Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 20251017

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
varför stack Lucien vita så snabbt iår?
har jag missat att '22 är jätte bra chardonnay år ?
Kul iaf att jag fick flera röda istället

IMG_0989.jpeg

Folk klagar på att lådviner inte är så bra. Förstår inte vad de menar. Tycker jag fick
rätt bra lådviner med hem idag.

matage

Medlem
Blev tre av vardera Lucien. Kvotering på en per person när jag kom in på lokala SB men helt utan huggsexa. Frågade hur länge jag måste vänta men fick tips om att betala och gå in igen så 2 flaskor, ut till bilen, in igen och hann nypa 2+2 till precis efter en person plockat minst 4 vardera. Ibland är det till nackdel att vara först in ;)
Spontanade dessutom 2 Cordier Viere Clessen vid första vändan in...

Blev tre av vardera Lucien. Kvotering på en per person när jag kom in på lokala SB men helt utan huggsexa. Frågade hur länge jag måste vänta men fick tips om att betala och gå in igen så 2 flaskor, ut till bilen, in igen och hann nypa 2+2 till precis efter en person plockat minst 4 vardera. Ibland är det till nackdel att vara först in ;)
Spontanade dessutom 2 Cordier Viere Clessen vid första vändan in...
Intressant
På Gårda i Gbg kör dom principen att är det få flaskor så får alla som stått i kö kl 10 var sin, eller två flaskor. Vill man ha fler ställer man sig bredvid bordet där de sköter TS släppet från. Sen när första kön är slut så brukar man dela upp det på ett just sätt bland de som vill ha påfyllning. Och efter det får man ta hur mycke är man vill. Visst har det hänt att jag velat ha mer än det jag fick någon gång, men väldigt sällan efter pandemin.

Foodcoma

Medlem
Intressant
På Gårda i Gbg kör dom principen att är det få flaskor så får alla som stått i kö kl 10 var sin, eller två flaskor. Vill man ha fler ställer man sig bredvid bordet där de sköter TS släppet från. Sen när första kön är slut så brukar man dela upp det på ett just sätt bland de som vill ha påfyllning. Och efter det får man ta hur mycke är man vill. Visst har det hänt att jag velat ha mer än det jag fick någon gång, men väldigt sällan efter pandemin.

Nu var det drygt 1,5 år sedan jag flyttade från Malmö men innan när det var släpp på Hansa brukade de köra nummerlappar till alla så fick man vars en flaska - efter det var det djungelns lag som gällde :bäver:

Intressant
Ja, tycker de styrt upp det rätt sympatiskt på Gårda.

Toppen