matage
Medlem
Summering för året så långt men det lär inte bli några stora justeringar innan nyår.
Regioner
1 (1) Champagne
2 (2) Bordeaux
3 (3) Rhône
4 (6) Burgundy
5 (5) La Rioja
6 (x) Rheinhessen
6 (4) Piedmont
Bourgogne klättrar upp och byter plats med Piemonte till följd av lite Cordier in och inte en enda flaska Piemonte inköpt (!!!)
Producent
1 (1) Château Gruaud Larose
2 (2) R. López de Heredia
3 (3) Weingut Keller
4 (5) E. Guigal
5 (4) Taittinger
6 (7) Domaine du Pégau
7 (8) Pierre Péters
8 (9) Vilmart & Cie
10 (x) Domaine Cordier Père et Fils
10 (10) Henriot
Små rörelser även här. Serverade San Fereolo på en större middag så de trillade ur listan och Cordier klev in.
Förstaplatsen bör vara ohotad för resten av min vinkarriär så länge jag fortsätter köpa CGL som primör och R Lopez lär ligga bra till eftersom jag har svårt att motstå Tondonia på magnum
Intressant att se att jag har mer Keller och Guigal än jag trodde men det har ju trillat in en del spontana småköp av Keller Kabinett.
Regioner
1 (1) Champagne
2 (2) Bordeaux
3 (3) Rhône
4 (6) Burgundy
5 (5) La Rioja
6 (x) Rheinhessen
6 (4) Piedmont
Bourgogne klättrar upp och byter plats med Piemonte till följd av lite Cordier in och inte en enda flaska Piemonte inköpt (!!!)
Producent
1 (1) Château Gruaud Larose
2 (2) R. López de Heredia
3 (3) Weingut Keller
4 (5) E. Guigal
5 (4) Taittinger
6 (7) Domaine du Pégau
7 (8) Pierre Péters
8 (9) Vilmart & Cie
10 (x) Domaine Cordier Père et Fils
10 (10) Henriot
Små rörelser även här. Serverade San Fereolo på en större middag så de trillade ur listan och Cordier klev in.
Förstaplatsen bör vara ohotad för resten av min vinkarriär så länge jag fortsätter köpa CGL som primör och R Lopez lär ligga bra till eftersom jag har svårt att motstå Tondonia på magnum
Intressant att se att jag har mer Keller och Guigal än jag trodde men det har ju trillat in en del spontana småköp av Keller Kabinett.