Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Världens högsta restaurangpåslag

SUPRA

Bäst
SV: Världens högsta restaurangpåslag

Cristal Rosén 1999 slår den möjligen, med 31,500 AED. Vet dock inte vad påslaget är, har glömt vad mina kostade. ;D
 
Trådskapare
Guayabera

Guayabera

Medlem
SV: Världens högsta restaurangpåslag

Såg också det nu. Ursäkta min vaga frågeställning (om den existerade överhuvudtaget). Tanken var att Cristal 2002 är ungefär som en Big Mac i The Economist's Big Mac index.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
SV: Världens högsta restaurangpåslag

SUPRA skrev:
Cristal Rosén 1999 slår den möjligen, med 31,500 AED. Vet dock inte vad påslaget är, har glömt vad mina kostade. ;D

Cristallen rosé vinner 3x Cristal = Cristal Rosé i AED
Men 3x Cristal > Cristal Rosé i inköp

Alltså: Homo Economicus väljer vanlig Cristal.


Kanske skall flytta min CdM vertikal till denna lilla restaurang... ;D
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
SV: Världens högsta restaurangpåslag

magnum skrev:
För att veta påslaget bör vi väl veta inköpspriset! Eller utgår vi från att dom handlat hos VinUnic?!

Finns det möjlighet att köpa in dyrare än från Vinunic? :p

Fast egentligen är det orättvist att jämföra eftersom Koranen förbjuder alkohol. Så tar man hänsyn till det så är inte påslaget så farligt jämfört med andra förbjudna preparat på marknaden, dessutom ingår dricks. :D
 
Toppen