Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Temptech vinskåp

SV: Temptech vinskåp

Jag äger ett sånt, närmare bestämt detta: http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=584857
Är mycket nöjd med det med tanke på priset. Kommer nog inte i närheten av en Dometic eller liknande, men för 1/5 av priset kan man ju inte riktigt jämföra. I min relativt svala lägenhet (ca. 20 grader) så går den ganska tyst och än så länge problemfritt. Jag mäter temperaturen med en separat termometer med min/max-minne. Jag har skåpet inställt på 13 grader vilket den håller ganska precis vid en rumstemperatur på 20 grader. Om temperaturen växlar i lägenheten mellan dag och natt så kan temperaturen i skåpet skifta upp till 0,5 grader, men jag försöker hålla temperaturen i lägenheten så konstant som möjligt och då blir den konstant i skåpet också. Eftersom den kör med termoelektrisk kylning så går den vibrationsfritt, men kylningen blir å andra sidan ganska ineffektiv. Minns inte de exakta siffrorna, men den klarar ju inte att kyla mer än 13 grader eller nått sånt under rumstemperaturen. Jag kan inte svara för elförbrukningen än, får återkomma om nån månad med det.

Observera att hyllorna är lite trånga. Champagneflaskor får oftast inte plats i en hylla. Därför har jag tagit bort det nedersta hyllplanet och staplar två rader champagne om lott längst ner i skåpet. Får då plats med 11 flaskor champagne där vilket är lagom för mig. Den har en glasdörr också som jag har täckt för med en svart plastvinyl på insidan så det blir helt mörkt i skåpet.

Bara att fråga om det är något annat du undrar över.
 

moos

Medlem
SV: Temptech vinskåp

Är det möjlighet att höja och sänka hyllorna? För att få plats med mer champagne.
 
SV: Temptech vinskåp

moos skrev:
Är det möjlighet att höja och sänka hyllorna? För att få plats med mer champagne.

De är inte höj och sänkbara. Det finns spår för hyllorna, så man kan bara ta bort hyllor man inte vill ha. Däremot borde man ju utan problem kunna ta bort varannan hylla om man vill fylla hela skåpet med champagne. Man borde då få plats med 66 flaskor. Kan inte garantera att hyllorna skulle palla 11 flaskor istället för 6, men det borde inte vara något problem tycker jag.
 
Toppen