Anders här på forumet har rekomenderat denna restaurang. Jag försökter boka en 2a tills den 14 feb men det var fullbokat. Så Anders kan inte du ta och trolla lite och se till att vi får ett bord? Finns det någon annan restaurang som ni rekomenderar i Frankfurt så får ni gärna tipsa mig. Vi ska dit nästa vecka 13 feb till 16 feb.
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Ja det börjar närma sig avresa till Frankfurt. jag har försökt att boka på 4 st 1stjärnor och det är fullt överrallt på lördag, tydligen är det alla hjärtans dag. Tack Anders för tipset på enrico och tiger, båda hade fullt. Men skam den som ger sig. Jag fick nyss ett JA från restaurang Zarges, de hade fått en avbokning. Så här kommer mat och vinlistan, vad tror ni kan tysken laga mat? Le Foie Gras D’Oie Gänseleber mit Nougat und Zitrone 32 Le Homard Europäischer Hummer mit Wildkräutern und Gin Tonic 35 La Langouste Rosa Languste mit Kalbsbries und geschmortem Romana Salat 45 La Langoustine Carpaccio vom Kaisergranat mit Vanille und gefülltem Hühnerflügel 29 La Raie Salat vom Rochenflügel mit Weinbergschnecken 29 Le Thon Marinierter Blue Fin Thunfisch mit schwarzem Rettich und Koriander 29 Le Ris de Veau Salat vom glasierten Kalbsbries und Jakobsmuscheln mit grünem Spargel und Nußbutterschaum 32 Le Pigeon Mieral Taube mit Blutwurst und gebackenem Schweineohr 29 Le Saint Pierre Filet vom St. Pierre mit Jus von Gillardeau Austern 29/38 Le Cabillaud Kabeljau mit Kalbskopf Vinaigrette 26/34 Le Turbot Bretonischer Steinbutt im Risone Mantel mit weißer Trüffelcrème 35/45 Le Bar Geangelter Wolfsbarsch mit Zitronenpolenta und Bouchot Muscheln 32/42 La Sole Filet von der Seezunge mit geräuchertem Speck vom Iberico Schwein und Sauerkraut Remoulade 29/39 La Cuisse de Grenouille Sauté von Froschschenkeln mit cremigem Bomba Reis und Parmesanschaum 32 Le Porc (pour 2 personnes) Rücken vom Iberico Schwein mit Quitten und Kartoffel Pilz Raviolo 64 Le Bœuf de Wagyu Rücken und Tafelspitz Paillard vom Wagyu Rind mit geschmortem Trevisano Tardivo 56 L’Agneau Rücken vom Limousin Lamm mit Artischocken Barigoul 38 Le Chevreuil Rücken vom Spessart Reh in Café Arabica Jus 38 Les Fromages frais et affiné Auswahl an Rohmilchkäse von Maître Affineur Tourette 16 Le Caillebotte Gebackene Topfentasche mit Topfeneis und Holunder Röster 14 Le Chocolat Schokoladen Ravioli mit Passionsfrucht Sorbet 16 Le Soufflé Spekulatius Soufflé mit Rotweineis 16 VInlistan är på 64 sidor så här kommer länken till pdf http://zarges.zweckgemaess.de/fileadmin ... nkarte.pdf
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Nej, tyskar kan inte laga mat! Currywurst, eisbein och knödelkraut mit kartoffelspäcke talar väl sitt tydliga språk? Dessutom, deras totalt osexiga språk gör ju att alla rätter i din meny ovan LÅTER skitäckliga, även fast de kanske är supersmarriga... ;D
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Jag håller med dig. vi får väl be Anders att översätta menyn till det riktiga och enda mat/vinland som finns Vivala France!
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Nja, Tyskland stoltserar med nio (tror jag) trestjärnor medan Swedala stoltserar med noll... Men med genomsnittsbefolkningen är det ofta lika illa ställt som med svenskarna. Fast på en punkt är de helt överlägsna svenskarna: öl. Att få en korrekt upphälld pilsner är inga problem.
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Jo men med nästan 100 miljoner invånare mot Sveriges knappa tio... Dessutom är Belgien det enda riktiga öl-landet. Påstår du något annat har du FEL. Så det så...
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Du är ju helt kokt i skit. USA är riktiga öl-landet. Producerar man Bud & Coors så måste man kunna en hel del om öl eller hur? Det är ju inte direkt vilken tomte som helst som kan slå färgmedel i vatten och sedan buteljera det.
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Sorry, jag är ju fan heeeelt dum i huvve... Klart det är så. Men du glömde deras största succé, Rolling Rock!
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt För mig är Bayern det enda riktiga öllandet. Även om det kanske inte är ett land så är det större än Belgien vad gäller storlek, befolkning och ölkonsumtion per capita. Goda öl har de också!
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Noterade att det strax söder om Frankfurt ligger en trestjärna som inte fanns där när jag jobbade i krokarna. Från http://www.3starrestaurants.com/michelin-restaurants-star-guide.asp hämtar jag
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt den var på min lista att kontakta idag om inte restaurangen hade hört av sig om avbokningen. Dock brukar jag faktist välja bort 3stjärnorn då jag oftast blir besviken jag väljer helst 2 stjärnor för de brukar oftast ha en enorm vilja att göra allt bättre. Min största gladje är att jag har noterat att den 3stjärniga Comme Chez Soi i bryssel har förlorat 1 st sjärna och är numera endast 2stjärnig.
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt Jag skulle nog säga att det nog beror på varför man tappat stjärnan och framför allt om man faktiskt kämpar för att ta tillbaka den. Om det är så att chiefen helt enkelt har tröttnat på att hålla den höga nivån och vill trappa ner tror jag inte man har mycket att vinna, risken finns till och med att det blir sämre då personalen kanske inte är lika skärpt. Om det däremot är så att krogen strävar uppåt, alltså inte har varit på den högre nivån tidigare, är din observation nog på sin plats.