Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin som vi kommer dricka, stora fototråden

Ibland planerar vi att dricka något, speciellt, gott, annorlunda eller bara något man funderat på länge. Tänkte vi kunde lägga upp bilder här och börjar med två av de vinerna jag kommer dricka i helgen

1231327_10152014847716188_453260299_n.jpg



P1000254.JPG
 

Mattias Schyberg

Administratör
Skall dricka något STORT imorgon, men då det är BYOB och det finns spioner på forumet så får jag nöja mig att flukta på dina/era flaskor :(
 
Last edited:
Trådskapare
A
Flaskan är inte ett vinothequevin utan orginaldeggad. Deutz brukar kunna leverera bra viner. Blir en speciell upplevelse då vi dricker vinet till minnet av en god vän så en extra dimension.

Fick för övrigt lite kritik för den här tråden då istället för att läsa så trodde någon att det var foton av flaskor i källaren. Tanken är som jag skrev naturligtvis att vi kan diskutera viner som vi snart ska dricka. Så det är inte en bildserie av viner som man har i källaren eller druckit.
 

epeb

Medlem
Har bl.a. dessa på gång. Är uppställda och väntar på korkskruven...
 

Attachments

  • batailley.jpg
    batailley.jpg
    37,2 KB · Visningar: 339
  • IMG_0310.JPG
    IMG_0310.JPG
    48,4 KB · Visningar: 331
  • IMG_0313.JPG
    IMG_0313.JPG
    34,2 KB · Visningar: 294

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Är inte så mkt för dompa , men denhär ser ja fram emot att testa nån dag ..
 

Attachments

  • IMAG0467.jpg
    IMAG0467.jpg
    34,5 KB · Visningar: 263

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Har inga bilder men imorgon skall det drickas.
St. Vincent 1996 (gamla etiketten)
Dom Perignon 1995 (aldrig testat)
Och Krug 1998 (misstänker jag)
Är jäkligt pepp iaf!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har inga bilder men imorgon skall det drickas.
St. Vincent 1996 (gamla etiketten)
Dom Perignon 1995 (aldrig testat)
Och Krug 1998 (misstänker jag)
Är jäkligt pepp iaf!
Du kommer bli torr i munnen innan de där godbitarna är slut. Njut som FAAAN!
 

Vino fino

Medlem
Hemplockat från källaren för konsumtion inom en mycket snar framtid.

DISCLAIMER: jag köpte den vänstra flaskan 2001, dvs. långt innan Svensson vaknade från sin Ripasso-BIB-dimma och proklamerade "Fiiiint viiiin har ett namn och det namnet är Amarååååne". Och det är den enda Amarone jag äger….

Ska bli intressant att se mognadsgraden på dessa pjäser och jag ser mycket fram emot Geyserville & Lytton Springs som borde vara i ganska bra form vid det här laget. Ridge är en av mina absoluta favoritproducenter med en hedervärd prispolitik som gör att (nästan) alla har råd att samla på sig och lagra dessa kanonviner som bara växer och växer med tid i källaren.

bubba.JPG
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hemplockat från källaren för konsumtion inom en mycket snar framtid.

DISCLAIMER: jag köpte den vänstra flaskan 2001, dvs. långt innan Svensson vaknade från sin Ripasso-BIB-dimma och proklamerade "Fiiiint viiiin har ett namn och det namnet är Amarååååne". Och det är den enda Amarone jag äger….

Ska bli intressant att se mognadsgraden på dessa pjäser och jag ser mycket fram emot Geyserville & Lytton Springs som borde vara i ganska bra form vid det här laget. Ridge är en av mina absoluta favoritproducenter med en hedervärd prispolitik som gör att (nästan) alla har råd att samla på sig och lagra dessa kanonviner som bara växer och växer med tid i källaren.

Visa bifogad bild 1050
Härligt att se både USA och Amarone på din hype-lista. Allt fint börjar inte på 'B' oavsett hur många gånger man hör det. Finns dock mycket bra på 'B' också. ;)
 
Trådskapare
A
Härligt att se både USA och Amarone på din hype-lista. Allt fint börjar inte på 'B' oavsett hur många gånger man hör det. Finns dock mycket bra på 'B' också. ;)

Inte allt fint, men det mesta goda börjar på B eller C :)

Själv, efter hantering av lunginflammation som jag fick till skänks i Madrid så ska jag idag smutta på min första alkohol på två veckor.
 

epeb

Medlem
Imorgon blir det nog dessa...
Gammalt är gott :D
 

Attachments

  • villegeorge.jpg
    villegeorge.jpg
    33,8 KB · Visningar: 284
  • malescot.jpg
    malescot.jpg
    46 KB · Visningar: 238
Toppen