Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Kukars vad full jag var den natten! I Uppsala vill jag bestämt hävda!

Jag och en kamrat fick den blixtrade idén att sänka lejonparten av en dålig cognac och prata allvar efter att vi redan var stadigt sänkta efter ett krogbesök...


Det är fortfarande den bästa poesi jag skrivit, nykter eller packad och jag återser den med stolthet!
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Kukars vad full jag var den natten! I Uppsala vill jag bestämt hävda!

Jag och en kamrat fick den blixtrade idén att sänka lejonparten av en dålig cognac och prata allvar efter att vi redan var stadigt sänkta efter ett krogbesök...


Det är fortfarande den bästa poesi jag skrivit, nykter eller packad och jag återser den med stolthet!

Var det inte du som bangade den middagen för att du hade en "vit månad" då? Eller var det av andra skäl, nåt med din bror? (orkar inte gå tillbaks och läsa).
 

CH

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Vill också minnas att det var under din "vit månad" som Krug88 tyckte att du drack mer än någonsin.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

CH skrev:
Vill också minnas att det var under din "vit månad" som Krug88 tyckte att du drack mer än någonsin.

Jag har alltid varit en "tvärtom" person. Så, rent tekniskt borde jag väl intala mig att det är dags för en hysterisk bender så kommer jag bara att sitta hemma och lösa Suduko på internet hela månaden...
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Jag har alltid varit en "tvärtom" person. Så, rent tekniskt borde jag väl intala mig att det är dags för en hysterisk bender så kommer jag bara att sitta hemma och lösa Suduko på internet hela månaden...


Jag tror inte det funkar så...
 

Helen

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Kära Krug! Jimmy
Jag har precis läst din blogg ang ditt brev till söderhaket, ja jag vet att det var länge sedan du skrev det
men jag har inte haft tid att följa bloggen.

DU är min Hjälte!!!! Detta brev borde man kopiera och bara ändra några småsaker i och skicka till alla restauranger som
har glömt att kunderna finns till för dem och inte tvärt om.

Har du fått något svar?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Inte då, inga svar alls förutom att jag, enligt Öhmans nära och kära, på FB är ett svin. ;D Men det tar jag bara som en komplimang!
 

Helen

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Inte då, inga svar alls förutom att jag, enligt Öhmans nära och kära, på FB är ett svin. ;D Men det tar jag bara som en komplimang!

DÅ är du ett härligt SVIN!
Jag borde veta ,för gud ska veta att jag har mött många genom åren, men ingen har varit lika kunnig på champagne som du.
Och en man som är så kunning och har en sådan dyr smak som du kan bara vara ett "litet" svin, ja kanske bara en liten griskulting :)
 

Elvis

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Bra skrivet!!!

Här är min favoritpassage:

http://www.fogu.se/ skrev:
Du jobbar på söder av en anledning, du har varken kompetensen eller utseendet att få jobb inne i city där pengarna finns, du måste le mer.

;D ;D ;D


Krug skrev:
Inte då, inga svar alls förutom att jag, enligt Öhmans nära och kära, på FB är ett svin. ;D Men det tar jag bara som en komplimang!

Har det här diskuterats på FB? Länk, länk, länk!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

inte riktiga FB, utan på facebook.

Vetetusan hur man hittar faktiskt, orkar inte engagera mig... Mina livsandar är i botten... Tvätt...
 

Öhman

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Inte då, inga svar alls förutom att jag, enligt Öhmans nära och kära, på FB är ett svin. ;D Men det tar jag bara som en komplimang!

Jag tar inget som helst ansvar för mina släktingars och bekantas åsikter. De har förmodligen aldrig upplevt sunkig service eller fattat att det varit just det. ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Jag tyckte det var roligt jag, inget ont skall falla över dig broder!
 

vintjej

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Kul inlägg. Och tragiskt samtidigt. Cementerar alla mina fördomar om söder i allmänhet och Kvarnen i synnerhet.
Undrar stillsamt hur det går för den där vinkällaren på söder.
 

Segol

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

vintjej skrev:
Kul inlägg. Och tragiskt samtidigt. Cementerar alla mina fördomar om söder i allmänhet och Kvarnen i synnerhet.
Undrar stillsamt hur det går för den där vinkällaren på söder.

Jag skulle tro att det går helt OK, det är lika svårraggat som på en finlandsbåt (eller det var åtminstone det på den tiden det begav sig) och det attraherar alltid en o annan.
Inlägget av den som faktiskt hade besökt Kvarnen är välskrivet o skulle kunna appliceras på massor av ställen men varför det cementerar fördomar om en stadsdel är en aning mer långsökt.
Som att få för sig att basera sina åsikter om Vasastan efter att ha varit på Vasa's Bar & Matsal eller ännu värre, efter att ha läst något av nån som varit på stället ifråga...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Segolas skrev:
Jag skulle tro att det går helt OK, det är lika svårraggat som på en finlandsbåt (eller det var åtminstone det på den tiden det begav sig) och det attraherar alltid en o annan.
Inlägget av den som faktiskt hade besökt Kvarnen är välskrivet o skulle kunna appliceras på massor av ställen men varför det cementerar fördomar om en stadsdel är en aning mer långsökt.
Som att få för sig att basera sina åsikter om Vasastan efter att ha varit på Vasa's Bar & Matsal eller ännu värre, efter att ha läst något av nån som varit på stället ifråga...

Vilken fördom är det jag cementerar?

Att det är "kreddigare" på söder, eller att det finns mer pengar i att jobba restaurang inne på Stureplan?

Personligen trivs jag bra på söder, problemet är att applicera en viss attityd när man arbetar inom restaurang. Säga vad man vill om restaurangyrket, men det viktigaste man har att se till att gästen är nöjd, det är liksom det allt handlar om. Onöjda kunder = Inga pengar (förutom på Folkets eller Jerusalem, men där har ju oftast kunderna ingen aning om att de varit förrän dagen efter).
 

Segol

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Du cementerade tydligen "Vintjejs" fördomar om Söder/Kvarnen men eftersom du knappast skrev på www.fogu.se i det syftet så var det hennes inlägg jag replikerade på o det var därför jag citerade just hennes inlägg.

Jag tvivlar inte det minsta på att procenten sunkhak är betydligt högre på Söder än det är i tex Lärkstan och att dricksen runt Stureplan generellt är den bästa i landet.
 
Toppen