Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 22 september 2020

Skrutt

Medlem
Det är nog en gammal sanning. Jag tror att gränsen idag är tre års reklamationsrätt räknat från när varan/årgången utgick ur sortimentet.
Intressant, är det en regel som SB instiftat eller av mer omfattande karaktär? Var hittar du den? Visst kan det behövas en gräns i rimlighetens namn, men jag har lite svårt att föreställa mig att personalen där jag härjar runt skulle säga blankt nej bara för att produkten varit borta från deras sortiment i drygt tre år. Det är ju rätt godtyckligt när just ett vin försvinner från sortimentet. Och räknas årgångsbyte som ny vara?

När jag frågade för ungefär sex år sedan svarade personalen att en rimlighetsbedömning skulle göras utifall vinet är lagrat väldigt länge.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Det är nog en gammal sanning. Jag tror att gränsen idag är tre års reklamationsrätt räknat från när varan/årgången utgick ur sortimentet.
Trodde det var tre år efter köpets datum oavsett? vissa varor hänger ju kvar länge i så kallade spöksaldon och vissa försvinner ju snabbt till exempel webbsläpp ?
 
Intressant, är det en regel som SB instiftat eller av mer omfattande karaktär? Var hittar du den? Visst kan det behövas en gräns i rimlighetens namn, men jag har lite svårt att föreställa mig att personalen där jag härjar runt skulle säga blankt nej bara för att produkten varit borta från deras sortiment i drygt tre år. Det är ju rätt godtyckligt när just ett vin försvinner från sortimentet. Och räknas årgångsbyte som ny vara?

När jag frågade för ungefär sex år sedan svarade personalen att en rimlighetsbedömning skulle göras utifall vinet är lagrat väldigt länge.

https://vanligafragor.systembolaget...r-det-att-reklamera-drycker-pa-systembolaget/
 

BallyJ

Medlem
Firade dagen i ära med att inte köpa något från TS. Testade att göra en beställning mellan butiker istället, det fungerade finfint
Härligt att iaf SB börjar återgå till det normala.
 

BallyJ

Medlem
På bolis? Inga problem?
Nej, funkade riktigt bra! Ringde som jag brukade innan Corona och beställde från Lund till Hovås utanför Göteborg. Hovås är dock den mest serviceinriktade butiken jag har handlat i. Normalt kör jag alltid privatimport eller webbsläpp till Gårda eller Avenyn de är ok men långt ifrån samma nivå som Hovås.
 
Toppen