Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin till bär

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vin till bär

Vaniljpannacotta med färska smultron är väldigt smarr till en lagrad d'Yquem.
 
Trådskapare
J

JC:s Vintankar

Bloggare
SV: Vin till bär

Låter härligt med en d´Yquem, men tyvärr har jag ingen välagrad och heller inte någon plånbok som gör att jag kan inhandla ett gäng.

Allaboda har du någon som finns SB du kan rekomendera, gärna under 500 kr.
 

Allaboda

Medlem
SV: Vin till bär

jcj49 skrev:
Låter härligt med en d´Yquem, men tyvärr har jag ingen välagrad och heller inte någon plånbok som gör att jag kan inhandla ett gäng.

Allaboda har du någon som finns SB du kan rekomendera, gärna under 500 kr.

Bricco Quaglia brukar vara bra. Har inte provat 2009. Men den finns kvar i en del butiker (94169).
Den kostar 119, och så mycket högre än så kommer du inte för en Moscato d'Asti.

Inget komplext vin, men gott, friskt och läskande. Flytande piggelin.
 
Trådskapare
J

JC:s Vintankar

Bloggare
SV: Vin till bär

Allaboda skrev:
Bricco Quaglia brukar vara bra. Har inte provat 2009. Men den finns kvar i en del butiker (94169).
Den kostar 119, och så mycket högre än så kommer du inte för en Moscato d'Asti.

Inget komplext vin, men gott, friskt och läskande. Flytande piggelin.

Tack!
Jag köper och testar imorgon.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vin till bär

Om vi talar Piemonte (som vi ju gör med Asti) så finns det få saker som passar bättre till röda bär än en iskall Brachetto d'acqui. Yes, i am a pansyboy! Jag erkänner det, but i do like it.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vin till bär

CH skrev:
Var det så din ansökan till Grappe såg ut?

Japp, hade tänkt att ange "Boråsare" på ansökan också, men det var ett förnedringsdjup som jag inte kunde sänka mig till.

Du kanske kunde ta och bonda med CJ dock, han och du delar en passion för cigarrer, ni kan diskutera de bästa sätten att tända dem på. Jag minns ett tillfälle när han beskrev att man "skulle hantera en cigarr som ett manskön".
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vin till bär

shorepower skrev:
Nu blev man lite nostalgisk och kom att tänka på Krug88s sentimentala inlägg. Du börjar komma i samma klass

Jag har alltid varit den bittra och cyniska, 88:an var den elaka.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vin till bär

shorepower skrev:
Han har alltid hävdat att skillnaden låg i utseendet där han var den snygga.

Om att se ut som pojkansiktet på en Kalles Kaviartub är att betrakta som snyggt. Ja, då är han den snygga.
 
Toppen