Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Åt en lunch på Matbaren i måndags.

Helt underbart! Satt ute och åt Oxfilé och efterrätt. Mmmmmm...den lunchen kommer jag minnas.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Behöver tips från er!

Får besök av min mat- och vinglade danska vän. Vi ska gå ut i Stockholm en onsdag i slutet av juli, frågan är vart! Funderar på om Matbaren vore något för oss, men jag har ingen koll på hur prisbilden är där.

Vad annat för ställe kan man tänka sig?
 

Arvid

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Vinmässigt är Matbaren inte så roligt. Dyrt utan bara helvete vinmässigt.

Gå till Roffes eller något i den stilen i stället och drick för pengarna ni sparar.
 

Helen

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Bubblaren skrev:
Behöver tips från er!

Får besök av min mat- och vinglade danska vän. Vi ska gå ut i Stockholm en onsdag i slutet av juli, frågan är vart! Funderar på om Matbaren vore något för oss, men jag har ingen koll på hur prisbilden är där.

Vad annat för ställe kan man tänka sig?

Det sticker lätt iväg prismässigt på matbaren då allt består av mellanrätter med en prisnivå från 195 - 300 kr.
Jag har varit där 2 ggr inom loppet av 1 månad, senaste gången var nu i fredags.
Jag måste nog säga att jag har blivit lite kär i detta mattempel. Fantastisk mat för hyfsade priser.
Det jag dock inte kan bli klok på är servicen och omgivningen i lokalen.
Några ur servicepersonalen känns lite för nonchalanta och stressade medans den andra halvan känns genomtrevliga och gulliga.
Det är svårt att fatta att de faktiskt har 1 stjärna i guidden om man bara tittar på lokalen och personalen.
Man är ju van vid att det ska vara så fancypancy och vita dukar på stjärnkrogar :)
Favorätten på matbaren som jag kan tänka mig att beställa om och om igen är är gösen och sashimin till det drack vi chabli monte de tonnerre 2005 av Ravenau (1350 kr)

Varför inte ta och prova Brasserie Godot, de har just nu en underbar kalvbräss till varmrätt som brukar vara helt magisk.
De kör även comte de champagne 99 på glas för 220 kr och de uteservering plus att de har öppet hela sommaren.
 

Elvis

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Djuret! Härlig kombination av bra mat och riktigt bra vinpriser.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Tack för tipsen! Hade funderat på Djuret, men även Godot låter bra. Anar att Djuret är mer extraordinärt, så det lutar åt en bokning hos dem.

Ni är toppen på tipsandet!!!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Godot går man, i mitt tycke, till för drinkarna. Maten är som bäst par. Djuret är mycket bättre. Stora portioner och ruggiga priser på temavinerna.
 
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Jimmy Forsman skrev:
Godot går man, i mitt tycke, till för drinkarna. Maten är som bäst par. Djuret är mycket bättre. Stora portioner och ruggiga priser på temavinerna.
och en riktigt bra vinlista om man ber om den stora listan
 

Allaboda

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

En Brunch på Berns med scrambled eggs och köttbullar under värmelampa blir inte riktigt samma sak efter ett besök :)
 

Jos

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Djuret äger! En vinnörd blir varm innombords av att få en flaska Latour för 2 laxar med en fantasktiskt bra tillredd kalv!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Smutt!

Får att föra tillbaka tråden till dess ursprungliga syfta som, mig veterligen, inte handlade om champagnebruncher på hotell, så kan jag varmt rekommendera Restaurang Formosa på Kornhamnstorg. En av hufvudstadens bästa kineser. Om man ber om en kinesisk meny så hävdar de med bestämdhet att de inte har någon sådan. I den vanliga menyn finns dock ett uppslag där allt står på kinesiska. Där kan man hitta lite godsaker.

Man får jobba fram sina egna namn på rätterna, men favoriterna är "fläsk med kinesiska grönsaker", "fläsk med sezchuan" och "frasig kyckling". Efter att ha ätig där ca 10 gånger på tre veckor är man nu stammis och, hör och häpna, de har börjat bjuda på saker för att man är återkommande gäst. Det har aldrig hänt på en kinakrog någonsin någonstans.
 
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Jimmy Forsman skrev:
Smutt!

Smutt!

Får att föra tillbaka tråden till dess ursprungliga syfta som, mig veterligen, inte handlade om champagnebruncher på hotell

trumvirvel, är inte du en sådandär adminsnubbe som flyttar felaktiga inlägg ;D , en hjälpreda till oss alla här på forumet nu när nummer 2 är på semester 8) ?


Jimmy Forsman skrev:
,så kan jag varmt rekommendera Restaurang Formosa på Kornhamnstorg. En av hufvudstadens bästa kineser. Om man ber om en kinesisk meny så hävdar de med bestämdhet att de inte har någon sådan. I den vanliga menyn finns dock ett uppslag där allt står på kinesiska. Där kan man hitta lite godsaker.

Man får jobba fram sina egna namn på rätterna, men favoriterna är "fläsk med kinesiska grönsaker", "fläsk med sezchuan" och "frasig kyckling". Efter att ha ätig där ca 10 gånger på tre veckor är man nu stammis och, hör och häpna, de har börjat bjuda på saker för att man är återkommande gäst. Det har aldrig hänt på en kinakrog någonsin någonstans.
Inte varit någon fan av kineskrogar men får prova den här under sommaren. Fläsk är aldrig fel ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

shorepower skrev:
en hjälpreda till oss alla här på forumet nu när nummer 2 är på semester 8) ?

Jag jobbar i det tysta.
 

hampus86

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Jimmy Forsman skrev:
Smutt!

Får att föra tillbaka tråden till dess ursprungliga syfta som, mig veterligen, inte handlade om champagnebruncher på hotell, så kan jag varmt rekommendera Restaurang Formosa på Kornhamnstorg. En av hufvudstadens bästa kineser. Om man ber om en kinesisk meny så hävdar de med bestämdhet att de inte har någon sådan. I den vanliga menyn finns dock ett uppslag där allt står på kinesiska. Där kan man hitta lite godsaker.

Man får jobba fram sina egna namn på rätterna, men favoriterna är "fläsk med kinesiska grönsaker", "fläsk med sezchuan" och "frasig kyckling". Efter att ha ätig där ca 10 gånger på tre veckor är man nu stammis och, hör och häpna, de har börjat bjuda på saker för att man är återkommande gäst. Det har aldrig hänt på en kinakrog någonsin någonstans.

Jo, en del kineser är rätt trevliga när man lär känna dom:D. Och speciellt när du börjar supa med dom.
Skulle tipsa om en ankrestaurang i beijing om jag kom ihåg namnet på den...aja, gott var det iaf. ankhals, hjärta, lever etc. Käka for fan inga hajfenor bara.
 

Helen

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Jävlar i min lilla låda vad bra Djuret är !
Sitter här nu och bara njuter.
Har ätit grisnacke och spareribs.
Trevlig lokal och härlig service.
Ni som inte har varit här ännu bara måste komma hit.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

1CRU skrev:
Jävlar i min lilla låda vad bra Djuret är !
Sitter här nu och bara njuter.
Har ätit grisnacke och spareribs.
Trevlig lokal och härlig service.
Ni som inte har varit här ännu bara måste komma hit.

Härligt! Antar du sitter inomhus och att servicen är vassare där. :)
 

Helen

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Bubblaren !Ja just det du skulle ju gå dit.
Hur hade du det?
Servicen var på topp i kväll!
Bäst av allt var dock när jag träffade den
Underbara Edward Blom utanför en port
I gamla stan, jag är kär och behöver
Troligtvis uppsöka en hjärnskrynklare
För min bissarra smak i män :)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

1CRU skrev:
Bubblaren !Ja just det du skulle ju gå dit.
Hur hade du det?
Servicen var på topp i kväll!
Bäst av allt var dock när jag träffade den
Underbara Edward Blom utanför en port
I gamla stan, jag är kär och behöver
Troligtvis uppsöka en hjärnskrynklare
För min bissarra smak i män :)

Edward Blom har väl iaf vett i tyckandet kring vin, eller? Såg honom på stan härom dagen.

När jag var på Djuret var nackarna och korven goda, men servisen modest på innergården. Noll finess och mer att önska om hörsamheten. (Se "Idag dricker vi...")
 
Toppen