Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Utbud taxfree Arlanda

Kalle A

Medlem
Ska för en gångs skull flyga från Arlanda till ett icke-eu land och kollar in utbudet på nätet. Kan det stämma att det endast finns 7-8 olika skumpor där?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Finns överprisad NV som brukar ligga på systembolagspris eller högre... Helt obegripligt att den butiken säljer någonting över huvud taget, kan verkligen inte rekommendera att köpa något där.
Kastrup och Gardermoen är mycket bättre om man ska hitta något drickbart.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Var där för 2 timmar sen. De hade Dom Perignon 09 för 1442 kr och på systemet 1425..., Cristal Rose (troligen 09) fr 3895 kr och Bollinger Rose 559.... Jävligt tråkigt utbud och otroligt skumma priser... Men antar att det är bra priser för resande FRÅN sverige.
 

Essle

Medlem
Med risk för trådkapning, men jag tycker det rent generellt är svårt att hitta bra och prisvärt champagneutbud på flygplatser. I alla fall där jag varit det senaste vilket innefattar Heathrow, Stansted, Tegel Berlin, Istanbul, Landvetter, Arlanda, San Diego, Cairo mm. Vart behöver man åka för att hitta ett bra och prisvärt utbud?
 

Christer J

Medlem
Med risk för trådkapning, men jag tycker det rent generellt är svårt att hitta bra och prisvärt champagneutbud på flygplatser. I alla fall där jag varit det senaste vilket innefattar Heathrow, Stansted, Tegel Berlin, Istanbul, Landvetter, Arlanda, San Diego, Cairo mm. Vart behöver man åka för att hitta ett bra och prisvärt utbud?
Ingenstans. Systembolaget. :p
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Med risk för trådkapning, men jag tycker det rent generellt är svårt att hitta bra och prisvärt champagneutbud på flygplatser. I alla fall där jag varit det senaste vilket innefattar Heathrow, Stansted, Tegel Berlin, Istanbul, Landvetter, Arlanda, San Diego, Cairo mm. Vart behöver man åka för att hitta ett bra och prisvärt utbud?
Vi har ju faktiskt en avsomnad tråd om vin på flygplatser där det till och från går att göra en del klipp på vissa ställen. Har ju köpt en del Dompa och LGD på Gardermoen då de ibland sänker priserna rejält på dessa och ligger ett par hundringar under SB. Sedan får man ju Cristal 08 för 1399 DKK på Kastrup för den som inte lyckades få en flaska på världensbästa systembolag när de släppte ett par stycken...
 

Silex

Medlem
Var på Frankfurts flygplats för ett par dagar sedan och såg att de har Cristal 08 för 179€. Också ett ok pris om man missade SB-släppet och ändå har vägarna förbi.
 

MartinE

Medlem
Finns överprisad NV som brukar ligga på systembolagspris eller högre... Helt obegripligt att den butiken säljer någonting över huvud taget, kan verkligen inte rekommendera att köpa något dä
ar där för 2 timmar sen. De hade Dom Perignon 09 för 1442 kr och på systemet 1425..., Cristal Rose (troligen 09) fr 3895 kr och Bollinger Rose 559.... Jävligt tråkigt utbud och otroligt skumma priser...
De håller väl fortfarande på att återhämta sig från den legendariska felprissatta Krugen från häromåret! :D
 

Elvis

Medlem
Vad gäller exklusiva champagner så kan man ibland fynda på Heathrow. Årgångs-Krug, Dompa och Belle Epoque brukar vara rimligt prissatta. Vid ett tillfälle köpte jag två Krug 2002 där och eftersom jag handlat för mer än 200 pund fick jag då ett presentkort som gav mig 20 % rabatt på nästa köp men bara samma dag. Det blev tungt...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Ingen som vart på Palmas flygplats och vet om det finns några klipp att göra? (mest troligt inga klipp)..
 

MartinE

Medlem
De tog priset för halvflaska för en helflaska så köpte man två hade man biljetten t/r till Oslo betald :)
Exakt! Och på en perfekt fungerande marknad hade man kunnat kränga sina Krug till glada (nyrika) norrmän i Oslo för ungefär dubbla priset och köpt lågt prissatta Cristal för pengarna på Gardermoen på vägen tillbaka! Ett s k arbitrage! :D

Ja, jag är nationalekonom...
 

matage

Medlem
Vad gäller exklusiva champagner så kan man ibland fynda på Heathrow. Årgångs-Krug, Dompa och Belle Epoque brukar vara rimligt prissatta. Vid ett tillfälle köpte jag två Krug 2002 där och eftersom jag handlat för mer än 200 pund fick jag då ett presentkort som gav mig 20 % rabatt på nästa köp men bara samma dag. Det blev tungt...
Been there done that... när man börjar med vad man tycker är ett svettigt inköp och sen (efter något stärkande) gör ett ännu svettigare för att dra nytta 20%-rabatten :D
 
Toppen