Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sydafrikanska vinklubben...

SV: Sydafrikanska vinklubben...

Sydafrikanska vinklubbens sidor i Tyskland, Österrike och England verkar vara nere. Slutet på sagan eller ser vi en nystart? På den svenska sidan går det ju inte längre att beställa.

38201255408PM39dd.jpg


Peder skrev:
Det verkar som att dom satsar på Österrike och Tyskland!

https://www.sudafrikanischerweinclub.de ... Itemid=153 (uppdaterad 25 april)

https://www.sudafrikanischerweinclub.at ... Itemid=153 (uppdaterad 25 april)

Och sedan den den engelska butiken: https://www.wesellwineshop.co.za/

Det som är lite komiskt är att de däremot inte har uppdaterat den svenska Facebook sidan sedan den 16 april, där kunderna blir mer och mer glada! Det är verkligen en firma som arbetar med att ha bra kundrelationer. ;D
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Från Facebook:

-Sydafrikanska vinklubben:
Hej Mats, uppdatering på vår hemsida sker till kommande veckoslut.-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

They are alive......
Alla leveranser kommer köras ut omgånde?!?.....????????????
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Jag har nu fått två ordrar som jag har hävt köpet på enligt: "Eftersom du beställt och betalt en vara men inte fått den levererad kan du på grund av dröjsmål häva köpet. Du kan inte se inom överskådlig framtid hur och när du ska få tillgång till din vara".

Tyvärr hade jag missat att jag betalat en annan order med ett annat kort, så jag har skickat en reklamation även till den bankens kortavdelning.

Huvudskälet till att jag valt att inte lösa ut vinerna var att det saknades ungefär en tredjedel i sändningarna jämfört med vad jag betalt för (jag lyckades få Bring att inventera). Jag tyckte det var ett bättre sätt att säkra pengarna än att betala extra för en bristfällig leverans.

/Janne
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Jannegbg skrev:
Jag har nu fått två ordrar som jag har hävt köpet på enligt: "Eftersom du beställt och betalt en vara men inte fått den levererad kan du på grund av dröjsmål häva köpet. Du kan inte se inom överskådlig framtid hur och när du ska få tillgång till din vara".

Tyvärr hade jag missat att jag betalat en annan order med ett annat kort, så jag har skickat en reklamation även till den bankens kortavdelning.

Huvudskälet till att jag valt att inte lösa ut vinerna var att det saknades ungefär en tredjedel i sändningarna jämfört med vad jag betalt för (jag lyckades få Bring att inventera). Jag tyckte det var ett bättre sätt att säkra pengarna än att betala extra för en bristfällig leverans.

/Janne

Det är via kreditkortsföretaget som du hävt, eller hur? Det brukar vara det säkraste alternativet. Hoppas att allt löser sig för de som köpt av SAVK
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Anders Landström skrev:
Det är via kreditkortsföretaget som du hävt, eller hur? Det brukar vara det säkraste alternativet. Hoppas att allt löser sig för de som köpt av SAVK
Just det Anders. Innan jag reklamerade till kortföretaget så la jag också in s.k. tickets på annullering av ordrarna, men fick som väntat ingen respons på det. 80 % av pengarna jag låg ute med är i alla fall räddade än så länge.
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Det har varit tyst om Sydafrikanska vinklubben ett tag. Inget på deras hemsida eller Facebook. Lever företaget eller har det stilla somnat in?
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Anders Landström skrev:
Det har varit tyst om Sydafrikanska vinklubben ett tag. Inget på deras hemsida eller Facebook. Lever företaget eller har det stilla somnat in?
Det verkar som många har resignerat. En del har valt att lösa ut sina leveranser. Själv har jag hävt köpet och reklamerat via kortutställarna. SEB Mastercard har betalat tillbaka. Nordea VISA, som jag skickade in senare, väntar jag besked från fortfarande.
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Anders Landström skrev:
Det har varit tyst om Sydafrikanska vinklubben ett tag. Inget på deras hemsida eller Facebook. Lever företaget eller har det stilla somnat in?
"Dom" är ganska aktiva på FB, där medlemsantalet går ner(folk blir "utkastade") och det rensas bland kommentarerna....

Jannegbg skrev:
Det verkar som många har resignerat. En del har valt att lösa ut sina leveranser. Själv har jag hävt köpet och reklamerat via kortutställarna. SEB Mastercard har betalat tillbaka. Nordea VISA, som jag skickade in senare, väntar jag besked från fortfarande.
Jag hämtade ut mina låder för ett tag sedan, i Linköping. Bri.Ex. hade 150 ordar att lämna ut...
(en order kan vara en låda eller flera.... En person hämtade ut 12 låder....)

Det är bra att pengar kommer tillbaka, men det är ju Herr Andersson i Hermanus som skall betala tillbaka....
Men det lär väl aldrig hända.
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Från SAVK hemsida:
-På grund av de förseningar i leveranser är hemsidan för tillfälligt stängd,
men öppnar igen under augusti månad för nya beställningar.-



--------------------------------------------------------------------------------

Så det är bara att börja spara...
Och lägga in en rejäl beställning!!!
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Har fått avslag från VISA/Nordea på min reklamation med följande motivering. "Tyvärr har vi ingen reklamationsrätt i den här typen av ärenden. Vinerna är skickade från Sydafrika till Sverige men har där stoppats av företaget som har till uppgift att leverera varorna till kunderna:" Jag kommer givetvis att överklaga. Är det någon som har fått tillbaks via VISA/Nordea och hurgick det till. Såg att SEB/Matercard betalat tillbaks. Kan ni ge lite detaljer kring hur ni reklamerade detta!
 

sunqan

Vinös
Det borde ju räcka att fylla i blanketten "kortreklamation köp av vara/tjänst", kryssa i att du inte fått varorna inom avtalad tid. Sedan skriva vad du gått ut genom kontakterna genom säljaren. Att det är transportören som håller på varorna är ingen ursäkt. Du bör också visa att du beställt med leverans hem till dörren (dvs att säljaren har ändrat försäljningsvillkoren efter ingånget avtal).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

sunqan

Vinös
Obs att du inte kan utnyttja nordeas leveransförsäkring vid internetköp..
den gäller inte för köp av öl vin och sprit.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Jannegbg

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

jan.magnusson.906 skrev:
Har fått avslag från VISA/Nordea på min reklamation med följande motivering. "Tyvärr har vi ingen reklamationsrätt i den här typen av ärenden. Vinerna är skickade från Sydafrika till Sverige men har där stoppats av företaget som har till uppgift att leverera varorna till kunderna:" Jag kommer givetvis att överklaga. Är det någon som har fått tillbaks via VISA/Nordea och hurgick det till. Såg att SEB/Matercard betalat tillbaks. Kan ni ge lite detaljer kring hur ni reklamerade detta!
Jag fick dessa riktlinjer från SEB Mastercard och skickade med kopior på tickets där jag annullerat orderna m.m.

"Innan vi kan hjälpa till att reklamera måste du själv först försöka lösa
detta med inköpsstället. Det måste framgå av din reklamation till oss när
och hur du kontaktat inköpsstället och vad resultatet blev. Spara all
dokumentation som t.ex. namn på den du kontaktat, e-post, returkvitto etc,
och bifoga detta."
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Enligt Sydafrikanska vinklubbens hemsida kommer de öppna för försäljning i augusti. Vem kommer vilja handla där? Efter att ha haft stängt i ett antal månader och med all den negativ press som funnits så undrar man ju om det fortfarande finns kunder som vill handla av dem

På grund av de förseningar i leveranser är hemsidan för tillfälligt stängd, men öppnar igen under augusti månad för nya beställningar
 

Guayabera

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Skall ner till Sydafrika nästa vecka. Försöker, om jag får chansen, att höra med producenter vad deras bild är av klubben. Skall tyvärr inte till Hermanus, annars kanske man hade kunnat tittat in i deras fysiska butik och hört efter (om den fortfarande existerar)?
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Hensidan för Sydafrikanska vinklubben är nu uppdaterad med leveransinformation. Vinerna som lämnade Sydafrika den 7e mars har nu 5 månader senare kommit fram till Bring i Jönköping.

Verkar som de sutit fast i Tyskland där väl tull och skatt måste betalas.

Viner som beställts i år kommer att lämna Sydafrika i september (så med andra ord leverans i februari 2013 ::) ).

https://www.sydafrikanskavinklubben.se/

PS. Guayabera, några upptäckter i Sydafrika? Du får gärna skriva om din resa i en separat tråd om du vill
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

-" Sverige: Ankom till Bring Express terminal i Jönköping 14 Augusti, distribution påbörjad denna vecka. Bring Express kontaktar dig (via telefon eller sms) och bokar en passande leveranstid. Leveransen sker inom ett tretimmarsintervall som föreslås av Bring Express. Bring Express kontaktar dig 30 minuter innan leveransen sker. "-


--------------------------------------------------------------------------------
Och det verkar som det är leverans till dörren igen!!!!!!!
 
Toppen