Tillfälligt sortiment 3 april 2020

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av thunberg, 10 mars 2020.

1. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Plötsligt blev jag sugen på Château Stavro Blofeld!

Samuel Kvist, M.Grape, thunberg och 1 annan gillar detta.
  2. Johan L

Johan L Medlem

Man häller upp till sig själv. Åtminstone på ölskribentprovningarna finns ingen skriven regel om några mängder per sort och person utan det är på eget samvete med tanke på att det som finns ska räcka till alla.

Bastardo gillar detta.
  3. Patrik Sellin

Patrik Sellin fd Innertällmo Bryggeri Provningsskribent

Samma gäller för vin. Gissar att det är 2-3 cl som jag häller upp.

Bastardo gillar detta.
  4. DVI

DVI Medlem

Ingen som använder global wine score? Om man gillar poäng är det ett roligt projekt där de väger in ”poäng-inkontinensen” hos respektive kritiker.

Bastardo och Skrutt gillar detta.
  5. DVI

DVI Medlem

6. Johan L

Johan L Medlem

Eftersom de lokala butikerna kan uppbåda 2 mousserande, 5 vita och 5 röda i detta släpp, varav flera är bottennapp enligt Patriks eminenta noter, blir det inte så svårt att välja vad man ska försöka hugga. Å andra sidan lite kul då det blir att testa några viner jag nog inte hade köpt annars.

7. Bastardo

Bastardo Medlem

Tack, DVI! Ska kika på det. Jag är verkligen en sucker för just bedömning med siffror … På gott och ont. :)

8. Hurdygurdyman

Hurdygurdyman Medlem

Någon som smakat på Breuer Roseneck Riesling? Fram till 2013 snittade den på 89-90 poäng (ej prisvärt) men helt plötsligt 2013 och 2014 gick den upp 2-3 pinnar på poängskalan minst. Har vinet plötsligt blivit så mycket bättre eller är det den allmänna faiblessen för tysk Riesling som råder just nu, som spökar?

9. Hurdygurdyman

Hurdygurdyman Medlem

Fick tag i det jag skulle ha. Bägge Felton Road, Chateau Giscours och en låda grillviner Catena Agrelo

M.Grape och magnum gillar detta.
  10. Vingubben

Vingubben Medlem

810956B1-7908-48D6-960E-9E0E86FA05FB.png

Den här passar ju bra i isoleringens tider.

Hardolph gillar detta.
  11. Shallowbay

Shallowbay Medlem

Knep bland annat två flaskor SP68. Någon som hunnit testa?

12. Robbes

Robbes Medlem

Öppnad en flaska ikväll. Inte Ariannas bästa årgång. För mycket syra och ej i balans.

13. Hurdygurdyman

Hurdygurdyman Medlem

Tror delvis det kan bero på att den inte är redo att öppnas ännu eller? Syran kan ju lägga sig och balansen nås efter ett par år på flaskan? Det vet jag av erfarenhet från tidigare årgångar.

14. Robbes

Robbes Medlem

Stämmer säkert! Upplever att tidigare årgångar varit lite mer tillgängliga direkt.

Dela sidan