellwine.co.za

Jag har 3 lådor att hämta...
220+100+100= 420kr

Om jag inte betalar, när tänker dom levera då????
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

sirlongfellow skrev:
[
Jag har 3 lådor att hämta...
220+100+100= 440kr

Om jag inte betalar, när tänker dom levera då????
Förutom att allt annat känns fel så vet vi ju inte ens vad som finns i lådorna... :mad:
 

Keen

slan
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Om jag hade mina viner hos Bring hade jag börjat bli orolig nu när vädret börjar bli varmare. Hur pass klimatkontrollerat ligger vinerna?


Tur att jag i regel inte gillar viner från Sydafrika...



Undrar vad snubben på Vinklubben som propagerade för SAVK så mycket tycker nu. Han som stavade så dåligt (varg nåt?)
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Peder skrev:
Nu har DI.se (Dagens Industri) börjat granska Sydafrikanska Vinklubben.

http://di.se/Artiklar/2012/5/8/266787/T ... hos-Bring/

Rätt magstarkt att peka på att kunderna inte förstått leveransvilkoren när de ändrat dem för någon vecka sedan, till kunderna nackdel. Rimligen gäller ju avtalsvilkoren med leverans till hemmet för de som betalt för det. Kan ju inte bara ändras i efterskott.

Han tror att många kunder har missuppfattat leveransvillkoren. Enligt dessa gäller paketpriset leverans till Brings lager i Jönköping. För att därifrån få beställningen hemlevererad kostar det extra.

”Tidigare har vi tagit på oss den kostnaden”, säger Gustaf Andersson.

FEL. SAVK inluderade det i priset. Det är en jävla skillnad. Synd att Di inte synade den rena lögnen
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Han tror att många kunder har missuppfattat leveransvillkoren. Enligt dessa gäller paketpriset leverans till Brings lager i Jönköping. För att därifrån få beställningen hemlevererad kostar det extra.


”Tidigare har vi tagit på oss den kostnaden”, säger Gustaf Andersson.

Jag undrar.... Varför, jag INTE har betalat till BRING när dom körde ut 3 låder till mig maj förra året...
Kommer det på faktura????

Jag har svårt att se att en ärlig företagare håller på att ändra "reglerna" så här.


Enligt Gustaf Andersson är ägarna till bolaget sydafrikaner.

Innan dom gjorde om på http://www.wesellwine.co.za/ (som är stängd för underhåll i 3 dagar...)
Så var det 2 Sydafrikaner och HERR ANDERSSON som var ägare.
Herr Andersson kanske är bara en enkel bedragare.....
 

Elvis

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

En kund beskriver att det fungerar som ett pyramidspel, att ni har så låga priser att ni går med förlust och att det krävs en kontinuerligt växande orderström för att finansiera underskott i bolaget som uppstår från en tidigare förlustförsäljning, vad säger du om det?
”Visst, så kan man se det. Vi som alla andra aktörer har kampanjer som är prisintressanta. De får kostnadseffekter.”

Närmare ett erkännande än så lär vi inte se.
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Anders Landström skrev:
Intressant att de tycker det är för mångfacetterat. Det låter som "vi har inte en aning och vi vill inte agera".
De kan bara handlägga det som rör marknadsföringen. T.ex. de skulle kunna "inleda ett ärende kan vi förbjuda företaget att exempelvis utforma sin marknadsföring på ett visst sätt"
 

Elvis

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Polisanmälan och/eller stämning lär ha större chans till framgång än att prata med en konsumentvägledare.
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Elvis skrev:
Polisanmälan och/eller stämning lär ha större chans till framgång än att prata med en konsumentvägledare.
Frågan är bara vilken polismyndighet...
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Mailade till en kompis som bor i Hermanus området.
Och undrade om dom hade träffat Herr Gus Andersson......

Tack P***r. Han har redan skaffat sig ett daligt rykte har nere da han bett att fa gratisprover fran en massa vingardar for att anvanda pa massor etc. Han har sedan salt dessa viner i affaren.
Jag har varit dar en gang och varken han sjalv, eller hans svenska kollega, kan ngt om vin. Dessa tjuvar ger Sverige ett daligt rykte.
Om de aker in pa kaken har nere lar de angra sig... 

Sagan SAVK tar nog slut snart.......
 
Toppen