Vin på flygplatser

Diskussion i 'Resor' startad av Emanuel, 26 juni 2014.

1. Jos

Jos Medlem

Cristal ligger på 16XX nånting

2. Jos

Jos Medlem

1689

3. Elvis

Elvis Medlem

Heathrow var bra för några år sedan men det starka pundet har saboterat priserna och den fina vinbutiken som fanns på terminal 5 är nedlagd.

4. Beo

Beo Medlem

München inget att gotta sig över. Trist! DP 2004, DP 2005 billigare än SB men... IMG_9528.jpg

5. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Angående Charles de Gaulle kan jag meddela att utbudet är skralt... De vanliga "flygplatsflaskorna" (POP, Launois mfl) till rätt vanliga priser, inga fynd. Men, vid köp av två flaskor lämnas 20% rabatt på andra flaskan.

6. vintomas

vintomas Bloggare

Samma -20% erbjudande gäller fortfarande, men "varor med röd prick" är undantagna, och alla prestigecuveer är märkta så. Roederer rosé 2009 och Lanson Extra Age såg mest intressanta ut bland de övriga. Enklare Lanson är det just nu -15% på, oavsett antal.

7. Segol

Segol Medlem

Lanson minsann, då ska du se att @Kostjan blir extra sugen på att passera Charles de Gaulle...

Kostjan gillar detta.
  8. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Vafaan.... Vi kom ju överens att aldrig nämna den Kvällen.
    Tänk att man skulle höja en Lanson till skyarna.

Kom förövrigt från Gatwick precis och hade inte pundet fuckat upp allt så skulle man kunnat
    gjort en del fynd.
    Krug rosé för 195 pund tex

Segol gillar detta.
  9. chambertin

chambertin Medlem

Inget att vara ledsen över om du frågar mig.
    Sätter Selosse Rosé och Bollinger Grand Anné Rosé hästlängder före Krug.
    Flygplatspriser vet jag inget om dock men i den "riktiga" vinvärlden så är dom väsentligt billigare än Krug.

kayaker, magnum och Per Stade gillar detta.
  10. Beo

Beo Medlem

Läste någonstans att rosé var sommarens dryck. Nu sätter ni lägsta nivån ganska högt.

Patrik Sellin och gece gillar detta.
  11. chambertin

chambertin Medlem

Forumet heter ju finewines. ;)

vintomas, Segol, Kostjan och 1 annan gillar detta.
  12. Beo

Beo Medlem

Javisst och då kan vi börja planera nästa års rosé BYOB nu när vi satt ribban...
    Sorry för fel innehåll på fel tråd men jag blev så upphetsad

13. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Håller med om Selosse rosé kontra Krug rosé, men hela min poäng var att hade bara kronan varit starkare
    hade det varit en del fynd där.

14. kayaker

kayaker Cyklist

Det känns som om man kan glömma bort det mesta från Storbritannien för ett tag framöver. 13,92kr för ett pund på Forex. Huga!

15. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Det enda Hannovers flygplats (Langenhagen) hade att erbjuda till en billig peng var 2009 Castelgiocond Brunello di Montalcino, nedsatt från €31 till €23,90. I övrigt var det skrämmande höga priser på allt annat, speciellt champagne.

16. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

-Kom precis att tänka på att jag glömt rapportera att jag såg Dom Pérignon 2005 i Stavanger för 769NOK för cirka två veckor sedan om minns rätt.
    Då hamnar man på cirka 845 SEK kontra 1319 SEK på SB. Nästan en femhunka billigare...
    Kan vara lönt att hålla ögonen öppna på samtliga norska flygplatser och eventuellt även Kastrup således då det är samma kedja som har butikerna...

Elvis, Tomas Lindblom, Magnus L och 1 annan gillar detta.
  17. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Längesedan det skrevs i flygplatstråden...

Gardemoen (OSL) kör Dompa -06 för 999 NOK mot Bolagets 1319 så det får man ju se som en hyfsad deal särskilt som den norska rubeln halkat ner på nya bottennivåer. (Senast igår lägre kurs än SEK)

Vino fino gillar detta.
  18. Per Stade

Per Stade Lege artis

För oss som är mer jordbundna finns
    Henriot Brut Souverain på halvflaska att köpa i bistron på MTRs tåg mellan Stockholm och Göteborg till det facila priset av 199:- för en halvflaska. Eftersom jag har celiaki och är allergisk mot nästan allt, utom champagne och skaldjur, Gud ske pris, så köpte jag lite sallad och varmrökt lax på Coop på Centralstationen innan jag åkte. Bon voyage! image.jpeg

Liten fotnot: tyvärr envisades tågvärden med att han måste öppna flaskan, annars hade jag köpt med mig lagret.

MartinE, Mattias Schyberg, Emanuel och 2 andra gillar detta.
  19. Sörplarn

Sörplarn Medlem

Oslo (Gardermoen), Bergen och Stavanger kör fortfarande DOMPA 2006 för 999 NOK
    La Grande Dame 2006 849 NOK.

mms_img-24723942.jpg

tobbe81, Tomas Lindblom, Stenberg och 2 andra gillar detta.
  20. Elvis

Elvis Medlem

Inte illa. Jag ska till Malaga på jobbresa i nästa vecka och valde just att inte flyga via Oslo... :rolleyes:

Dela sidan