Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 16 mars 2021

Vingubben

Medlem
Pratade med Torpa, de hade lagt en beställning på 36 Tondonia, två gånger dessutom, ingen hade gått igenom. Även gårda lade in en påfyllnadsbeställning som de verkar gå bet på, då allt hamnade på PK...
Det var inte många flaskor Tondonia som hamnade utanför Stockholmsområdet.:confused:
 

Sonderlese

Medlem
Blev lite blandad vårkänslakompott i väntan på morgondagens släpp. Sippar nu på Ortegas V.O (17). Sicken best alltså, vattendelare men spännande. Tondonia ja, var på Hansa idag strax före lunch. Tog en flaska, gick och beställde lite annat, såg plötsligt att en man tog resterande 13 flaskor. Gott vin men så gott?

Visa bifogad bild 22651
Jag är nyfiken på den där 2002 Sybille Kuntz, hoppas på en rapport så småningom?
 

matage

Medlem
Pratade med Torpa, de hade lagt en beställning på 36 Tondonia, två gånger dessutom, ingen hade gått igenom. Även gårda lade in en påfyllnadsbeställning som de verkar gå bet på, då allt hamnade på PK...

Detta 08-fokus alltså
Jag vet att det är en klen tröst då det trots allt landade en del flaskor i Mälardalen men det verkar varit konstig utdelning/tilldelning generellt på vita Tondonian. Jag pratade med personalen på Bromma Blocks och de hade försökt ta hem 72 flaskor om jag minns rätt men fick hålla tillgodo med 24, medan Lidingö satt på 96 (som måste vara en av de bästa tilldelningarna i landet..)
 

Johpe

Medlem
Fick mina idag (var tydligen tillräckligt snabb i fingret):
upload_2021-3-19_17-27-12.png
 

Tomasr

Medlem
Jag vet att det är en klen tröst då det trots allt landade en del flaskor i Mälardalen men det verkar varit konstig utdelning/tilldelning generellt på vita Tondonian. Jag pratade med personalen på Bromma Blocks och de hade försökt ta hem 72 flaskor om jag minns rätt men fick hålla tillgodo med 24, medan Lidingö satt på 96 (som måste vara en av de bästa tilldelningarna i landet..)
Huggsexa på alla plan..
 

gece

Man vänjer sig.
Pratade med Torpa, de hade lagt en beställning på 36 Tondonia, två gånger dessutom, ingen hade gått igenom. Även gårda lade in en påfyllnadsbeställning som de verkar gå bet på, då allt hamnade på PK...
Om det är någon tröst fick inte PK, eller ens innerstaden, någon tilldelning alls på själva släppdagen. Inte PK, inte Söderhallarna inga andra usual suspects. Jävligt kränkande faktiskt, att mina favoritviner ska skeppas ut till utmarkerna och provinserna. (Torsplan räknas inte, det är ju i princip Solna, så långt norrut kan ingen rimligen tänkas färdas.)

Tur man är en duktig klickare. Apropå vilket, borde inte blancon gått på webblansering bredvid rosadon? Det har ju varit så här ett par år nu.
 

Keen

slan
När man läser hans noter så känns de väldigt underligt att poängen mellan årgångarna (2018 ska vara bättre än 17) skulle skilja så mycket hos en så bra producent. Speciellt en vintage emellan.
2017 Morey St Denis ger han 85 medans 2018 ger han 93.... sen hyllar han malconsorts 17 och totalvänder på 18.. Inget jag skulle lita på.
Vem ger en sådan Vosne 87 i den klassen...


Jag brukar gilla hans noter, ger inte viner automatiskt 97-99 poäng bara för att det är en viss producent och grand/premier cru-vingård. Men ja, han är rätt konservativ i sitt poängsättande.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag brukar gilla hans noter, ger inte viner automatiskt 97-99 poäng bara för att det är en viss producent och grand/premier cru-vingård. Men ja, han är rätt konservativ i sitt poängsättande.
Det är självklart en styrka att inte ge vika för dessa stora producenter. Därför tar man alltid James Suckling med en nypa salt och drar bort 5 pinnar hehe.
Men att jämföra hans poäng med de större, seriösa kritikerna, så måste han nog varit packad när han provade 2018.
Om 10 år så kommer jag få veta om Malconsorten bara var 87 poäng.
 
Toppen