Funcadelic
Medlem
Dags för julgåva i företaget och gåvor upp till 500 kr är skattefria. Franskt och vitt/rött för cirka (men max) 500 kr från SB, vad skulle ni rekommendera? Gärna något som kan drickas de närmaste åren!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fraaaanskt ???Chateau Musar 2016 nr. 7463 419:-
Ung såklart och tål många år i källaren men jag avnjöt en ganska nyligen och uppskattade den trots sin ungdom!
Haha missade det! Nåja, ganska nära franskt i stil och smak är det dockFraaaanskt ???![]()
Instämmer med Lars, bara åldern har ju en rejäl imponansfaktor med ett värde i sig.Om du vill gå utanför fyrkanten så finns det några riktigt trevliga 40-åriga halvsöta godingar.
Garanterat drickfärdiga!![]()
80-talarna hos Mouline Touchais var väl dock inte så superbra. Har iofs bara druckit 83an av de som dyker upp i din länk och den var inte så kul tycker jag. Tänkte rekommendera 97-an som har extra mycket härlig botrytis i sig och är en av de fem bästa årgångarna senaste 100 åren, men den har tyvärr gått upp från 479 till 659 sedan jag köpte en låda av den i november förra året.Om du vill gå utanför fyrkanten så finns det några riktigt trevliga 40-åriga halvsöta godingar.
Garanterat drickfärdiga!![]()
Jag har inte druckit 83an, däremot 82an som jag tyckte var fin. Sen inget väldigt komplicerat vin men tillräckligt friskt fortfarande.80-talarna hos Mouline Touchais var väl dock inte så superbra. Har iofs bara druckit 83an av de som dyker upp i din länk och den var inte så kul tycker jag. Tänkte rekommendera 97-an som har extra mycket härlig botrytis i sig och är en av de fem bästa årgångarna senaste 100 åren, men den har tyvärr gått upp från 479 till 659 sedan jag köpte en låda av den i november förra året.
Presentkort funkar ju också. Giltighetstiden är 5 år om jag inte missminner mig.
Givetvis bubbel! Denna är perfekt som ge-bort, - snygg flaska och gott!Dags för julgåva i företaget och gåvor upp till 500 kr är skattefria. Franskt och vitt/rött för cirka (men max) 500 kr från SB, vad skulle ni rekommendera? Gärna något som kan drickas de närmaste åren!
Bara presentkort som inte går att växla tillbaka till pengar, vilket man väl kan göra med Systembolagets presentkort.
Det blir nog Saint Joseph eller Laroze om det ser ut att gå att få tag på flaskorna i tid![]()
Nej det kan man inte så det är helt okej ur besksttningningsperspektiv![]()