Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 23 februari 2021

Adamanko

Medlem
Enligt personalen på bolis så var det mycket vita och orangea naturviner som gick idag. Även Occhipinti så klart. Själv nöjde jag mig med en Shaw and Smith pinot noir. Vet inte riktigt varför. Men för bolispersonalen kom jag fram till teorin att det var någon undermedveten koppling till ett av barndomens favoritprogram - Alias Smith and Jones....

En teori så god som en annan...
 

Mexikanaren

Medlem
Enligt personalen på bolis så var det mycket vita och orangea naturviner som gick idag. Även Occhipinti så klart. Själv nöjde jag mig med en Shaw and Smith pinot noir. Vet inte riktigt varför. Men för bolispersonalen kom jag fram till teorin att det var någon undermedveten koppling till ett av barndomens favoritprogram - Alias Smith and Jones....

En teori så god som en annan...
T.o.m båda Paolo Beas viner finns fortfarande kvar i onlinelagret vilket förvånar mig lite.
Men orangea viner kanske blivit lite mer av en grej för folk?
 

Victorious

Medlem
För mig är det alldeles för mycket som lockar under månaden som kommer, så det blev begränsat till 3 flaskor att testa i närtid.
1fl SP68, 1fl Jamek Riesling & 1fl Grosset Polish Hill.
 

Emvima

Medlem
Tjänar du så mycket på det med anledning av frakt och allt arbete runt det? Eller köper du större volymer?
Tänkte detsamma kan väl inte bli mycket mer 10-15kr per flaska om man inte köper större mängder, och han har ju redan flaskorna hemma....
 
Last edited:

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tjänar du så mycket på det med anledning av frakt och allt arbete runt det? Eller köper du större volymer?
Tänkte detsamma kan väl inte bli mycket mer 10-15kr per flaska om man inte köper större mängder, och han har ju redan flaskorna hemma....
Jag köpte självklart massa annat också. Dönnhoff Trocken 19 släpps den 9/3 och kostar 169 kr. Jag betalade 10.90 för dem + att 2018 var nedsatt till 9.8 euro! :)
Sen förstår jag ert tänk "bara 10-15 kr mindre" Men varför är rika rika, inte för att de betalar mer för något va..... + varför stödja vårt vidriga monopol? :)
 

mackan92

Medlem
Jag köpte självklart massa annat också. Dönnhoff Trocken 19 släpps den 9/3 och kostar 169 kr. Jag betalade 10.90 för dem + att 2018 var nedsatt till 9.8 euro! :)
Sen förstår jag ert tänk "bara 10-15 kr mindre" Men varför är rika rika, inte för att de betalar mer för något va..... + varför stödja vårt vidriga monopol? :)
Haha! Kör hårt
 

IsKr

Medlem
Var förbi mitt bolag idag då jag såg att van volxem skulle finnas. Jag går till hyllorna för tillfälliga sortiment och det ekar tomt. Blir fundersam och tänker att 12 flaskor kan ju inte tagit slut på såhär kort tid, det finns trots allt andra viner som har stått där i över en månad. Frågar personalen och mycket riktigt, det finns flaskor, fast inte framplockad utan kvar på lagret. o_O
 
Toppen