Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin som vi kommer dricka, stora fototråden

tobbe81

Medlem
P1050047.JPG P1050049.JPG P1050051.JPG P1050058.JPG P1050061.JPG Frågan är vilken 96 som man ska knäcka först vad säger ni andra forummedlemmar....... eller ska jag börja med en 88 P1050050.JPG
 

tobbe81

Medlem
Vet inte exakt vad du bör börja med, men Jacquesson och Goisses skall du absolut ta sist.
Ja det två får absolut ligga kvar i källaren i minst 10 år till, innan jag ens funderar på att öppna dem. Allt annat borde anses som helgerån. Men inom vinvärden får väll endå 10 år anses som drickas snart :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Ja det två får absolut ligga kvar i källaren i minst 10 år till, innan jag ens funderar på att öppna dem. Allt annat borde anses som helgerån. Men inom vinvärden får väll endå 10 år anses som drickas snart :)
OK, om du nu vet detta varför lägger du då ut dom, resten är ju sånt bör dricka nu eller redan borde druckit!
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Dessa kan jag inte dricka för det är
IMG_1236_0230.JPG
nog att ..ja ni fattar
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Hej. det är en ganska lång story (skrev lite i en presentation) men jag köpte en samling av en släkting (billigt) i början av mitt vinintresse. Drack massor av mogen bdx. Gillade det sådär, och sparade de dyraste. Vet nu att jag njuter mer av yngre, modernare viner. Därför tvekar jag att dricka dyrgriparna då de kostar mer än de smakar för mig. Bättre ta den i klubbsammanhang eller så. Jag du fattar...
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Hej. det är en ganska lång story (skrev lite i en presentation) men jag köpte en samling av en släkting (billigt) i början av mitt vinintresse. Drack massor av mogen bdx. Gillade det sådär, och sparade de dyraste. Vet nu att jag njuter mer av yngre, modernare viner. Därför tvekar jag att dricka dyrgriparna då de kostar mer än de smakar för mig. Bättre ta den i klubbsammanhang eller så. Jag du fattar...
Jag har massa unga flaskor som vi kan dricka till ;)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Hej. det är en ganska lång story (skrev lite i en presentation) men jag köpte en samling av en släkting (billigt) i början av mitt vinintresse. Drack massor av mogen bdx. Gillade det sådär, och sparade de dyraste. Vet nu att jag njuter mer av yngre, modernare viner. Därför tvekar jag att dricka dyrgriparna då de kostar mer än de smakar för mig. Bättre ta den i klubbsammanhang eller så. Jag du fattar...
Då förstår jag, hör av dej när du känner för en middag och ploppa lite mogen Bdx.
 
Toppen