Vin på flygplatser

Diskussion i 'Resor' startad av Emanuel, 26 juni 2014.

1. Elvis

Elvis Medlem

Såg just att Arlanda anpassat vinutbudet efter vad svenskarna vill ha: IMG_8557.JPG

2. Ekdahl

Ekdahl Screwed up

Haha, om man tittar noga på bilden så ser man att Lanson och Bollinger alltså har buntats ihop med BiBarna. Undrar vad återförsäljarna till dessa tycker om det...?

MagnusH70, grappa, Elvis och 3 andra gillar detta.
  3. Elvis

Elvis Medlem

Pappkartong som pappkartong? :rolleyes:

Larseman, grappa, Ekdahl och 1 annan gillar detta.
  4. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Påfyllning på Moet 2008 i Aberdeen för rimligt pris för den som har vägarna förbi.
    Jag håller i slantarna till LHR.
    20170416_095039.jpg

5. Emanuel

Kan informera om att det är tomt på Krug nolltvåor på LHR... Bara två ynka nolltreor på hyllan. #fail

6. gece

gece Man vänjer sig.

Besökte Pontus in the Air på Arlanda. Över förväntan trevligt ställe med rimliga priser och bra saker på glas. Ett glas Krug GC till damen och 2006 Bouchard P&F Corton-Charlemagne (suverän!) till mig till exempel. Mycket annat bra på källarlistan också.

Trydebull, Ekdahl och chambertin gillar detta.
  7. Emanuel

-Någon som flygit via Gardemoen på sistone och sett något köpvärt?

Var där för två månader sedan och då hade de minskat utbudet på bättre skumpa betydligt, vet inte om det hade med ombyggnaden att göra eller om det bara är ett nytt grepp...

8. Brunello_man

Brunello_man Medlem

Japp. Dompa för 985 Nok. Årgång 09

Emanuel gillar detta.
  9. Emanuel

Aha, bra där, de brukar köra "billig" dompa runt jul... Har avstått sista gångerna när det varit -06 för jag redan har några flaskor men med ny årgång får man väl plocka en :)

10. Poussard

Poussard Medlem

Finns det nåt köpvärt på flygplatsen i Las Palmas tror ni?

11. chambertin

chambertin Medlem

Troligen inte (men baserar inte det på erfarenhet av Las Palmas utan bara på 30 års frekvent flygkuskande och flygplatser har gått bort nästan till 100% de senaste 10 åren). Leta upp en El Corte Inglés i stället (som brukar ha välsorterad vinavdelning).
    Bara varit hos dom på Teneriffa och flera på fastlandet men alltid hittad ngt kul att plocka med hem.
    På Wine-searcher kan du hitta vinbutiker dit du skall. Finns en del kul lokala viner också från Kanarieholmarna.
    https://www.wine-searcher.com/biz/all/spain/islas+canarias

12. gece

gece Man vänjer sig.

Har för mig att det med flygplatmått mätt var ett ganska stort utbud av framför allt storbodegasviner från Rioja och Ribera (bra baleariska viner lyste dock med sin frånvaro). En del till bra priser, en del till dåliga priser, se till att ha lite datatrafik kvar så du kan kolla wine-searcher ;)

13. Poussard

Poussard Medlem

Tack båda för tipsen, men du kanske blandar ihop Las Palmas med Palma eftersom du skrev Baleariska?

14. gece

gece Man vänjer sig.

D'oh! Klart jag gör.

Poussard gillar detta.

Dela sidan