Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering oktober 2014

Håkan

Medlem
Det kommer fler Barolo 2010. Jag har missat så många viner i mina år att jag slutat gräma mig. konstigt nog har jag ändock tokfull källare. Sista lådan Ducru Beaucaillou 1995 blev min en gång i tiden:D, det lever jag på ännu och tänker på när jag grämer mig. Och inte är den slut.
 

Dovberg

Medlem
Det kommer fler Barolo 2010. Jag har missat så många viner i mina år att jag slutat gräma mig. konstigt nog har jag ändock tokfull källare. Sista lådan Ducru Beaucaillou 1995 blev min en gång i tiden:D, det lever jag på ännu och tänker på när jag grämer mig. Och inte är den slut.

Så ska det vara Håkan! Man kan inte få allt här i världen. Är super duper nöjd med min Domaine Château De La Tour Clos Vougeot Homage à Jean Morin från 2010 som jag knep för något år sen på webblansering (fruktansvärd tur). Min La Tache och Echezeaux DRC från samma år och Echezeaux från -09 värmer också i hjärtat när man ser vinerna man suktar efter bara försvinner framför näsan på en :p
 

magnum

Epernay, Frankrike
Det kommer fler Barolo 2010. Jag har missat så många viner i mina år att jag slutat gräma mig. konstigt nog har jag ändock tokfull källare. Sista lådan Ducru Beaucaillou 1995 blev min en gång i tiden:D, det lever jag på ännu och tänker på när jag grämer mig. Och inte är den slut.
Kommer ihåg när DB 95 släpptes (420SEK) nästan ingen som köpte flaskor alla köpte lådor max 2 p/p om jag minns rätt, grymt uppskriven och med starkt köprek. av Anders Röttorp som steg in genom dörrarna 10 minuter efter öppning för att konstatera att alla flaskorna var sålda! Drack en flaska förra lördagen, bra nu men kommer nog bli ännu bättre.
 

Vino fino

Medlem
Ingen av vännerna här som beställde Cuvée JT på magnum?

Den försvann ju med ett poff. Antagligen eftersom tok-Larsson hyllat den överallt. "Braaakfynd" etc...

Skulle vara kul att höra någon verklig expert (=forummedlem) som har provat den.
 

matage

Medlem
Trängdes med de som köade för nån Mescal som jag missat imorse och plockade upp 6 flaskor Ch Pibran. De verkar ju inte gått så ruskigt fort men jag var nyfiken och dessutom på väg till värmen så då blev det till att köa utanför portarna.
Kompletterade även med 2 flaskor Clos Sainte Catherine Coteaux du Layon 09 som jag ser fram emot att glömma bort några år.

Dagens impulsköp blev en flaska Château du Breuil Chocolate Blend som såg jultids-intressant och ensam ut..
 

Håkan

Medlem
Kommer ihåg när DB 95 släpptes (420SEK) nästan ingen som köpte flaskor alla köpte lådor max 2 p/p om jag minns rätt, grymt uppskriven och med starkt köprek. av Anders Röttorp som steg in genom dörrarna 10 minuter efter öppning för att konstatera att alla flaskorna var sålda! Drack en flaska förra lördagen, bra nu men kommer nog bli ännu bättre.
420 kr var det absolut. Den är fortfarande rätt vresig, tror jag har 5 kvar totalt, väntar nog några år på nästa.
 

Oggy

Medlem
Har det trillat in några flaskor Elio Altare Barolo Arborina för någon?

Läste förresten just ett lite intressant test av Barolo 2010, från New York Times... Altares "vanliga" Barolo vann (dock inga flaskor över 100 dollar med i testet). Eric Asimov och hans panel brukar gilla mer traditionella doningar, vilket väl visar att gränsen mellan modernister och traditionalister håller på att suddas ut i Piemonte (vilket också artikeln tar upp). Finns här, om någon vill läsa.
 
Last edited:
Toppen