Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

F12 - har aldrig varit där tidigare och visste inte riktigt vad det var.
Nu vet jag bättre. Väldigt bra service och trevlig miljö. Njöt av att småtitta på hur effektiv de arbetade.
Maten: Vi tog en mindre avsmakningsmeny inkl. viner, detta då vi hade en tid att passa. Dock ingen stress, vi satt ner i över 2.5 timmar.
Highs and lows måste jag säga. Hittar tyvärr inte min minneslapp men en rätt var gudomlig, nämligen stekt anklever. Jag tog en repris på den, något jag inte ångrar.
Dock bytte jag ut vinet andra gången och det blev mycket bättre. De serverade den tillsammans men dansk äppelcider vilket jag inte tycker passade alls.
Ingen av rätterna var dåliga, men många saknade "det där". Jo, efterrätten var ingen höjdare.
Tror kalaset gick på 4.500 kr för 2.


Slutsats: Överlag serveras det bra mat på svenska "stjärnkrogar", men precis som på Mattias Dahlgren så fular F12 in en massa "billiga" viner.
Överlag är det ungt eller mycket ungt (2009, 2010).
Det blir inte bra! Frågan är vart det känns mest, min gom eller krögarens plånbok? Önskar att de kunde höja dryckesnivån och sluta med öler och cider såvida en sådan dryck verkligen behövs för att höja maten.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Lunch på Gastrologik.
Neverbeenbefore. Käkade lunch där igår. Stort var det inte, men gillar vitt, björk(?) och koppar-looken.
Vi börjar med varsin öl och gott bröd. Nån matbeställning tas inte upp och sen dyker dagens upp, fast vi hade ju velat ha entrecote om vi hade fått beställa.
Bra service, misstaget fixas till utan problem.
Maten kommer in och ljudnivån i lokalen når höjder där det är lönlöst att fortsätta en konversation, jobbigt, men leken där alla ska överrösta alla slutar och det lugnar ner sig lite.
Man sitter som en packad sill, så jag åvråder diskreta samtal.
Köttbiten dyker upp och jag har inga egentliga klagomål. Det smakar gott, intressant och känns prisvärt (gotta hate the word) för 195 kr.
Min värd ber om en vassare kniv, vilket inte finns. Det kunde vart en fin pik om att köttet var i segaste laget, och så kanske det fungerar, men faktum är att
han har problem att skära och vill bara ha ett bättre verktyg till uppgiften. Jag kanske hade bättre tur? Köttbiten är inte perfekt, får lätt tag på bättre, men så illa som hans är inte min.
Cafe de Paris-smöret är underbart. Nån sås i botten som gillas starkt. Potatisen...ingen favvo. Har alltid haft svårt för oskalat.
Kaffe på det och sen sitter vi och gassar med bira på Sturehof. Underbar marsdag! 4 timmars kvalitetstid med en god vän.
Godkänt, men lite besviken pga högt ställda förväntningar. Får pröva igen.
 
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

SUPRA skrev:
Lunch på Gastrologik.
Neverbeenbefore. Käkade lunch där igår. Stort var det inte, men gillar vitt, björk(?) och koppar-looken.
Vi börjar med varsin öl och gott bröd. Nån matbeställning tas inte upp och sen dyker dagens upp, fast vi hade ju velat ha entrecote om vi hade fått beställa.
Bra service, misstaget fixas till utan problem.
Maten kommer in och ljudnivån i lokalen når höjder där det är lönlöst att fortsätta en konversation, jobbigt, men leken där alla ska överrösta alla slutar och det lugnar ner sig lite.
Man sitter som en packad sill, så jag åvråder diskreta samtal.
Köttbiten dyker upp och jag har inga egentliga klagomål. Det smakar gott, intressant och känns prisvärt (gotta hate the word) för 195 kr.
Min värd ber om en vassare kniv, vilket inte finns. Det kunde vart en fin pik om att köttet var i segaste laget, och så kanske det fungerar, men faktum är att
han har problem att skära och vill bara ha ett bättre verktyg till uppgiften. Jag kanske hade bättre tur? Köttbiten är inte perfekt, får lätt tag på bättre, men så illa som hans är inte min.
Cafe de Paris-smöret är underbart. Nån sås i botten som gillas starkt. Potatisen...ingen favvo. Har alltid haft svårt för oskalat.
Kaffe på det och sen sitter vi och gassar med bira på Sturehof. Underbar marsdag! 4 timmars kvalitetstid med en god vän.
Godkänt, men lite besviken pga högt ställda förväntningar. Får pröva igen.
Ska den snart och äta middag. Har också högt ställda förväntningar, hoppas att jag inte satt de för högt
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Middag är i lokalen brevid, där har jag aldrig varit. Hoppas du blir nöjd :)
 

Elvis

Medlem
SV: Tråden om restauranger där man fortfarande får bra mat och god service

Jag åt lunch på Speceriet i onsdags och var mycket nöjd. Jag kommer att gå dit minst en gång i veckan framöver.
 
Toppen