Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

The Flying Elk

Middag på The Flying Elk summeras med höga förväntningar som möts med bra leverans.

Maten på The Flying Elk är verkligen i min smak, pubmat med elegans, bra prisnivå och det hela backas upp av en bastant dryckeslista och riktigt bra service. Så det borde vara enkelt att säga att det här är min framtida stampub men det är något som fattas. Trots god mat och bra service sitter jag hela tiden på nålar, lite okomfortabel. Efter lite tankeverksamhet så slår det mig, ingen bardisk och steril miljö (tänk Gastrologik men mörkare färger) passar inte ihop med maten och ansatsen. Kanske vår stämmning denna kväll men för mig funkar inte det här konceptet helt.

Vi börjar iallafall med samma snacks som jag skrev om i Gaston-tråden (med undantag av Fattiga Riddare). Inte mycket mer att säga annat än att de är väldigt bra.

Vi går direkt på huvudrätten. Då jag är där med min flickvän så får jag förmånen att äta 1.5 huvudrätter. Mitt val är oxbringapaj, ankleverparfait , pumpa karamelliserad apelsin samt rödlökchutney. Kan inte säga annat än att det här är långt från pajerna man tryckt i sig på engelska pubar, gott, vällagat och mättande.

295623_10151364388051188_232783873_n.jpg

Oxbringa är aldrig fel

Flickvännen tar in Fish and Chips, Torskslag, tartarsås, pommes frites tillagade 3 ggr, ärtguacamole & friterad persilja. Svårt att säga vilken av de två rätterna som var bäst. Troligen en av de bättre F&C jag någonsin ätit, smaker som verkligen harmoniserar, ärtguacamolen i sig är en liten upplevelse. Gott helt enkelt

392914_10151364388021188_1366110696_n.jpg


Till maten blev det öl för mig, bland annat en Kiuchi Brewery Pale Ale
1881_10151364388016188_1234468232_n.jpg


Så slutbetyget, bra service, priser och riktigt bra mat men en miljö som iallafall denna kväll inte föll undertecknad i smaken. Men Gamla Stan fortsätter ju att dra med Djuret, Pubologi, Pastis, Tweed, Gaston och F&L. Den listan räcker väl för mig.
 

Keen

slan
SV: The Flying Elk

Kan bara hålla med om miljön, känns lite sterilt (vi satt i bardelen). Dock väger maten upp, åt fattiga riddare samt en halv kycklingmacka. Riktigt jävla gott.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: The Flying Elk

Var där i söndags för första gången med högt uppskruvade förväntningar,som tyvärr inte höll.

Först fick man in vinet i riedels ölglas som är då är fruktansvärt värdelösa att dricka vin ur för ja -dom är ju till för öl.
Sen började vi med snacks i form av Cheddar gougeres som va lite torra men helt ok,chips med tryffelaioli som va brutalt bra och fattiga riddare som
dom har har/haft på menyn på F/L och faktiskt är ren perfektion.

Sambon tog in deras fish and chips ,där pompan var ok med två bra dipper men med en översaltat fisk.
Själv tog jag hamburgaren och det är inget man behöver springa benen av sej, gå på Tweed istället om ni vill ha bra burgare(eller Pubologis lilla goda)

Servisen var både tafflig och ointresserad av hos, och av dom andra i restaurangen för den delen.
När man ser folk vid dom andra bordet snurra på huvudet och undra när man får service så förstår ni.
Många missar på vägen och man tycker att Frantzen borde trimmat personalen bättre.

Kanske testar en gång till då snacksen var riktigt bra men det finns så mycket annat bra som jag lägger pengarna på.
 

Jos

Medlem
SV: The Flying Elk

Blev inte så imponerad av burgaren jag åt där en söndag för några veckor sedan men mest besviken blev jag på pommesen som enligt utsago skulle vara trippelfriterad men bara smakade lite smått bränt. Åt senare burgaren en trappa upp i cocktailbaren där och den var riktigt fin.
 
Toppen