Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sydafrikanska vinklubben...

Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

sirlongfellow skrev:
Hoppsan...
Nu är det svårt att lägga in en "ticket".... 8)

Sidan är uppe igen!
Men det är lika svårt att lägga en ticket...
För jag kan inte se min konto sida(kan logga in).
Är det någon som också försökt?
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Då är det klart!!
SAVK i KK.......

En rekonstruktion av Sydafrikanska vinklubben kommer att påbörjas och kunder med ej levererade beställningar ber vi annullera sina beställningar och reklamera dina inköp hos din bank eller kreditkortföretag för full återbetalning av orderbelopp, se information på vår hemsida under Frågor & Svar om annullering av order.
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Sydafrikanska Vinklubben i konkurs, Inte en stor överraskning. direkt Hoppas att inte allt för många förlorat stora belopp och hoppas att inte det sätter en stor fläck på andra, mer seriösa handlare.

Svårt att tro att en rekonstruktion kommer fungera, med alla negativ publicitet, varför skulle någon handla av dem i framtiden?
 

sunqan

Vinös
Sv: Sydafrikanska vinklubben...

De hade ju bara lite otur. Nästa gång kommer de att göra allt rätt ^-^

Skickat från min GT-I9100
 

chambertin

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Då var det min tur att få ett mail från Torsten på Hamlin House.

Kreativt hittepåsvar på den retoriska frågan hur dom fick tag i min mail.

Where did you get my details?
You should know that I have compiled a list of people whom I have asked to join the Club. My sources include a system of cross referencing. When a name appears more than once, then these details imply that there is interest in wines.
1. Swedish Royal mail PAR - This information gave me the basis for searches
2. Wine Portals - Comments made on wine forums, blogs and portals as well as Twitter
3. Local wine estates who have dealt with Swedish Clients in the past, ie where the "Swallows" go.
4. South African hospitality portals - travel agents
 
Trådskapare
S

sirlongfellow

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Jannegbg skrev:
Det skulle vara spännande att höra om någon har handlat från Hamlin-House...

Det undrar jag också....
Såg förut att dom har Seidelberg Brut för 89kr på rea!
Men nu 189kr (+frakt)!!!
https://www.hamlinhousewines.se/index.php/shopproductdetails?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2803&category_id=346
När jag köpte av min "kran" i Danmark,såg gav jag 120 kr...
(Seidelberg var min favorit vingård, men den finns inte längre pga Roland Seidl var tvungen att sälja av hälsoproblem.Fairview har köpt gården)

HH nya giv:
http://hamlin-house.com/wine-club/join-the-club/
8)
 

Richard

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Ja sydafrikanska vinklubben som gärna tar orders men inte levererar är igång igen, nu under Hamlin House , Hamlin verkar vara det nya namnet. Att man betalar i förskott för en order som de sedan inte levererar är konstigt.
Svar från Thorsten Eggert nedan, frågan är väl vem som har "poor business practices" Och varför tror han att vi skulle beställa något från dem igen?? Hehe

Good morning!
You last ordered from the SA Wine Club on the 27th of the 4th 2011 for just over 1000Sek.
You are an insignificant customer with a history of poor business practices.
I really don't think I need to worry about angry little people such as yourself.

Get lost and stay lost

Kind Regards

Thorsten Eggert

PS - Don't bother ordering from me as I will not supply you with anything
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Richard skrev:
Ja sydafrikanska vinklubben som gärna tar orders men inte levererar är igång igen, nu under Hamlin House , Hamlin verkar vara det nya namnet. Att man betalar i förskott för en order som de sedan inte levererar är konstigt.
Svar från Thorsten Eggert nedan, frågan är väl vem som har "poor business practices" Och varför tror han att vi skulle beställa något från dem igen?? Hehe

Good morning!
You last ordered from the SA Wine Club on the 27th of the 4th 2011 for just over 1000Sek.
You are an insignificant customer with a history of poor business practices.
I really don't think I need to worry about angry little people such as yourself.

Get lost and stay lost

Kind Regards

Thorsten Eggert

PS - Don't bother ordering from me as I will not supply you with anything

Det där var nästan lite vackert!

Välkommen in i värmen. :)
 

Richard

Medlem
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Ja verkar vara en mångfacetterad herre som lever i upp-och-ner-vända-världen... Där kunder som betalar och inte får något är de som har fel... Som Engelsmännen säger: Whats wrong with this picture ;D
 
SV: Sydafrikanska vinklubben...

Richard skrev:
Ja sydafrikanska vinklubben som gärna tar orders men inte levererar är igång igen, nu under Hamlin House , Hamlin verkar vara det nya namnet. Att man betalar i förskott för en order som de sedan inte levererar är konstigt.
Svar från Thorsten Eggert nedan, frågan är väl vem som har "poor business practices" Och varför tror han att vi skulle beställa något från dem igen?? Hehe

Good morning!
You last ordered from the SA Wine Club on the 27th of the 4th 2011 for just over 1000Sek.
You are an insignificant customer with a history of poor business practices.
I really don't think I need to worry about angry little people such as yourself.

Get lost and stay lost

Kind Regards

Thorsten Eggert

PS - Don't bother ordering from me as I will not supply you with anything

Välkommen till forumet Richard. Vad var frågan du ställde till Thorsten Eggert? Svaret är helt otroligt arrogant
 
Toppen