Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på billigt vinställ

Trådskapare
S

speffy

Medlem

Wintermute

Medlem
Tack för tipset.
Det såg riktigt intressant och är perfekt eftersom det inte verkar behövas förankrad i väggen men tanke på att rummet kommer byggas om sen.

Har du ett sånt själv?
Jag har ett sådant. Vad gäller förankring i vägg beror det nog på hur högt man har tänkt bygga...
 
Trådskapare
S

speffy

Medlem
Jag har ett sådant. Vad gäller förankring i vägg beror det nog på hur högt man har tänkt bygga...
Jag är inte riktigt med på vad du menar, jag tänkte det stora som rymmer 90 flaskor och 810mm högt.
Det är väl lika stabilt oberoende höjden på taket eller du menade om man staplar mer än 1 på varandra?
 

Wintermute

Medlem
Nu har saker börjat komma på plats. Behöver nog fundera lite på vilken ordning som ska råda i stället. Dessutom behöver flaskor med uddastorlekar någonstans att bo.
Jag byggde två på höjden så att det blev 15--20 flaskor på höjden. Då känns det rimligt att fästa den mot väggen.
 

Helen

Medlem
Jag är inte riktigt med på vad du menar, jag tänkte det stora som rymmer 90 flaskor och 810mm högt.
Det är väl lika stabilt oberoende höjden på taket eller du menade om man staplar mer än 1 på varandra?
Detta vinställ behöver du inte förankra i väggen OM du bara har 1 vinställ. Ska du bygga flera på varandra och det blir över 1 meter i höjd SKA du förankra den i väggen.
@speffy du får gärna skicka PM om du undrar över något för det är jag, Helen som är ägare av butiken (1Cru Vin & Antique) som säljer vinställen :)
 

namkrad

Medlem
Tack för tipset.
Det såg riktigt intressant och är perfekt eftersom det inte verkar behövas förankrad i väggen men tanke på att rummet kommer byggas om sen.

Har du ett sånt själv?
Japp, ett 12+12 som är sammanfogat och inte fastsatt i vägg. Nu ligger det mesta i vinkylen dock :D
Har varit jättenöjd, och tycker det är snyggt.
IMG_6691.JPG
 

elfort

Vinös konsult
Nu har även jag beställt några ställ från Helen. Superservice och trevlig kontakt på alla sätt och vis! Passar de in i källaren så blir det sannolikt ytterligare 8st 90-ställ.
 

Helen

Medlem
Nu har även jag beställt några ställ från Helen. Superservice och trevlig kontakt på alla sätt och vis! Passar de in i källaren så blir det sannolikt ytterligare 8st 90-ställ.
Tack vännen för dina snälla ord ♥️
Jag håller tummarna för att du blir supernöjd med dina nya vinställ.
 
Toppen