This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
TEGE skrev:Saknar både Porugisiska & Australienska viner i källaren.
Tips på viner från dessa länder som bör lagras vore trevligt.
Magikern skrev:Penfolds Grange är väl de vinet man kanske först tänker på när de gäller källarvänliga viner från Australien.
vintomas skrev:Eller Henschkes Hill of Grace om man tycker Grange är för billig. 8)
PaH skrev:Första inlägget!
Quinta Vale D.Maria, Lemos & Van Zeller, Douro som Chambertin nämnde är ett galet bra vin. Finns även en annan från samma producent CV Curriculum Vitae som är bra.
The Armagh från Jim Barry tror jag dessutom finns kvar på bolaget eller hos importören.
Du glömde Tyskland, Österrike, Spanien, Nya Zealand och USA.Jos skrev:Även om jag inte förstår hur man kan ha tid och råd att fylla källaren med annat än franskt... Och kanske Italienskt...
chambertin skrev:Du glömde Tyskland, Österrike, Spanien, Nya Zealand och USA.
Du kan vara lugn, det kommer och går (vad man gillar alltså).MD skrev:När jag började samla lite försiktigt på vin för 6-7 år sedan så var målet att ha lite av varje representerat i källaren. Nu sitter jag på blandade lådor från hela världen och det enda jag vill dricka är i princip franskt eller tyskt. Går och hoppas att ens vinsmak ska ta några steg tillbaks och bli lite bredare igen...
Magikern skrev:Har hört lite om Hill of Grace, det lär vara ett betydligt bättre vin under senare årgångar än vad Penfolds Grange varit på många år.
Vet inte om du instämmer?