Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Helen

Medlem
Anders här på forumet har rekomenderat denna restaurang.
Jag försökter boka en 2a tills den 14 feb men det var fullbokat.
Så Anders kan inte du ta och trolla lite och se till att vi får ett bord?

Finns det någon annan restaurang som ni rekomenderar i Frankfurt så får ni gärna tipsa mig.
Vi ska dit nästa vecka 13 feb till 16 feb.
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Ja det börjar närma sig avresa till Frankfurt.
jag har försökt att boka på 4 st 1stjärnor och det är fullt överrallt på lördag, tydligen är det alla hjärtans dag.
Tack Anders för tipset på enrico och tiger, båda hade fullt.
Men skam den som ger sig.
Jag fick nyss ett JA från restaurang Zarges, de hade fått en avbokning.
Så här kommer mat och vinlistan, vad tror ni kan tysken laga mat?


Le Foie Gras D’Oie
Gänseleber mit Nougat und Zitrone
32

Le Homard
Europäischer Hummer mit Wildkräutern und Gin Tonic
35

La Langouste
Rosa Languste mit Kalbsbries und geschmortem Romana Salat
45

La Langoustine
Carpaccio vom Kaisergranat mit Vanille und gefülltem Hühnerflügel
29

La Raie
Salat vom Rochenflügel mit Weinbergschnecken
29

Le Thon
Marinierter Blue Fin Thunfisch mit schwarzem Rettich und Koriander
29

Le Ris de Veau
Salat vom glasierten Kalbsbries und Jakobsmuscheln mit grünem Spargel und Nußbutterschaum
32

Le Pigeon
Mieral Taube mit Blutwurst und gebackenem Schweineohr
29

Le Saint Pierre
Filet vom St. Pierre mit Jus von Gillardeau Austern
29/38

Le Cabillaud
Kabeljau mit Kalbskopf Vinaigrette
26/34

Le Turbot
Bretonischer Steinbutt im Risone Mantel mit weißer Trüffelcrème
35/45

Le Bar
Geangelter Wolfsbarsch mit Zitronenpolenta und Bouchot Muscheln
32/42

La Sole
Filet von der Seezunge mit geräuchertem Speck vom Iberico Schwein und Sauerkraut Remoulade
29/39

La Cuisse de Grenouille
Sauté von Froschschenkeln mit cremigem Bomba Reis und Parmesanschaum
32

Le Porc (pour 2 personnes)
Rücken vom Iberico Schwein mit Quitten und Kartoffel Pilz Raviolo
64

Le Bœuf de Wagyu
Rücken und Tafelspitz Paillard vom Wagyu Rind mit
geschmortem Trevisano Tardivo
56

L’Agneau
Rücken vom Limousin Lamm mit Artischocken Barigoul
38

Le Chevreuil
Rücken vom Spessart Reh in Café Arabica Jus
38

Les Fromages frais et affiné
Auswahl an Rohmilchkäse von Maître Affineur Tourette
16

Le Caillebotte
Gebackene Topfentasche mit Topfeneis und Holunder Röster
14

Le Chocolat
Schokoladen Ravioli mit Passionsfrucht Sorbet
16

Le Soufflé
Spekulatius Soufflé mit Rotweineis
16

VInlistan är på 64 sidor så här kommer länken till pdf

http://zarges.zweckgemaess.de/fileadmin ... nkarte.pdf
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Nej, tyskar kan inte laga mat! Currywurst, eisbein och knödelkraut mit kartoffelspäcke talar väl sitt tydliga språk?
Dessutom, deras totalt osexiga språk gör ju att alla rätter i din meny ovan LÅTER skitäckliga, även fast de kanske är supersmarriga...
;D
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Sjödin skrev:
Nej, tyskar kan inte laga mat! Currywurst, eisbein och knödelkraut mit kartoffelspäcke talar väl sitt tydliga språk?
Dessutom, deras totalt osexiga språk gör ju att alla rätter i din meny ovan LÅTER skitäckliga, även fast de kanske är supersmarriga...
;D

Jag håller med dig.
vi får väl be Anders att översätta menyn till det riktiga och enda mat/vinland som finns Vivala France!
 

anders

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Sjödin skrev:
Nej, tyskar kan inte laga mat!

Nja, Tyskland stoltserar med nio (tror jag) trestjärnor medan Swedala stoltserar med noll...
Men med genomsnittsbefolkningen är det ofta lika illa ställt som med svenskarna. Fast på en punkt är de helt överlägsna svenskarna: öl. Att få en korrekt upphälld pilsner är inga problem.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

anders skrev:
Nja, Tyskland stoltserar med nio (tror jag) trestjärnor medan Swedala stoltserar med noll...
Jo men med nästan 100 miljoner invånare mot Sveriges knappa tio...
Dessutom är Belgien det enda riktiga öl-landet. Påstår du något annat har du FEL. Så det så... ;)
 

CH

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Sjödin skrev:
Dessutom är Belgien det enda riktiga öl-landet. Påstår du något annat har du FEL. Så det så... ;)

Du är ju helt kokt i skit. USA är riktiga öl-landet. Producerar man Bud & Coors så måste man kunna en hel del om öl eller hur? Det är ju inte direkt vilken tomte som helst som kan slå färgmedel i vatten och sedan buteljera det.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

CH skrev:
Du är ju helt kokt i skit. USA är riktiga öl-landet. Producerar man Bud & Coors så måste man kunna en hel del om öl eller hur? Det är ju inte direkt vilken tomte som helst som kan slå färgmedel i vatten och sedan buteljera det.
Sorry, jag är ju fan heeeelt dum i huvve... Klart det är så. Men du glömde deras största succé, Rolling Rock!
 

Elvis

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

Sjödin skrev:
Dessutom är Belgien det enda riktiga öl-landet. Påstår du något annat har du FEL. Så det så... ;)

För mig är Bayern det enda riktiga öllandet. :)

Även om det kanske inte är ett land så är det större än Belgien vad gäller storlek, befolkning och ölkonsumtion per capita. Goda öl har de också!
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

anders skrev:
Noterade att det strax söder om Frankfurt ligger en trestjärna som inte fanns där när jag jobbade i krokarna.

Från http://www.3starrestaurants.com/michelin-restaurants-star-guide.asp hämtar jag

den var på min lista att kontakta idag om inte restaurangen hade hört av sig om avbokningen.
Dock brukar jag faktist välja bort 3stjärnorn då jag oftast blir besviken jag väljer helst 2 stjärnor för de brukar oftast ha en enorm vilja att göra allt bättre.
Min största gladje är att jag har noterat att den 3stjärniga Comme Chez Soi i bryssel har förlorat 1 st sjärna och är numera endast 2stjärnig.
 

anders

Medlem
SV: Tiger palats och andra bra restauranger i Frankfurt

1CRU skrev:
den var på min lista att kontakta idag om inte restaurangen hade hört av sig om avbokningen.
Dock brukar jag faktist välja bort 3stjärnorn då jag oftast blir besviken jag väljer helst 2 stjärnor för de brukar oftast ha en enorm vilja att göra allt bättre.
Min största gladje är att jag har noterat att den 3stjärniga Comme Chez Soi i bryssel har förlorat 1 st sjärna och är numera endast 2stjärnig.

Jag skulle nog säga att det nog beror på varför man tappat stjärnan och framför allt om man faktiskt kämpar för att ta tillbaka den. Om det är så att chiefen helt enkelt har tröttnat på att hålla den höga nivån och vill trappa ner tror jag inte man har mycket att vinna, risken finns till och med att det blir sämre då personalen kanske inte är lika skärpt.
Om det däremot är så att krogen strävar uppåt, alltså inte har varit på den högre nivån tidigare, är din observation nog på sin plats.
 
Toppen