Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets webblansering 10 april

Håkan

Medlem
Gillar man Bourgogne så är ju Grivot alltid bra! Eller?
De är säkert bra och 2012 kommer bli ännu dyrare, har bara svårt med priset. 2011 är sämre än 2010, därmed borde ju priset gå ner. 2011or kommer att ligga och samla damm runt om i världen, inklämd som den är mellan toppårgångarna 09,10 och 12. Kreativa handlare rear ut årgången. Spara pengarna till något annat.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Blev en flaska av Etna Rosson Prephylloxera La Vigna di Don Peppino, hade velat boka någon till men det var ju kvot på endast en flaska, får skylla mig själv, skulle ha tänkt på att skaffa mig en bulvan i förväg.
Är hur som helst otroligt glad för den flaskan, tror det kommer vara en flaska att minnas.
 

Segol

Medlem
-Blev en flaska av Etna Rosson Prephylloxera La Vigna di Don Peppino, hade velat boka någon till men det var ju kvot på endast en flaska, får skylla mig själv, skulle ha tänkt på att skaffa mig en bulvan i förväg.
Är hur som helst otroligt glad för den flaskan, tror det kommer vara en flaska att minnas.

Det finns flaskor kvar så det är inte för sent att be nån kompis boka om du vill ha fler
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det finns flaskor kvar så det är inte för sent att be nån kompis boka om du vill ha fler
Ja, jag ser det men orkar inte riktigt få tag i någon kompis och be dem registrera konto, lär för övrigt vara slut innan jag fixat det.
Att jag befinner mig på nordsjön och enbart kan ringa via en taskig sattelittelefon gör inte precis att det känns mindre omständigt...
I framtiden får det nog bli ett konto i frugans namn som man kan missbruka till sådana här saker...
 

Jos

Medlem
Gillar man Bourgogne så är ju Grivot alltid bra! Eller?
Om du är känslig för pyraziner så kolla om du kan hitta smaknoter för att veta om Grivot klarade sig innan du köper.

Även de som verkade tro att det bara var trams börjar förstå problemet. Eller...? @Anders Landström ;)

Burgundy Report skriver nu att runt 50% av vinerna 2011 är drabbade.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det finns flaskor kvar så det är inte för sent att be nån kompis boka om du vill ha fler
Ah, kunde inte hålla mig... Frugan fick bli bulvan åt en flaska till, inte mer än rättvist, hon kommer säkert hjälpa till att dricka den :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Ja händer inte mycket där... Var bara Etna Rosson där det rök en hel hög med flaskor direkt... Förmodligen en del medlemmar inblandade... :)
 

merlotsmile

Medlem
Jag beställde också två Etna Rosso pga den här tråden :). Finns tre kvar just nu!! Sen är det dags för Cavistes lansering om 54 minuter:eek: . Blir en dyr vecka det här :rolleyes:
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag blev tvungen att ta en etna rosso för att ni hetsade :( Dumma er!
Ha ha, ska bli spännande och se vem som har sämst karaktär och poppar först :) -Blir ju många smaknoter på den på forumet åtminstone.

Ja, så var det det där med Caviste också... Jäkla ofog att SB, Franska och Caviste lanserar samtidigt...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Å 13.30 var Etna Rosson slut, först av alla.
Kan inte låta bli att undra hur många av de 35 flaskorna som hamnade hos forummedlemmar...
 

Skrutt

Medlem
De är säkert bra och 2012 kommer bli ännu dyrare, har bara svårt med priset. 2011 är sämre än 2010, därmed borde ju priset gå ner. 2011or kommer att ligga och samla damm runt om i världen, inklämd som den är mellan toppårgångarna 09,10 och 12. Kreativa handlare rear ut årgången. Spara pengarna till något annat.
Efter att så lite bokats så undrar jag om SB drar av sina 20% på några av flaskorna. Men jag har fått intrycket att de bara gör det med varor som de själva importerat, och dessutom på en mycket liten del av varorna. Kan tänka mig någon butelj med -20% men är inte säker (certa(i)n).
 

Arvid

Medlem
De är säkert bra och 2012 kommer bli ännu dyrare, har bara svårt med priset. 2011 är sämre än 2010, därmed borde ju priset gå ner. 2011or kommer att ligga och samla damm runt om i världen, inklämd som den är mellan toppårgångarna 09,10 och 12. Kreativa handlare rear ut årgången. Spara pengarna till något annat.

Håller inte med. 2011 är en gravt underskattad årgång. Vinerna är glimrande och framför allt är de relativt tillgängliga och kommer bli riktigt härliga långt före 10, 12 & 13. Fast jag tillhör ju dem som inte behöver lagra min Bourgogne i 20 år heller. Då passar 2011 ganska bra in. Speciellt eftersom mängderna i 2012 och 2013 är mikroskopiska - räkna inte med att få lov att köpa!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Om du är känslig för pyraziner ... Burgundy Report skriver nu att runt 50% av vinerna 2011 är drabbade.
image.jpg

100% av dem är drabbade av Pinot noir.
 

Vino fino

Medlem
Sitter och kollar på resultatet av dagens webblansering….

Hahahahaha… det enda som gått åt är Etna, och det är sannolikt forumets förtjänst. Snart kommer vi alla bli kontaktade av leverantörer som vill att vi ska köra astroturfing här på Finewines. Förr i tiden var man tvungen att smörja butikschefer på Monopolet, nu har forummedlemmarna blivit en ny het målgrupp. Hahahahaha
 
Toppen